7 441 läst · 67 svar
7k läst
67 svar
Ny installation av solpaneler med SigEnergy
Självbyggare
· Stockholm
· 9 959 inlägg
Det finns en Web version av telefon Appen.A antonijo skrev:Vi kunder har endast tillgång till simpel app i mobilen som visar total produktion över dygnet för hela anläggningen.
Går ej att se per sträng men detta kan Veosol se.
Finns ej någon portal där vi kan logga in på webben eller se mer detaljerad information.
Har sett att vissa tillverkare av växelriktare har sjukt fina portaler med all möjligt info men inte Sigenergy
Jag kan fråga supporten om dem inte kan skicka lite grafer på enskilda strängar så jag kan se.
Det är ju inte direkt hemlighetsstämplad info.
Lite kul: Imorse dök det en ny knapp upp i appen. Vetgirig som man är klickade jag.
Där såg jag 20 andra anläggningar och kunde välja dem.
Samt göra allt med dem som jag kan med min egen. Typ stänga ner hela anläggningen.
Det försvann under dagen
/AC
https://app-eu.sigencloud.com/
På offerten står det 8kW så det har jag sett den leverera. Till och med 9kW vid ett tillfälle.K knightjocke skrev:Har du fått siffror på vad anläggningen ska producera? Det är ju inget generalfel de har gjort, men har de tekniskt kunnande i det de säljer så borde de redan innan räknat ut det troliga utfallet av installationen. Övervägt 13 optimerare, men att det kanske inte är värt det. Svårt att klämma in en panel med skohorn och installatören vill inte göra massa special som att modifiera din ventilation
Självbyggare
· Stockholm
· 9 959 inlägg
antonijo,
Du har väl fått beräknad förvändad produktion(kWh) av installationsfirman, per år och per månad? Ska stå med i all övrig dokumentation du har fått. Det intressanta för dig som solcellsägare är ju hur många kWh anläggningen producerar, per år, och varje månad.
Du har väl fått beräknad förvändad produktion(kWh) av installationsfirman, per år och per månad? Ska stå med i all övrig dokumentation du har fått. Det intressanta för dig som solcellsägare är ju hur många kWh anläggningen producerar, per år, och varje månad.
Ja det har jag fått. Får se hur den presterar mot det.A Arnodt skrev:
/A
Uppdatering: 2 riktigt fina dagar med klarblå himmel och sol.
Vet inte vad som hänt men anläggningen gick aldrig upp i 7kW i effekt under hela dagen.
Producerade 42kWh/dag ganska exakt på dessa 2 dagar.
Har jag 31st sådana dagar i juli betyder det att jag når endast 1302kWh mot
vad offerten säger 1500kWh.
Jag vet inte om dem varit och pillat på inställningar i växelriktaren som gjort
att den nu inte maxar på 9kW som den gjort tidigare.
Ska försöka få tag på någon imorgon igen då dem fortfarande inte återkommit.
/AC
Vet inte vad som hänt men anläggningen gick aldrig upp i 7kW i effekt under hela dagen.
Producerade 42kWh/dag ganska exakt på dessa 2 dagar.
Har jag 31st sådana dagar i juli betyder det att jag når endast 1302kWh mot
vad offerten säger 1500kWh.
Jag vet inte om dem varit och pillat på inställningar i växelriktaren som gjort
att den nu inte maxar på 9kW som den gjort tidigare.
Ska försöka få tag på någon imorgon igen då dem fortfarande inte återkommit.
/AC
Klicka här för att svara
Tjänster
Populärt i forumet
-
Okej pris på solcellspaket + batteri?
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Bygga eget hembatteri, hur installera?
HomeVolt batterier, när kommer dom första i drift?
Tibber och Grid Rewards
Plåttak med integrerade solceller
Solceller, Solfångare, Solenergi