172 226 läst · 951 svar
172k läst
951 svar
Nexa Bridge
Hej, jag kan sälja min för 1000 kr. Köpte tidigt, fick problem som alla andra i början och har haft den i en byrålåda senaste året.
Säkert har de flesta problem löst sig vid det här laget, men intresset har svalnat.
Säkert har de flesta problem löst sig vid det här laget, men intresset har svalnat.
K Kjell_G skrev:
Tack för erbjudandet men jag nappade på ett tidigare förslag.H Hemmagubben skrev:
Kjell_G
Min app visar att jag har flera sensorer men den visar inga värden. Några är från CO men jag vet inte om det är den kompatibla varianten. Några står det Esic på och sen olika kanaler 1-3 men som sagt, inga värden. Nån som vet?
Ooops! Har inte kollat tidigare men de funderingar jag haft har jag hittat svar på. Kör väldigt basic med att tända och släcka lampor vid behov samt schemaläggning på fontän - hittills. Det finns säkert mycket mer att göra men jag har låga krav än så länge.
När jag startade appen (iOS) i kväll så stod det att det är dags att uppdatera Nexan till version 7.5. Jag svarade ok och efter en stund med en snurrande cirkel stod det att det misslyckades. Hittar inget om den uppdateringen nånstans...
Hände exakt likadant för mig.J John67 skrev:
Kanske är något på G?
Konstigt, jag har inte fått upp något om någon uppdatering. Får du upp samma via webbgränssnittet?J John67 skrev:
Känns ju som att det är på g någonting, men de kanske drog tillbaka den. Jag har testat både via appen, webgränssnittet (web.nexa.se) och lokala webbgränssnittet (http://192.168.1.158/upgrades.html) men får samma svar, "Din Nexa Bridge kör version 6.cfdd, vilket är den senaste versionen."D Denthu skrev:
Hoppas det är något på gång, det vore väl på tiden....
Känns inte som någon produkt Nexa satsar på.... Synd att man gjorde det själv, om det ska stoppa här...
I så fall löper jag annat fabrikat nästa gång och lämnar Nexa för gott.
I så fall löper jag annat fabrikat nästa gång och lämnar Nexa för gott.