Walle85
Har köpt blå Bosch online och fått verktyg som inte går att registrera för pro deals pga att de redan har blivit registrerade. Har skickat info till Bosch samt återförsäljare och bett om en ny som inte har blivit reggad och nyttjad i ett bedrägeri. Aldrig varit några problem, kan bara hoppas att de faktiskt "straffar" de som förstör för oss andra.

FredrikR FredrikR skrev:
Lite närmare bild på såg och kapskena.
[bild]
Svårt att se men kopierar de klyvkniven från HKC?

M myrstack skrev:
Svårt att se men kopierar de klyvkniven från HKC?
Bosch har väl valt att inte ha klyvkniv på någon av de senare cirkelsågarna, jag har inte sett något hur det är på denna.
Kanske syns i YouTube klippet där sågen rör sig mot skenan och klingskyddet är uppfällt.

Jag skulle gissa att De använder samma teknik som på GKS 18V-57-2 med blixtsnabb elektrisk klingbroms. Jag har själv vid två tillfällen nypt bladet av misstag och bladet har stoppat direkt utan att kickback skett mekaniskt

• Gilla
SamiHus
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Jag skulle gissa att De använder samma teknik som på GKS 18V-57-2 med blixtsnabb elektrisk klingbroms. Jag har själv vid två tillfällen nypt bladet av misstag och bladet har stoppat direkt utan att kickback skett mekaniskt
Känslan är att de fått till det riktigt lyckat på elektronisk väg. 👌⚡

nanowire nanowire skrev:
[media]
Ska bli intressant att se hur de marknadsför den jmf med kapgersågarna
Jag skummade bara igenom men det ser inte ut att vara något som inte finns på festool/Metabos variant?
Skulle tro att den inte blir så billig.

L Lovan83 skrev:
Jag skummade bara igenom men det ser inte ut att vara något som inte finns på festool/Metabos variant?
Så är det säkert, men lite av vitsen är ju att vi med Bosch redan har x batteriet och laddare.😉

• Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
L Lovan83 skrev:
Förmodligen billigare är Festools, har inte koll på hur mycket Metabos kostar.

Bosch verkar ha en nyhet i segmentet, SC mode, som jag tolkar är en funktion som stoppar klingan när du kommit igenom det du vill kapa, trots att du har kvar fingret på avtryckaren.

• Gilla
trojlee
  • Laddar…
Fan, då blev det svårt. TS 55 sedan länge med diverse olika skenor. Mycket Bosch 18v redan och försenade planer på en HK(C). Ekonomiskt borde man ju prioritera att återanvända batterisystem då skenorna är billigare men…

• Gilla
SamiHus
  • Laddar…
L Lovan83 skrev:
Spaken till klingskyddet sitter väl till höger om klingan på dessa väl?

Men måste de ha 3 längder på skenorna, blir dyrt det här... igen... 😁

• Haha
trojlee
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
Men måste de ha 3 längder på skenorna, blir dyrt det här... igen... 😁
Köp mellanlängden. En bra kompromiss så den inte blir för tung, de långa snitten kan du göra med en vanlig skena.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har någon lyckats köpa ett procore + batteri ännu?

nanowire nanowire skrev:
Köp mellanlängden. En bra kompromiss så den inte blir för tung, de långa snitten kan du göra med en vanlig skena.
Ja, man får väl se om det blir den den korta eller mellanlängden man börjar med, det kommer kanske ett "prisvärt" paket från Bosch.

Jag är för övrigt väldigt förvånad att just @FredrikR gillade ditt inlägg med att kompromissa och bara köpa en skena. 😁

• Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
Ja, man får väl se om det blir den den korta eller mellanlängden man börjar med, det kommer kanske ett "prisvärt" paket från Bosch.

Jag är för övrigt väldigt förvånad att just @FredrikR gillade ditt inlägg med att kompromissa och bara köpa en skena. 😁
Mitt inlägg ska absolut inte misstolkas som att det räcker med en skena, dock räcker det långt med en kapskena 😅

Och hur Bosch kommer marknadsföra dessa är väldigt intressant, gissar att de absolut inte vill sälja färre kapgersågar samtidigt som de inte vill förlora kunder till Mafell/Festool/Metabo…

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.