Känns inte som ett försök till å tjäna pengar , känns mer som han verkar vilja vara shysst ! Jag kör Ngenic med 3 innegivare och det funkar sjukt bra efter @kjork tips om att kontakta kundservice så ngenicen lurar tidigare ! Du skulle inte ångra dej !!

13th Marine 13th Marine skrev:
Fick nyss ett mail om att jag kanske får den i Mars :sweat:
Tackar för erbjudandet, men tror det finns andra som är beredda på att betala med än mig.
hade tänkt mig 5 lax för allt. Säg till om du är sugen. Ska strax lägga ut den på blocket.

Fick nyss ett mail om att jag kanske får den i Mars :sweat:
Tackar för erbjudandet, men tror det finns andra som är beredda på att betala med än mig.
Tar tillbaka vad jag skrev nyss Köpte min Ngenic för 2499 + 1200 kr för två extra innegivare

K Krca skrev:
Tar tillbaka vad jag skrev nyss Köpte min Ngenic för 2499 + 1200 kr för två extra innegivare
Har min beställd för 2499, så det är nog enklare att vänta på den. :cool:

• Gilla
Lannelanne och 1 till
  • Laddar…
André F André F skrev:
Tjena,

Ja givaren är trådlös och jag upplevde systemet som mycket lätt att installera. Bra och tydliga instruktioner.
Inga problem med räckvidd heller.
Tjena, plockar upp detta svar... Jag gav mig på den här idag, och den där prylen som man kollar vilken kabel man ska använda... Ska den visa samma färger på både sladdelen från pannan och sladdelen från utsidan?

Har min beställd för 2499, så det är nog enklare att vänta på den. :cool:
Och igår fick jag ett sms om att jag hade ett paket att hämta ut.
Installerades igår kväll och än så länge gör den sitt jobb.

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
K Krca skrev:
Känns inte som ett försök till å tjäna pengar , känns mer som han verkar vilja vara shysst ! Jag kör Ngenic med 3 innegivare och det funkar sjukt bra efter @kjork tips om att kontakta kundservice så ngenicen lurar tidigare ! Du skulle inte ångra dej !!
Var hittar jag detaljer om detta tips?
@kjork :)

Var hittar jag detaljer om detta tips?
@kjork :)
Oj. Ja du. Men tipset i stort var såhär tror jag.

Min pump är en ingen av/på. Får pumpen av ngenic en lurad temperatur på 20’grader när elen var dyr och den precis stod på 0 grader så kräver min pump en viss tid innan den stängs av och slutar producera värme.

alltså de timmarna elen är dyr och ngenic lurar min pump så är det en fördröjning.

tex 05-06 billig el, pumpen tror det är kallt ute
06-07 dyr el, pumpen tror att det är varmt ute.
06-07 pumpen producerar fortfarande värme men har mottagit den höga utetemperatur och den beräknade framledningstemperaturen blir lägre och lägre till pumpen stängs av.

summan av kardemumman. Om man tycker att sin värmepump är på och producerar värme samtidigt som elen är dyr men det står ändå på pumpen att det är tex +20 grader så lider man av samma problem som mig.

jag har sedan jag skrev här sist mailat supporten och bett dem sätta en offset på -1 timma. På svenska betyder det att när elen går mot det dyrare håller så luras min pump en timma innan standard.

jag har också bett dem ändra att Max påverkan åt minushållet till -10. Man kan se på sina grafer att de röda staplarna aldrig går lägre än -7. Alltså sju grader kallare än verklig utetemperatur.
Det beror på att värmepumpar blir mindre effektiva ju kallare det är.

Vi bor i nybyggt hus från 2020. Har något överdimensionerad jordvärme så jag tror jag har förutsättning att på det sättet flytta ännu mer förbrukning till de billiga timmarna.

supporten är fantastisk och svarar i mitt tycke snabbt. Jag har lämnat förbättringsförslag att man i appen själv ska kunna ställa sin offset. Jag anser att man känner sin egen pump bäst.

hoppas det var svar på din fråga.

• Gilla
moonsire och 2 till
  • Laddar…
K kjork skrev:
Oj. Ja du. Men tipset i stort var såhär tror jag.

Min pump är en ingen av/på. Får pumpen av ngenic en lurad temperatur på 20’grader när elen var dyr och den precis stod på 0 grader så kräver min pump en viss tid innan den stängs av och slutar producera värme.

alltså de timmarna elen är dyr och ngenic lurar min pump så är det en fördröjning.

tex 05-06 billig el, pumpen tror det är kallt ute
06-07 dyr el, pumpen tror att det är varmt ute.
06-07 pumpen producerar fortfarande värme men har mottagit den höga utetemperatur och den beräknade framledningstemperaturen blir lägre och lägre till pumpen stängs av.

summan av kardemumman. Om man tycker att sin värmepump är på och producerar värme samtidigt som elen är dyr men det står ändå på pumpen att det är tex +20 grader så lider man av samma problem som mig.

jag har sedan jag skrev här sist mailat supporten och bett dem sätta en offset på -1 timma. På svenska betyder det att när elen går mot det dyrare håller så luras min pump en timma innan standard.

jag har också bett dem ändra att Max påverkan åt minushållet till -10. Man kan se på sina grafer att de röda staplarna aldrig går lägre än -7. Alltså sju grader kallare än verklig utetemperatur.
Det beror på att värmepumpar blir mindre effektiva ju kallare det är.

Vi bor i nybyggt hus från 2020. Har något överdimensionerad jordvärme så jag tror jag har förutsättning att på det sättet flytta ännu mer förbrukning till de billiga timmarna.

supporten är fantastisk och svarar i mitt tycke snabbt. Jag har lämnat förbättringsförslag att man i appen själv ska kunna ställa sin offset. Jag anser att man känner sin egen pump bäst.

hoppas det var svar på din fråga.
Tack!

Jag har dock en stendum onoff så det är inte aktuellt i dagsläget. Men kanske till nästa!

• Gilla
kjork
  • Laddar…
Någon mer som vaknade och det kändes lite kyligt att kliva upp?

Vår Ngenic har fått för sig att elpriset är 6000öre och att värme är för dyrt. :sweat:

• Haha
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Smartphone app interface visande hemautomation: temperaturer i olika rum, luftfuktighet, elpriser och navigationsmeny.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Utbyggnaden styr , inställd på 20 grader

Jag ser att din tror på samma elpriser som min

• Gilla
Krca
  • Laddar…
Någon mer som vaknade och det kändes lite kyligt att kliva upp?

Vår Ngenic har fått för sig att elpriset är 6000öre och att värme är för dyrt. :sweat:
Mmm.
Samma här.

Någon har klantat till något hos Ngenic.

Prisskillnaden bör väl vara samma ändå? Även om priset är fel och extremt högt kommer den ju styra efter det och göra värme de billiga timmarna. Har du mycket solinstrålning i utbygget? Kan också vara därför ingen värme är på. Jag har inte så extremt som du men ligger någon grad under inställd temp och pumpen är av. Med rätta, för så for rullgardinen åker upp värmer solen upp

• Gilla
Krca
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.