4 395 läst · 67 svar
4k läst
67 svar
Ny installation av solpaneler med SigEnergy
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 221 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 221 inlägg
Hoppas de åtgärdar. Synd att du redan har betalat.
PPAM har inlett rekonstruktion för en månad sen.
https://ackordscentralen.se/content...onstruktionsplan-ppam14895091-sammanfogad.pdf
PPAM har inlett rekonstruktion för en månad sen.
https://ackordscentralen.se/content...onstruktionsplan-ppam14895091-sammanfogad.pdf
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
S sinuslinus skrev:
Jag hör med installatör imorgon så uppdaterar jag här.M mortimer skrev:
Får väl be till högre makter framöver
/A
Kontakterna på solarkablarna som visas på fotot, verkar inte vara original MC4 Stäubli.
Överfallsmuttern ser nämligen inte ut så på MC4-Stäubli. Men kanske nya MC4-EVO Stäubli ser ut så?
Det verkar konstigt om installationsfirman inte skulle ha med sig verktyget för att spänna överfallsmuttern på MC4-kontakterna. MC4-Krimptång behövs också.
Överfallsmuttern ser nämligen inte ut så på MC4-Stäubli. Men kanske nya MC4-EVO Stäubli ser ut så?
Det verkar konstigt om installationsfirman inte skulle ha med sig verktyget för att spänna överfallsmuttern på MC4-kontakterna. MC4-Krimptång behövs också.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Sigenergy har Devalan kontakter.A Arnodt skrev:Kontakterna på solarkablarna som visas på fotot, verkar inte vara original MC4 Stäubli.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Jag uppdaterar lite.
Fick kontakt med support på Veosol tidigare idag.
Han skulle kika och återkomma. Blir väl nästa vecka hoppas jag.
Strängen har varit igång mer idag än någon dag tidigare.
Även när det var riktigt mulet och det regnade så fanns en del spänning på.
Nu är det soligt och fint men 0V.
Fick kontakt med support på Veosol tidigare idag.
Han skulle kika och återkomma. Blir väl nästa vecka hoppas jag.
Strängen har varit igång mer idag än någon dag tidigare.
Även när det var riktigt mulet och det regnade så fanns en del spänning på.
Nu är det soligt och fint men 0V.
Om kontakterna inte är riktigt gjorda finns ju risk för varmgång dessutom.
Du kommer inte peaka på alla paneler samtidigt eftersom du har tre väderstreck. Vilket är en fördel eftersom det ger en jämnare produktion över dagen. Så att du får högre egenförbrukning
Du kommer inte peaka på alla paneler samtidigt eftersom du har tre väderstreck. Vilket är en fördel eftersom det ger en jämnare produktion över dagen. Så att du får högre egenförbrukning