Hej, jag kan sälja min för 1000 kr. Köpte tidigt, fick problem som alla andra i början och har haft den i en byrålåda senaste året.
Säkert har de flesta problem löst sig vid det här laget, men intresset har svalnat.

K Kjell_G skrev:
Hur har det gått med försäljningen? Min gamla Gateway verkar ha gett sig så jag måste se mig om efter nåt nytt...
 
H Hemmagubben skrev:
Hej, jag kan sälja min för 1000 kr. Köpte tidigt, fick problem som alla andra i början och har haft den i en byrålåda senaste året.
Säkert har de flesta problem löst sig vid det här laget, men intresset har svalnat.
Tack för erbjudandet men jag nappade på ett tidigare förslag.
Kjell_G
 
Och nu är den igång
Tack för det MA - du vet vem du är
 
Min app visar att jag har flera sensorer men den visar inga värden. Några är från CO men jag vet inte om det är den kompatibla varianten. Några står det Esic på och sen olika kanaler 1-3 men som sagt, inga värden. Nån som vet?
 
De var inte kompatibla. Det gick att läsa sig till på deras hemsida, för övrigt rätt bra sida. Rekommenderas.
 
Tycker inte det händer så mycket på Nexas hemsida.
Ännu sämre är deras facebook-sida, senaste uppdateringen är från januari.
 
Ooops! Har inte kollat tidigare men de funderingar jag haft har jag hittat svar på. Kör väldigt basic med att tända och släcka lampor vid behov samt schemaläggning på fontän - hittills. Det finns säkert mycket mer att göra men jag har låga krav än så länge.
 
När jag startade appen (iOS) i kväll så stod det att det är dags att uppdatera Nexan till version 7.5. Jag svarade ok och efter en stund med en snurrande cirkel stod det att det misslyckades. Hittar inget om den uppdateringen nånstans...
 
J John67 skrev:
När jag startade appen (iOS) i kväll så stod det att det är dags att uppdatera Nexan till version 7.5. Jag svarade ok och efter en stund med en snurrande cirkel stod det att det misslyckades. Hittar inget om den uppdateringen nånstans...
Hände exakt likadant för mig.
Kanske är något på G?
 
J John67 skrev:
När jag startade appen (iOS) i kväll så stod det att det är dags att uppdatera Nexan till version 7.5. Jag svarade ok och efter en stund med en snurrande cirkel stod det att det misslyckades. Hittar inget om den uppdateringen nånstans...
Konstigt, jag har inte fått upp något om någon uppdatering. Får du upp samma via webbgränssnittet?
 
D Denthu skrev:
Hände exakt likadant för mig.
Kanske är något på G?
Känns ju som att det är på g någonting, men de kanske drog tillbaka den. Jag har testat både via appen, webgränssnittet (web.nexa.se) och lokala webbgränssnittet (http://192.168.1.158/upgrades.html) men får samma svar, "Din Nexa Bridge kör version 6.cfdd, vilket är den senaste versionen."

Hoppas det är något på gång, det vore väl på tiden....
 
Norlen Norlen skrev:
Konstigt, jag har inte fått upp något om någon uppdatering. Får du upp samma via webbgränssnittet?
Nej inget via webbgränsnittet. Provat via tvingad uppdatering i appen och då körs en uppdatering fast den är kvar på version 6 när Bridgen startar om.
 
Känns inte som någon produkt Nexa satsar på.... Synd att man gjorde det själv, om det ska stoppa här...
I så fall löper jag annat fabrikat nästa gång och lämnar Nexa för gott.
 
Det lär komma en uppdatering om ett tag. Har kört en testversion länge nu och den verkar betydligt stabilare.
 
Då Apple släpper Ios 11 snart så släpps uppdateringar till i stort sett alla appar nu.
Det behöver tyvärr inte betyda annat än att det är just en uppdatering för nya Ios:et...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.