"Du har inte behörighet till denna sida." kommer när jag klickar på länken. Är det för att jag inte hart någon partibok?

• Haha
Halcyon och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
"Du har inte behörighet till denna sida." kommer när jag klickar på länken. Är det för att jag inte hart någon partibok?
Haha, måste vara, jag kan dock se den men någon partibok från Vänstern hittar jag inte här hemma. :crysmile:

Vad ska man säga hon har ju rätt i denna fråga iallafall det behövs fler billiga hyresrätter.

Dock skulle det vara intressant och veta hur dom vill göra dom billiga.

Efterssom det är vänster så gissar jag på subventioner och där försvann min röst...

• Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
fler billiga hyresrätter. men bor själv i bostadsrätt haha

• Haha
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Ja någon som har skruvat ihop ikea möbler som största bedrift har säkert kunskap om hur man ska lyckas få hyresrätter billigare.....
Visst, man kan ta in experter. Men man ska ju förstå vad de pratar om för att kunna ta ett bra beslut...

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Vad ska man säga hon har ju rätt i denna fråga iallafall det behövs fler billiga hyresrätter.

Efterssom det är vänster så gissar jag på subventioner och där försvann min röst...

Åtminstone för 4-5 år sedan var Vänsterpartiet inne på att prisbilden på nybyggda hyresrätter kan justeras lokalt. Det är lite OPS över det men tanken som även använts i t ex. Göteborg för att få ner priserna på hyresrätter är att kommunen vid planeringsstadiet justerar ned markpriser efter användningsområde och att man ska kunna göra avkall på parkeringsplatser för att få ner kostnaderna.

• Gilla
Erik Gustafson
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:

hon kan ta in parti kamrater från cuba som bygger det hela bara där sparar man massor

• Gilla
  • Arg
Finndjävel och 1 till
  • Laddar…
Varför vågar man inte berätta vad elräkningen var på i kronor och ören? Ingen partiledarr som svarat ordentligt på den frågan

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Varför vågar man inte berätta vad elräkningen var på i kronor och ören? Ingen partiledarr som svarat ordentligt på den frågan
För att hon inte vet.

• Gilla
Robin Lindberg och 2 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
med hennes lön så betalar hon bara

J jonzon jonzon skrev:
För att hon inte vet.
Precis.

• Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Fadai
M maria01 skrev:
fler billiga hyresrätter. men bor själv i bostadsrätt haha
Än sen? Oavsett hennes boendeform så behövs massor av nya, billiga, hyresrätter. Bostadsbristen är ett jätteproblem.

• Gilla
IgelSpikey och 10 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Politikerna har såna löner som vanliga människor inte ens kan fantisera om. Dom har ingen aning om sånt som vad elräkningen ligger på, vad bensinen eller maten kostar då det är en totalt obetydlig kostnad för dom själva.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
samovar
F Finndjävel skrev:
Politikerna har såna löner som vanliga människor inte ens kan fantisera om. Dom har ingen aning om sånt som vad elräkningen ligger på, vad bensinen eller maten kostar då det är en totalt obetydlig kostnad för dom själva.
Fast inte om man sitter i vänsterpartiet, där får man en relativt låg lön (~30k/mån) och resten går till partiet.

• Gilla
nisseklossen och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.