B Brumhilde skrev:
Någon som har installerat Nimly touch pro på en pardörr? Har Nimly sedan några månader och de fungerar bra, men ska snart byta yterrdörr till en pardörr.
Det är ingen skillnad mot en vanlig dörr om det passiva dörrbladet kan fixeras.
 
  • Gilla
MrJay och 1 till
  • Laddar…
Hej, jag ser att många haft problem med att batterierna tog slut med en äldre version av modulen för uppkoppling. Jag hade samma problem. Jag fick en ny ersättningsmodul från Nimly men innan jag satte in den nya modulen ville jag testa batteriernas livslängd utan modulen i. Batterierna tog slut efter drygt 1.5månad. Normal användning av låset, användning kanske 3-5gr per dag. Långt ifrån utlovad upp till 1år. Jag vill kolla med vad er erfarenhet är innan jag tar steget att lämna tillbaka låset eller byta om det är nåt fel på det jag har, att det drar mycket batterier. När jag köpte förväntade jag mig åtminstone att batterierna skulle hålla minst ett halvt år.
 
Jag har använt mitt ena i 7 månader med zigbee modul. Inget batteribyte än.
 
  • Gilla
Neshdet
  • Laddar…
B Brumhilde skrev:
Jag har använt mitt ena i 7 månader med zigbee modul. Inget batteribyte än.
Tack för svar. Ska byta ut min.
 
N Neshdet skrev:
Tack för svar. Ska byta ut min.
Det andra har också använts i 7 månader men har bara haft modulen några veckor.
 
  • Gilla
Neshdet
  • Laddar…
B Brumhilde skrev:
Jag har använt mitt ena i 7 månader med zigbee modul. Inget batteribyte än.
Samma här. Installerade min i somras och inget batteribyte än.
 
  • Gilla
Neshdet
  • Laddar…
Har försökt läsa igenom hela tråden... har någon fått låset att fungera med smartklocka för att kunna se aviseringar?
 
Har lyckats med årets fiasko, hundarna har hoppat upp på låset och lyckats riva ut ett batteri, och säkerhetsnycklarna är såklart på fel ställe... så.. är det någon som kan ta en lagom croppad bild av en säkerhetsnyckel ifall låssmeden som kommer om några timmar skulle kunna dyrka upp låset?
Medans ni letar efter era säkerhetsnycklar så kan ni gotta er åt vyn från altanen in i huset...
 
  • Dörr med elektroniskt lås utan batteri och säkerhetsnyckel på golvet, utsikt blockerad av gardin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N Neshdet skrev:
Hej, jag ser att många haft problem med att batterierna tog slut med en äldre version av modulen för uppkoppling. Jag hade samma problem. Jag fick en ny ersättningsmodul från Nimly men innan jag satte in den nya modulen ville jag testa batteriernas livslängd utan modulen i. Batterierna tog slut efter drygt 1.5månad. Normal användning av låset, användning kanske 3-5gr per dag. Långt ifrån utlovad upp till 1år. Jag vill kolla med vad er erfarenhet är innan jag tar steget att lämna tillbaka låset eller byta om det är nåt fel på det jag har, att det drar mycket batterier. När jag köpte förväntade jag mig åtminstone att batterierna skulle hålla minst ett halvt år.
Hade original batterierna i ganska exakt ett år innan låset började pipa. Har zigbee modulen direktintegrerad till home assistant.
 
  • Gilla
Neshdet
  • Laddar…
M marko_b skrev:
Har lyckats med årets fiasko, hundarna har hoppat upp på låset och lyckats riva ut ett batteri, och säkerhetsnycklarna är såklart på fel ställe... så.. är det någon som kan ta en lagom croppad bild av en säkerhetsnyckel ifall låssmeden som kommer om några timmar skulle kunna dyrka upp låset?
Medans ni letar efter era säkerhetsnycklar så kan ni gotta er åt vyn från altanen in i huset...
Kan meddela att hundarna hade lyckats riva sönder hela batteripacket så kontaktblecken till batterierna hade lossnat. Det verkar dock vara en utbytbar del så vi får se vad nimly supporten svarar.

Om någon vill ha två hundar så kan ni pm:a, dom är billiga just nu
 
  • Reparerat batteripack med skadade kontaktbleck, synliga skador och tandsmärken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat batteripack med lossnade kontaktbleck efter att ha blivit förstört av hundar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två Dobermann-hundar inne i huset, en ligger på en matta och en sitter i en brun fåtölj.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Arseface
  • Laddar…
M marko_b skrev:
Kan meddela att hundarna hade lyckats riva sönder hela batteripacket så kontaktblecken till batterierna hade lossnat. Det verkar dock vara en utbytbar del så vi får se vad nimly supporten svarar.

Om någon vill ha två hundar så kan ni pm:a, dom är billiga just nu
Var det lätt för låssmeden att komma in och är det bitmärken uppe på låset?...
 
A anis16 skrev:
Var det lätt för låssmeden att komma in och är det bitmärken uppe på låset?...
Eftersom jag trodde att låset var helt så borrade han in sig genom altandörren, så nu har jag två trasiga lås...
Ja bit och klösmärken, på handtaget också och den sprillans nya dörrkarmen behöver en omgång spackel sandpapper och målning.

Hundarna är fortfarande billiga om intresse finns.
 
En liten uppdatering bara, vår nimly är återmonterad nu. Efter kontakt med nimly supporten så skickade de reservdelar (batterifack och ett handtag) utan kostnad till mig, så en stor eloge till supporten och ett gott kvitto på att ni som funderar på nimly eller inte kan iaf räkna med gott omhändertagande även efter att pengarna lämnat kontot...
 
  • Återmonterad nimly elektroniskt dörrhandtag och batterifack på en vit dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jumos och 3 till
  • Laddar…
Precis monterat ett touch pro och allt gick väl smärtfritt tills jag skulle prova stänga dörren utan att dra ned handtaget. Känns som att låsregeln är stum? Går alltså inte ens att trycka med hög kraft, dörren bara studsar upp.

Någon som vet vad felet kan vara? Dom är monterade med den vinklade sidan inåt
 
Hej!
Har precis installerat nimly touch pro, får dock inte haken att lösa ut.
Har 3 distanser nu.... vad missar jag?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.