10 334 läst · 143 svar
10k läst
143 svar
Nooshi Dadgostar: ”Skruvat ihop Ikea-möblerna, inrett och handlat grejer”
Renoverare
· Uppsala
· 1 812 inlägg
Noterade att V:s representant inte var med och svarade på frågor här på Bygga Hus under gårdagskvällen. Det fanns kanske ingen bostadspolitik att framföra.
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 468 inlägg
G Greger_08 skrev:
Jag
M maria01 skrev:
ja, alla har ju inte råd med ett eget boende, så har det varit i flera hundra år…
Första steget för de flesta som inte har kapital eller har rätt att låna är ju en hyreslägenhet. Med den mängd andra och tredjehands uthyrning som finns är det klart att fler hyreslägenheter behövs (men inte bara).
Det är ju bra att du spekulerar kring hur de vill lösa detta, enligt VP hemsida står:
https://www.vansterpartiet.se/var-politik/politik-a-o/hyresratter/
Hur skulle du själv löst det eftersom du kritiserar en möjlig lösning?
Nu informerade ju Byggahus, att personen i fråga var sjuk. Men det är ju bra att få framföra din politiska ställning och att du inte bryr dig om fakta.Henningelvis skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...yvaerr-sjuk-och-kommer-inte-att-delta.466141/
Han måste ha insjuknat väldigt hastigt då han var frisk nog bara någon timme innan för att posta att vänsterpartiet minsann hade den bästa bostadspolitiken...mathiash77 skrev:
Ja och jag vill ha en splitter ny Tesla för 10.000kr varför är det sådan brist på dem, det tycker jag är ett jätteproblem!Fadai skrev:
För att inte tala om de där jättestora chokladen som bara kostade en krona, varför tillverkas inte de länge?
Du har en poäng men att posta ett inlägg med något som alla partier garanterat har förberett under en längre tid behöver ju faktiskt inte en person göra själv eller om man gör det betyder ju inte att det tar väldigt lång tid.mnils skrev:
Inte samma sak som att svara på frågor under en längre tid.
mnils skrev:
Då har du ju två möjligheter att erbjuda något fantastiskt till världen eftersom båda dina exempel är helt realistiska.
Det var i test tråden, som sedan togs bort... Och det var typ en mening. Som sagt han måste ha insjuknat väldigt snabbt, hoppas han blivit bättre.mathiash77 skrev:
Hur utesluter det ena det andra menar du? (Det är inte en retorisk fråga, jag är genuint intresserad.)M maria01 skrev:
Även här är jag genuint intresserad av hur du tänker så du får gärna vidareutveckla. Bl.a. undrar jag:J jonzon jonzon skrev:
Var påstår hon att hennes största bedrift är att bygga IKEA-möbler?
Även om hon hade byggt femtioåtta hus helt för hand, hur hade det spelat roll när det kommer till nationell bostadspolitik?
Tycker du på allvar att våra politiker måste vara kunniga i allt som de eventuellt kan påverka med sin politik? Jag förstår att det i en utopi hade varit så, men nu utgår jag från dagens samhälle och att våra politiker inte är mer än människor.
Till skillnad från Tesla och choklad är tak över huvudet ett grundläggande behov för alla människor (fast du kanske hellre bor under en gran?), och då är bostadsbrist ett allvarligt problem.mnils skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 812 inlägg
Men det finns ingen bostadsbrist, det finns massor med bostäder att köpa och en hel del lägenheter att hyra.Fadai skrev:
Vad det är brist på är bostäder med orealistiskt låga priser, precis som de jättestora chokladen. Skall man få fram några sådana så får man antingen bygga med undermålig kvalitet eller låta någon annan betala och en vara blir inte billigare för att någon annan betalar den.
Hur har du kommit till den slutsatsen? Kollat på hemnet.se och sett att det minsann finns mängder med annonser ute?mnils skrev:Men det finns ingen bostadsbrist, det finns massor med bostäder att köpa och en hel del lägenheter att hyra.
Vad det är brist på är bostäder med orealistiskt låga priser, precis som de jättestora chokladen. Skall man få fram några sådana så får man antingen bygga med undermålig kvalitet eller låta någon annan betala och en vara blir inte billigare för att någon annan betalar den.
Kommunerna håller dock inte med dig. https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/bostader/bostadsbrist-per-kommun/