R RuneB2 skrev:
Hej!
Har precis installerat nimly touch pro, får dock inte haken att lösa ut.
Har 3 distanser nu.... vad missar jag?
Har du testa att trycka in förreglingskolven (den lilla) med dörren på vid gavel?
Var har du för slutbleck? och vad hade du för slutbleck tidigare om du bytt slutblecket.
 
1 123abc skrev:
Har du testa att trycka in förreglingskolven (den lilla) med dörren på vid gavel?
Var har du för slutbleck? och vad hade du för slutbleck tidigare om du bytt slutblecket.
Assa 1487-3 sedan tidigare.
Slutbleck är det sol medföljde?
Förreglingskolven fungerar bra.
 
  • Slutbleck av märket Nimly monterat på en dörrkarm med synliga skruvar och en liten skada i träverket bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett Nimly-slutbleck installerat på en dörrkarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En närbild av en dörrkarm med en elektronisk dörrlås och ett metalliskt slutbleck monterat i karmens urgröpning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Problemet är inte avståndet utan att slutblecken har olika plösmått.
Urtaget för slutblecket ser även hugget ut för hand och inte från fabrik så kontrollera även så det sitter rätt i höjd, normalt är att ovankant av slutblecket är 1mm under centrum av den övre skruven till låshusets stolpe men det finns en viss tolerans.
Plösmåttet går att få till genom att flytta slutblecket eller använda ett annat slutbleck men det ser ut som om du redan flyttat in slutblecket så kanske är plösmåttet rätt.
 
  • Gilla
RuneB2
  • Laddar…
Jag antar att jag behöver sänka den lite, några mm.
 
  • Närbild på en dörrkarm med en låsplatta där texten "nimly" syns, omgiven av trädgårdsmiljö i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur mycket skiljer det?
Har du satt papperstejp och ritat ut kolvhöjderna för att se om det kan orsaka problemet.
 
1 123abc skrev:
Hur mycket skiljer det?
Har du satt papperstejp och ritat ut kolvhöjderna för att se om det kan orsaka problemet.
Den i mitten som löser ut den övre kolven ska väl gå i mitten på slutblecket?
 
  • Slutbleck med maskeringstejp runt om. Två blå pilar pekar på var kolven ska gå genom slutblecket.
Fungera fin fint nu !
Upplever att det är lite glappt invändigt i handtaget. Ska jag korta ner de fyra kapbara skruvarna lite till? Som trådskaparen rekomendera
 
Jo förreglingskolven måste tryckas in av bommen i slutblecket.
Om skruvar är för långa så de bottnar så ska dom kapas annars behöver du inte kapa mer på de genomgående skruvarna.
Bra att du fått det att fungera.
 
Toppen, upplever att det glappar som sagt och det känns som de är i bott.
 
R RuneB2 skrev:
Toppen, upplever att det glappar som sagt och det känns som de är i bott.
Om hela enheten sitter lös och skruvarna är dragna i botten så är skruvarna för långa och ska kapas.
 
Köpte Nimly touch pro på Bauhaus under Black Friday 2023.
Fick tummen ur och installerade igår.
Efter många om och men kopplade modulen upp sig men håller som många andra inte uppkopplingen.
Även låskistan var som vissa andras med glappande tryckesfall.
Kontaktade supporten i förmiddags och fick svar strax före kl tre idag att ny modul samt låskista är på väg till mig!
Vilken support från Nimly, grymt bra säger jag, fem stjärnor!

Så till dom som funderar på om dom ska välja Nimly, tänk inte längre, köp!

Ta hand om er sommar!
 
  • Gilla
123abc
  • Laddar…
T Thomas1972 skrev:
Köpte Nimly touch pro på Bauhaus under Black Friday 2023.
Fick tummen ur och installerade igår.
Efter många om och men kopplade modulen upp sig men håller som många andra inte uppkopplingen.
Även låskistan var som vissa andras med glappande tryckesfall.
Kontaktade supporten i förmiddags och fick svar strax före kl tre idag att ny modul samt låskista är på väg till mig!
Vilken support från Nimly, grymt bra säger jag, fem stjärnor!

Så till dom som funderar på om dom ska välja Nimly, tänk inte längre, köp!

Ta hand om er sommar!
Svarar mig själv!

Bytte till den nya "modulen" igår och den kopplade upp direkt så nu fungerar det som det ska! 👍
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.