19 424 läst · 244 svar
19k läst
244 svar
Northvolt – 1 600 får gå
Så kan de å vara , men flera inlägg ser ut att komma som en samman ställning på chatgpt
Eller så lägger du heltid på BH med info om allt 😅😂
Just saying
Eller så lägger du heltid på BH med info om allt 😅😂
Just saying
Eller så är jag snabbare än dig.
Här är artikeln i Affärsvärlden som flera hänvisat till. Mycket läsvärd, stämmer det så är det en enda stor skandal 😡
https://www.affarsvarlden.se/report...an-northvolt-fabriken-usla-kinesiska-maskiner
"antalet gästarbetare på anläggningen i Skellefteå från Kina är betydande. Enligt Northvolts egna uppgifter till svenska myndigheter handlar det om 574 personer som kommit till Sverige för att jobba för bolaget sedan 2020"
Helt sjukt att man kan sätta sig helt i kinesernas knä ...
https://www.affarsvarlden.se/report...an-northvolt-fabriken-usla-kinesiska-maskiner
"antalet gästarbetare på anläggningen i Skellefteå från Kina är betydande. Enligt Northvolts egna uppgifter till svenska myndigheter handlar det om 574 personer som kommit till Sverige för att jobba för bolaget sedan 2020"
Helt sjukt att man kan sätta sig helt i kinesernas knä ...
Medlem
· Blekinge
· 10 467 inlägg
Det finns tecken på att Northvolt har en ny strategi:
* Skellefteå reduceras till hälften. Man tillverkar pluspolerna där.
* Minuspolerna tillverkas i tyska Heide som subventioneras massivt där.
* de tre kvarblivande forskarna i V-ås klurar ut hur man kan få ihop det till Volkswagens elbilar.
* Skellefteå reduceras till hälften. Man tillverkar pluspolerna där.
* Minuspolerna tillverkas i tyska Heide som subventioneras massivt där.
* de tre kvarblivande forskarna i V-ås klurar ut hur man kan få ihop det till Volkswagens elbilar.
Det är en ny anläggning, så de har varit tvungna att följa maskindirektivet och ha CE-märkta maskiner. Det innebär att dokumentation måste överlämnas på svenska.Roffe_riff skrev:
Jag ger inte mycket för den där historien, men om den stämmer så borde det vara öppet mål för Northvolts jurister.
Redigerat:
Medlem
· Blekinge
· 10 467 inlägg
Jag ska inte påstå att jag har några ingående kunskaper om företaget som det gäller (Wuxi Lead), men de verkar vara världens största leverantör av maskiner för batteritillverkning. Så det låter osannolikt att de skulle bränna sitt rykte på den europeiska marknaden för att kunna blåsa en batterifabrik i Sverige.spikplanka skrev:
Då borde de inte ha några problem med att leverera instruktioner på engelska för sina maskiner.S Sparkie skrev:Jag ska inte påstå att jag har några ingående kunskaper om företaget som det gäller (Wuxi Lead), men de verkar vara världens största leverantör av maskiner för batteritillverkning. Så det låter osannolikt att de skulle bränna sitt rykte på den europeiska marknaden för att kunna blåsa en batterifabrik i Sverige.