M Matte E skrev:
Då Apple släpper Ios 11 snart så släpps uppdateringar till i stort sett alla appar nu.
Det behöver tyvärr inte betyda annat än att det är just en uppdatering för nya Ios:et...
Fast det här är en uppdatering av själva Bridgen. Det borde inte bero på iOS11.

Hur går det, har någon märkt något mer? Jag har inte fått upp någonting om någon uppdatering än.

Skärm med meddelande om att uppdatera "Nexa Bridge" till 7.5d88 och alternativ för "Påbörja uppdatering nu".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
har kommit upp för mig från o till ett bra tag nu. Trycker jag på påbörja uppdateringen nu så kommer det efter ett tag fail. Fått känslan av att nexa inte utvecklar något till bridge.

C Cidx skrev:
[bild] har kommit upp för mig från o till ett bra tag nu. Trycker jag på påbörja uppdateringen nu så kommer det efter ett tag fail. Fått känslan av att nexa inte utvecklar något till bridge.
Nej, det är ju bra trist att det inte händer så mycket. Och när man behöver support så kan det dröja hur länge som helst.

Man blir ju ”aningens” skeptisk till att testa Nexa efter att man plöjt igenom den här tråden... hur ser ni på det, finns det något hopp för produkten eller ska man titta åt ett annat håll?

O one- skrev:
Man blir ju ”aningens” skeptisk till att testa Nexa efter att man plöjt igenom den här tråden... hur ser ni på det, finns det något hopp för produkten eller ska man titta åt ett annat håll?

Passera & välj annan Controller är m mitt förslag :)

• Gilla
one-
  • Laddar…
BigR
O one- skrev:
Tja, det beror väl på behov som vanligt. Jag hade redan 10 nexa- mottagare och tillhörande fjärrkontroller. Har köpt en Bridge+ i somras och 6 av nexas egna temp/luftfuktighetsmätare och allt rullar på störningsfritt. Lätt att skapa scheman för belysning och motorvärmare och automationer för temp/fuktstyrda händelser. God räckvidd har den också; 14 meter mellan husgavlarna är inget problem och styr julbelysningen m mottagare Vid tomtgräns. Enda problemet har varit när jag hade en enhet 40 cm från bridgen strax nedanför på andra sidan en vägg. Fick flytta upp den lite för att funka.

• Gilla
one-
  • Laddar…
Inga problem här heller. Har haft bridge+ sedan aug 16. Har ca 30 olika nexa brytare inkl zwave samt 10 temp. Automation lätt att ordna. Ett problem är dock wbt912 som skickar 10-15 koder men det är konstruktionen som är sådan.

• Gilla
one-
  • Laddar…
Kan bara instämma, det fungerar med de enkla av/på-funktioner jag använder. Frugan gillar den också ;)
Har sju olika rum (inkl utomhus) och ett tjugotal brytare från olika modeller och det har inte varit några problem.

Det blev en Bridge+ här trots allt

Nu till min första fråga, någon som lyckats para dessa med Bridgen?
TellStick Bridge+ förpackning och fjärrstyrt uttag från Telldus synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej, jag har både Bridge och Telldus. Bridge'n funkade inte så bra med en androidtelefon när jag köpte den, så jag har i stället använt en Telldus, vilket jag tycker fungerar väldigt smidigt.
Samtidigt har jag 4 ZWave som Telldus inte stödjer.
Om någon använt båda: bör jag försöka få igång min Bridge, och är den "lika enkel" som Telldus att programmera?
Eller bör jag helt enkelt svälja förtreten att ha lagt över 2000 på den och försöka sälja den för en tusing eller något sådant, och kanske köpa en Telldus med ZWavestöd?

H Hemmagubben skrev:
Hej, jag har både Bridge och Telldus. Bridge'n funkade inte så bra med en androidtelefon när jag köpte den, så jag har i stället använt en Telldus, vilket jag tycker fungerar väldigt smidigt.
Samtidigt har jag 4 ZWave som Telldus inte stödjer.
Om någon använt båda: bör jag försöka få igång min Bridge, och är den "lika enkel" som Telldus att programmera?
Eller bör jag helt enkelt svälja förtreten att ha lagt över 2000 på den och försöka sälja den för en tusing eller något sådant, och kanske köpa en Telldus med ZWavestöd?
Jag tycker att Bridge har varit väldigt enkel att programmera. MEN, jag vet inte om Androidversionen är allt för vänlig idag heller tyvärr.

Android appen är ett stort skämt. Bara ios appen som fungerar. Tänker man köra appen på en Android telefon skulle jag rekommendera att titta på något annat märke än nexa.

Tack för input. Jag har försökt komma in i webbgränssnitttet utan att lyckas, ska det fungera? Har annars en iPad jag kan använda. Det verkar dock som telldus har bättre stöd för olika enheter, stämmer det?

Du borde kunna gå via web.nexa.se ?
Fast där kan du inte programmera något än.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.