Nu fattar jag varför din värmekurva har så högt lägsta värde. Din lägsta temp är ju tvångsstyrd. Såg inte det tidigare. Den måste du ändra när det blir varmare ute.
Skärm av klimatsystem med temperaturinställning, visar lägsta framledningstemp 19.31 och inställning på 24°C, under diskussion om värmekurva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K Kane skrev:
Vilken värmekurva har du inställd? Ser skum ut, bottnar på 25 grader. Jämför med min på en F470.
[bild]

K Kane skrev:
Aaah, har du byggt om....😎
Haha, skrev i någon kommentar efter att jag missuppfattade 😂 borde den stämma då när det är platta på mark?

K Kane skrev:
Nu fattar jag varför din värmekurva har så högt lägsta värde. Din lägsta temp är ju tvångsstyrd. Såg inte det tidigare. Den måste du ändra när det blir varmare ute.
[bild]
Den kan jag likväl ändra nu? Misstänker att den aldrig kommer nå så lågt med tanke på förutsättningarna? Vad bör den stå på sommar?

bergstrum bergstrum skrev:
Den kan jag likväl ändra nu? Misstänker att den aldrig kommer nå så lågt med tanke på förutsättningarna? Vad bör den stå på sommar?
Ändra min. framledning till 20 (fabriksinställning). Jag skulle sedan testat att ändra kurvan till 5/-1 och varmvatten till ekonomi för att se hur mycket effektförbrukningen går ned.
Håll sedan koll på inomhustempen och komforten under tiden......😉

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.