88 520 läst · 664 svar
89k läst
664 svar
Nyheter - Bosch 18V
Har köpt blå Bosch online och fått verktyg som inte går att registrera för pro deals pga att de redan har blivit registrerade. Har skickat info till Bosch samt återförsäljare och bett om en ny som inte har blivit reggad och nyttjad i ett bedrägeri. Aldrig varit några problem, kan bara hoppas att de faktiskt "straffar" de som förstör för oss andra.
Jag skulle gissa att De använder samma teknik som på GKS 18V-57-2 med blixtsnabb elektrisk klingbroms. Jag har själv vid två tillfällen nypt bladet av misstag och bladet har stoppat direkt utan att kickback skett mekaniskt
Känslan är att de fått till det riktigt lyckat på elektronisk väg. 👌⚡P poba53 skrev:
Förmodligen billigare är Festools, har inte koll på hur mycket Metabos kostar.L Lovan83 skrev:
Bosch verkar ha en nyhet i segmentet, SC mode, som jag tolkar är en funktion som stoppar klingan när du kommit igenom det du vill kapa, trots att du har kvar fingret på avtryckaren.
Fan, då blev det svårt. TS 55 sedan länge med diverse olika skenor. Mycket Bosch 18v redan och försenade planer på en HK(C). Ekonomiskt borde man ju prioritera att återanvända batterisystem då skenorna är billigare men…
Ja, man får väl se om det blir den den korta eller mellanlängden man börjar med, det kommer kanske ett "prisvärt" paket från Bosch.nanowire skrev:
Jag är för övrigt väldigt förvånad att just @FredrikR gillade ditt inlägg med att kompromissa och bara köpa en skena. 😁
Mitt inlägg ska absolut inte misstolkas som att det räcker med en skena, dock räcker det långt med en kapskena 😅N Nyikåk skrev:
Och hur Bosch kommer marknadsföra dessa är väldigt intressant, gissar att de absolut inte vill sälja färre kapgersågar samtidigt som de inte vill förlora kunder till Mafell/Festool/Metabo…