Vem är billigast på tillbehören till GOP (multicuttern) ?

En snabb jämförelse mellan Beijer, Swedol och Jula ger vid handen att (inte helt oväntat) Beijer är dyrast, Swedol tvåa och Jula billigast med t ex 95 kr för deltaslipplatta, 299 kr för halvcirkelformade sågbladet i bimetall och 98 kr för skrapa.

Finns det ännu billigare?

/baklastaren

baklastaren skrev:

En snabb jämförelse mellan Beijer, Swedol och Jula ger vid handen att (inte helt oväntat) Beijer är dyrast, Swedol tvåa och Jula billigast med t ex 95 kr för deltaslipplatta, 299 kr för halvcirkelformade sågbladet i bimetall och 98 kr för skrapa.

/baklastaren
tradera, ebay

Mitt hemmabyggda ställ för 10,8V-kittet:

• IMG_0779.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H skrev:
Snyggt, ordning och reda!

baklastaren skrev:

/baklastaren
Det är inte Bosch orginal men dom är väldigt billiga.
Finns ännu inte att köpa på varuhusen men kommer nog in inom de närmaste veckorna enligt mitt närmaste biltemavaruhus. Ser ut att passa Bosch. Ska själv prova några blad när tillfälle gives.

• biltema.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ClasseClas
foppa72 skrev:
Det är inte Bosch orginal men dom är väldigt billiga.
Finns ännu inte att köpa på varuhusen men kommer nog in inom de närmaste veckorna enligt mitt närmaste biltemavaruhus. Ser ut att passa Bosch. Ska själv prova några blad när tillfälle gives.
Är det ngn typ av anständig kvalité på bladen så är det ju riktigt vettiga priser. Vi får se vartefter erfarenheter och omdömen kommer in här.:)

Ni hittar liknande i Julas nya katalog och en annan färg på Multin (röd).

Bauhaus hade tredjepartsgrejer för GOP till låga priser. Försäljaren hävdade att det var ombrandade namn från boschs fabrik. Om det kan man tro vad man vill, det som talade för att så möjligen var fallet var att "förpackningstekniken" var identisk samt symbolerna för användningsområde likaså.

Jag köpte orginal-halvcirkelsågen men kopia av skrapverktyget och en instickssåg för grövre trä. Ingen kvalitetsdifferens vid första test, dock ej kört grejerna särskilt hårt.

ClasseClas
TryBran skrev:
Bauhaus hade tredjepartsgrejer för GOP till låga priser. Försäljaren hävdade att det var ombrandade namn från boschs fabrik. Om det kan man tro vad man vill, det som talade för att så möjligen var fallet var att "förpackningstekniken" var identisk samt symbolerna för användningsområde likaså.

Jag köpte orginal-halvcirkelsågen men kopia av skrapverktyget och en instickssåg för grövre trä. Ingen kvalitetsdifferens vid första test, dock ej kört grejerna särskilt hårt.
Hittills har jag köpt Bosch original och då enbart sågblad i Bi-Metal eftersom "Wood"-blad har för dålig slitstyrka. Även om Bosch är billigare än Feinblad så är det fortfarande för dyrt. Vad var det för pris cirkus på Bauhausbladen? 30-50% ner mot Bosch eller bättre ändå?

ClasseClas skrev:
Hittills har jag köpt Bosch original och då enbart sågblad i Bi-Metal eftersom "Wood"-blad har för dålig slitstyrka. Även om Bosch är billigare än Feinblad så är det fortfarande för dyrt. Vad var det för pris cirkus på Bauhausbladen? 30-50% ner mot Bosch eller bättre ändå?
Inte helt hundra men jag skulle gissa på det intervallet du själv nämner. De hade några blad av bimetall-typen, men i med att jag bestämde mig för orginal halvcirkelformade sågen så kollade jag inte supernoga, tyvärr.

H skrev:
Snyggt och smart! Vad har du för dimension på hålen?

Dr Fozz skrev:
Vad har du för dimension på hålen?
Hålen för ficklampan och mutterknackaren är 57mm. Resten är 64mm. Karvade ut lite för handtagen på mutterknackaren och skruvdragaren fast det funkar nog ok utan.

Regeln är 60cm lång och 120mm*45mm.

Hornbach har följande priser :
Slipplatta trekantig AVI93G 75 kr
Sågblad bimetall AIZ20AB 79 kr

H skrev:
Den laddaren försvinner inte. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.