10 223 läst · 143 svar
10k läst
143 svar
Nooshi Dadgostar: ”Skruvat ihop Ikea-möblerna, inrett och handlat grejer”
På konsumentens sida
· 3 108 inlägg
Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar trivs bra i lägenhet. Här svarar hon på 7 snabba frågor om hur hon bor och fixar där hemma.
Du kan läsa artikeln här: Nooshi Dadgostar: ”Skruvat ihop Ikea-möblerna, inrett och handlat grejer”
Du kan läsa artikeln här: Nooshi Dadgostar: ”Skruvat ihop Ikea-möblerna, inrett och handlat grejer”
Vad ska man säga hon har ju rätt i denna fråga iallafall det behövs fler billiga hyresrätter.
Dock skulle det vara intressant och veta hur dom vill göra dom billiga.
Efterssom det är vänster så gissar jag på subventioner och där försvann min röst...
Dock skulle det vara intressant och veta hur dom vill göra dom billiga.
Efterssom det är vänster så gissar jag på subventioner och där försvann min röst...
Ja någon som har skruvat ihop ikea möbler som största bedrift har säkert kunskap om hur man ska lyckas få hyresrätter billigare.....
Visst, man kan ta in experter. Men man ska ju förstå vad de pratar om för att kunna ta ett bra beslut...
Visst, man kan ta in experter. Men man ska ju förstå vad de pratar om för att kunna ta ett bra beslut...
G Greger_08 skrev:
Åtminstone för 4-5 år sedan var Vänsterpartiet inne på att prisbilden på nybyggda hyresrätter kan justeras lokalt. Det är lite OPS över det men tanken som även använts i t ex. Göteborg för att få ner priserna på hyresrätter är att kommunen vid planeringsstadiet justerar ned markpriser efter användningsområde och att man ska kunna göra avkall på parkeringsplatser för att få ner kostnaderna.
hon kan ta in parti kamrater från cuba som bygger det hela bara där sparar man massorG Greger_08 skrev:
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 469 inlägg
Politikerna har såna löner som vanliga människor inte ens kan fantisera om. Dom har ingen aning om sånt som vad elräkningen ligger på, vad bensinen eller maten kostar då det är en totalt obetydlig kostnad för dom själva.A ajn82 skrev:
Fast inte om man sitter i vänsterpartiet, där får man en relativt låg lön (~30k/mån) och resten går till partiet.F Finndjävel skrev: