ClasseClas
Dr Fozz skrev:
Har beställt ett paket, tydligen har de försökt leverera men jag var inte hemma, det står

"01.03.10 14:04 Zustellung nicht möglich Die Sendung konnte nicht zugestellt werden"

Vad gör jag nu lämpligast för att få sakerna? Hos vem använder jag mitt trackingnummer som är 7XXXXXXXXXX3??
Antingen ligger det en lapp i din brevlåda eller så får du ett brev eller så blir du uppringd om hur du ska göra. Förmodligen får du åka till aktuell postterminal och hämta upp grejorna.

Redigerat:
ClasseClas
En observation kring skruvdragaren från Seltmann. Av ngn anledning har Bosch 2 olika dragare av generation 2.

Seltmanndragaren är enligt denna spec: http://www.bosch-pt.se/boptocs2-se/...sv&division=gw&ccat_id=101327&object_id=16834 och heter "GSR 10,8 V-LI-2". Det är den enda nya fjuttdragaren som finns på Boschs svenska sajt.

Sen finns det en "tyskdragare", http://www.bosch-pt.de/boptocs2-de/...um-Ionen/119043/GSR 10,8-2-LI/23272/index.htm , som heter "GSR 10,8-2-LI". Det är den enda gen2-dragaren på Boschs tyska sajt.

En snabb jämförelse visar att den senare fjuttdragaren är kortare i nosen och väger 200 gram mindre. Det syns tydligt på bilderna på Boschsajterna, iaf måtten. Jag lurar på hur tänket är från Boschs sida? Ngn som kan utveckla?

"Vår fjuttdragare är lite större än Makitas, så vi gör en ny, som är lite mindre än Makitas!"

Typ

Jag skulle nog döpa den till generation 3.
Men som jag skrev lite högre upp:
starkare
högre varv på 2:a växeln
kortare
batteriladdningsindikering

Rackarns att jag inte såg detta igår när jag beställde Makita LCT204w kit från UK. Säger som Thåström, "Fan fan fan"

Du blir nog nöjd med Makitakombon. Knacken anses exempelvis bättre.

ClasseClas skrev:
En observation kring skruvdragaren från Seltmann. Av ngn anledning har Bosch 2 olika dragare av generation 2.

Seltmanndragaren är enligt denna spec: [länk] och heter "GSR 10,8 V-LI-2". Det är den enda nya fjuttdragaren som finns på Boschs svenska sajt.

Sen finns det en "tyskdragare", [länk] , som heter "GSR 10,8-2-LI". Det är den enda gen2-dragaren på Boschs tyska sajt.

En snabb jämförelse visar att den senare fjuttdragaren är kortare i nosen och väger 200 gram mindre. Det syns tydligt på bilderna på Boschsajterna, iaf måtten. Jag lurar på hur tänket är från Boschs sida? Ngn som kan utveckla?
Är det inte det som kallas utveckling? :)
GSR 10,8-2-Li var med i senaste Bosch hantverkarnytt, eller va nu bladet heter.
Sen finns/kommer även denna: http://www.bosch-pt.de/boptocs2-de/...hium-Ionen/119043/GSR+10,8-LI/23441/index.htm
Jag passade på att beställa en 10,8-2-Li som anlände ihop med det andra idag.

Den som är på svenska sidan som ClasseClas länkar till är väl den "gamla" (men chuckbestyckade) dvs gen 1 med chuck? Den köpte jag själv för 3 månader sedan från Seltmann och är ingen nyhet, där har nog svenska sidan rört ihop det.. Den nya (gen 2) har ju som sagt bla batteriindikator precis som GOP'en har.

Det är nog namngivningen som förvirrar det "-2" i slutet av namnet som finns på svenska sidan syftar på att skilja maskinen från den äldsta varianten utan chuck och bara en växel. Men i den tyska har man slängt in "-2" efter "10,8". Inte vidare konsekvent

Dvs
GSR 10,8-2-LI Professional - Gen 3 (nytt format, lite starkare, batt indikator)
GSR 10,8 V-LI-2 Pofessional - Gen 2 (2 växlar, chuck)
GSR 10,8 V-LI Professional - Gen 1 (1 växel, ingen chuck) (Mutterdragaren GDR har även denna beteckning, 10,8 V-LI)

Detta är min tolkning

EDIT: Länken FredrikR lägger upp visar ju att Bosch har noll koll på namngivningen om man nu plockar in en ny chucklös maskin som har en beteckning som förvirrar totalt

Redigerat:
ClasseClas
Det som gjorde mig mest snopen är att min snart 4 år gamla Makita BDF440 (14,4V) faktiskt är kortare än fjuttdragaren GSR 10,8 V-LI-2 Professional i Monsterpaketet. 186mm mot 200mm.

TryBran hade fått en slipsula till GOP:en och några papper med i monsterkitet. Mitt hade inte det. Ingen sula. Inga papper. Zip. Nada. Har alla andra fått med slipsula, eller hade TryBran bara flyt?

Danne78 skrev:
TryBran hade fått en slipsula till GOP:en och några papper med i monsterkitet. Mitt hade inte det. Ingen sula. Inga papper. Zip. Nada. Har alla andra fått med slipsula, eller hade TryBran bara flyt?
Fick inte heller något till GOP:en.

H skrev:
Fick inte heller något till GOP:en.
Samma här, bara GOP´en, en insexnyckel och manual i kartongen.

ClasseClas skrev:
Det som gjorde mig mest snopen är att min snart 4 år gamla Makita BDF440 (14,4V) faktiskt är kortare än fjuttdragaren GSR 10,8 V-LI-2 Professional i Monsterpaketet. 186mm mot 200mm.
Köper du Bosch-kitet från Seltmann så då du även med dragaren med vinkelbart huvud och den är kortare än alla de maskiner som nämns, dock ganska tung men gedigen. Den är 90mm + bits om vi ska tävla om vem som har kortast:D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.