Om inte jag minns fel så är den ena antennen för 433 och den andra för z-wave. Det betyder att det är meningslöst att ha dem olika vinklade, ur ett tillgänglighetsperspektiv alltså.

För övrigt så växer nu förhoppningarna igen då Nexa meddelat en ny app för Android i April. Tror iofs inte de skrev vilket år...

De kände på sig att jag fyllde år i fredags och kom med en present på sin Facebook, precis som @Kalleman83 säger:

"Just nu jobbas det för fullt med att förbättra upplevelsen för alla Nexa Bridge-användare. Webbgränssnittet är först ut och släpps i mitten av mars. App för Android och iOS kommer finnas för nedladdning i mitten av april. Trevlig helg!"
Laptop med "Nyheter i Mars" etikett och öppen Nexa Bridge webbgränssnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Vad hoppas ni på i och med uppdateringarna?

Framförallt har jag stora förväntningar på webgränssnittet. Att man där kommer kunna skapa automationer, scenarion och allt annat som man idag kan göra med appen, fast på ett mer användarvänligt sätt, kanske lite drag-n-drop á la Athom Homey :)

Androidappen hoppas jag får ett vettigt UI som kan göra att det känns användbart att ha appen på telefonen över huvud taget. Tycker synd som sambon som dras med den appen för tillfället.

iOS hoppas jag tar ytterligare ett steg till att göra det enklare och smartare att skapa olika automationer och scenarion.

Över lag hoppas jag få se stöd för fler enheter, och möjlighet att slå på och av olika lägen, till exempel om man är hemma eller inte, och beroende på det kunna trigga olika saker när en dörr öppnas osv.

M Mick3 skrev:
Jag hoppas på deras nya systemutvecklare :)

[länk]
Oh, kanske kan de alltså bli lite seriösa och börja leverera på riktigt tänker du?

Jag tror faktiskt att Nexa inte riktigt förstod vad de gav sig in på. Satte in få utvecklare som man hoppades skulle göra en färdig produkt på en release. Tror inte de som utvecklade var så kassa, men tror att förväntan från Nexa på utv. kost och efterfrågan på kontinuerliga uppdateringar var fel. De vill ju ha en lågprisprodukt, men om man ska utveckla bra SW med svenska utvecklare blir den inte så billig.

Med de förutsättningarna tycker jag min fungerar helt okay. Övervakar med svenska hem från Asien utan problem ;)

Nej det är sant! Det har du nog väldigt rätt i.
Det är väl i princip en person som utvecklat Bridge med dess appar. Han har också skött support och vidareutveckling. Stackarn kan inte ha det lätt.
Jag vet inte om det är så, men det har låtit som att det är Sebastian som skött allt när man har pratat med honom i alla fall.

+1 Norlen. Även min uppfattning. Inget annat namn har florerat i supportmail, webben et.c.
Han har gjort ett fantastiskt jobb, om han de facto har varit ensam. Svagt av Nexa att inte gjort detta bättre, dock. De borde ha resurser att sätta till, då de varit mer eller mindre ensamma på konsumentmarknaden i Sverige i minst 10 år. Jag tror tyvärr att tåget har gått för Bridge snart, pga av den haltande uppstarten.

• Gilla
Norlen
  • Laddar…
Skulle tro att Sebastian skött den svenska delen. Men att det funnits utvecklare i nån låglönemarknad också. Om inte så kan jag säga att Sebastian varit jävligt duktig!!!

• Gilla
Norlen
  • Laddar…
Är det någon som har en Nexa bridge och som kör amazons röstassistent alexa?!

T Tengen1 skrev:
Är det någon som har en Nexa bridge och som kör amazons röstassistent alexa?!
Ja. Men jag går över till Homey nu för att få stöd för mer prylar. Bland annat Alexa.

Kalleman83 Kalleman83 skrev:
Ja. Men jag går över till Homey nu för att få stöd för mer prylar. Bland annat Alexa.
Jag funderar på detsamma.
Har en HC2 för tillfället.

Men kan inte komma på varöfr jag ska byta förutom att jag villhöver nåt nytt

Nu är nya webbgränsnittet igång! (y)

web.nexa.se

Just det ja, nu är det på plats.

Kan inte bestämma mig vad jag tycker. Det har ju definitivt tillkommit fler funktioner sedan betan som låg uppe förut, men jag hade nog hoppats på ett lite mer innovativt gränssnitt.

Nu finns den nya Android appen ute. Har blivit ett riktigt lyft jämfört med den gamla.

• Gilla
BigR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.