pleqtiz skrev:
efter denna incident [länk]
så sålde jag skruvdragaren och fick tillbaka vartenda öre,, beställde nu sedan en igen men nu ifrån Seltmann och där fick jag rätt d^_^b kom i en fin L-boxx med dubbla batterier.. omdesignad batteriladdare?????? tyckte denna va mindre än den andra jag hade, samt att det även följde med Bosch original skruvdragar hölster,

efter första testet, jo jag var nästan tvungen att ha på mej hörselskydd för den väsnas nåt så innåtsjugröna :x tjuter som en gris rent ut sagt.. kanske jag som börjar bli gammal, men min Makita BTD144 slagskruvdragare låter behagligare mot för denna q(;^;)p är det jag som fått ett måndags exemplar eller är alla nya Bosch skruvdragare så här högljudda? för mina gamla Bosch skruvdragare jag hade förut lät då inte såhär högt
Jag beställlde Bosch GSR 10,2 LI-2 från seltmann för några veckor sedan. Upplever oxå att den är högljudd. Låter mer än min gamla Bosch PSR 14,4 litium maskin. Det går att använda den utan hörselskydd, men det känns bäst att ha hörselskydd på sig. Har pratat med bosch om det, och den ska inte låta mycket, även om det är subjektivt.
Funderar på om det är produktionsfel på våra maskiner?
Eller har din maskin blivit tystare nu när du har användt den mer?

Själv har jag en PSR 18 Li (modellen med 1,5Ah pack) och anser inte att den låter onormalt mycket. Jag behöver inga hörselskydd till den ivf.

Har jämfört min skruvdragare med en likadan i butik, och min skruvdragare låter rätt mycker mer på maxvarv. Ska skicka in den till bosch på service.

Min låter inte nämnvärt mycket.

jot_1978 skrev:
Har jämfört min skruvdragare med en likadan i butik, och min skruvdragare låter rätt mycker mer på maxvarv. Ska skicka in den till bosch på service.
Skickar du via Seltmann eller direkt till Bosch? Tidigare har det varit lite olika besked om hur Bosch vill ha det.

P
jot_1978 skrev:
Jag beställlde Bosch GSR 10,2 LI-2 från seltmann för några veckor sedan. Upplever oxå att den är högljudd. Låter mer än min gamla Bosch PSR 14,4 litium maskin. Det går att använda den utan hörselskydd, men det känns bäst att ha hörselskydd på sig. Har pratat med bosch om det, och den ska inte låta mycket, även om det är subjektivt.
Funderar på om det är produktionsfel på våra maskiner?
Eller har din maskin blivit tystare nu när du har användt den mer?
nej den låter lika illa fortfarande, lär nog bli att skicka in min med :(

Lostorp skrev:
Skickar du via Seltmann eller direkt till Bosch? Tidigare har det varit lite olika besked om hur Bosch vill ha det.
Jag sålde en GDR från ett monsterkit (från Seltmann), den pajade för köparen efter några få timmars användning.
Han fick adressen till en serviceverkstad från Boschs kundtjänst, dock minns jag inte 100 om det var till en Sverige, eller om den låg i Danmark.

Lostorp skrev:
Pratade precis med bosch, och jag kan skicka den direkt till bosch, men då får jag betala frakten. De tycker det är smidigare att jag lämnar in den hos en lokal återförsäljare(även om den inte är köpt hos dem) och så får de skicka iväg den.

FredrikR skrev:
Jag sålde en GDR från ett monsterkit (från Seltmann), den pajade för köparen efter några få timmars användning.
Han fick adressen till en serviceverkstad från Boschs kundtjänst, dock minns jag inte 100 om det var till en Sverige, eller om den låg i Danmark.
Jag har nyligen haft min skruvdragare (GSB 14.4, trasig växellåda) på service. Köpt i Sverige, och skickades till servicecenter i Danmark av ÅF.

jot_1978 skrev:
Pratade precis med bosch, och jag kan skicka den direkt till bosch, men då får jag betala frakten. De tycker det är smidigare att jag lämnar in den hos en lokal återförsäljare(även om den inte är köpt hos dem) och så får de skicka iväg den.
Har Bosch någon typ av Europagaranti då eftersom man kan lämna den hos en lokal återförsäljare fast den inte är köpt där?
Handlarna blir väl inte så muntra om man lämnar in prylar som inte är köpta hos dem och speciellt när man nämner att de är importerade från annat EU-land.....

/Mats

Kolonist_1 skrev:
Har Bosch någon typ av Europagaranti då eftersom man kan lämna den hos en lokal återförsäljare fast den inte är köpt där?
Handlarna blir väl inte så muntra om man lämnar in prylar som inte är köpta hos dem och speciellt när man nämner att de är importerade från annat EU-land.....

/Mats
Ja nåt sånt lär de ju vara även om kanske handlarna säger/tycker/vill annat.
För Bosch har ju bevisligen uppmanat folk att göra så. :)

Har nu använt min GSR ett gäng timmar. Måste säga att den funkat ypperligt! Inga problem att dra längre skruv, 100mm. Visst att det tar på batteriet, men om man inte matar långskruv i ett så hinner det andra batteriet ladda klart innan det som är i är slut.

Håller som bäst på att sätta spånskiva och gips invändigt. Där tycker jag att den är klockren, särskilt när man skruvar takgips. Blir inte trött i armarna, så vikten är här en stor fördel.
Skaffade mig ett hölster från Makita som är ruggit litet och smidigt. Så nu är den med i snickarbältet vilket gör att den alltid finns där!

Enligt mig so far en kanonmaskin till husrenovering. Kanske inte den jag skulle ha valt om jag skulle göra tillbyggnad eller annat större bygge som kräver mer kraft och bättre driftlängd på batterierna

pleqtiz skrev:
nej den låter lika illa fortfarande, lär nog bli att skicka in min med :(
Jag köpte en ny gsr 10,8 för ett tag sen men tycker också att den har ett trist ljud, så jag använder mest den gamla 10,8:an istället. Får väl ha den som backup.

Edit: Inte så att den låter trasig utan bara högljudd.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.