172 204 läst · 951 svar
172k läst
951 svar
Nexa Bridge
Beror nog på tillverkaren. Kan tänka mig att Nexa, som är ett mindre bolag, måste få ut prylen på marknaden för att tacka utvecklingskostnader.Lostmoose skrev:
I ärligheten namn, sen jag kom fram till att fibarogivaren slår ut bridgen så funkar allt ok men det är inte en färdig produkt än.
Tända och släcka är inget problem, dimra är värre om du inte nöjer dig med 0 eller 100% via knappen. Knappen skicka ju bara att ngt hände så du behöver labba med fördröjningar i automationer. Typ att om den trycks ner igen inom 1 sekund så dimmas det till 50%. Problemet då är att inget händer direkt vid första trycket innan fördröjningen är över vilket gör att man tror att den inte reagerade och trycker en gång till vilket startar automationen istället. Ingefär som frun med gamla Nexa prylar, en av anledningarna till att jag tittar på z-wave ...
Andra problemet med detta är att innan nästa FW uppdatering måste du trycka på av innan nästa på vilket kommer att stoppa din automation.
Så, en bättre lösning vore en puck i apparatdosan bakom uttaget som även kan styras från en vanlig fjädrande brytare. Du skulle kunna använda uttag med separat brunnständning för han andra uttaget i ett dubbeluttag som alltid på. Men, nu är vi inne på behörighetskrävande övningar så det gäller att ha tungan i rätt mun ...
Andra problemet med detta är att innan nästa FW uppdatering måste du trycka på av innan nästa på vilket kommer att stoppa din automation.
Så, en bättre lösning vore en puck i apparatdosan bakom uttaget som även kan styras från en vanlig fjädrande brytare. Du skulle kunna använda uttag med separat brunnständning för han andra uttaget i ett dubbeluttag som alltid på. Men, nu är vi inne på behörighetskrävande övningar så det gäller att ha tungan i rätt mun ...
Redigerat:
Jag nöjer mig inte med 0-100% utan vill använda pluggen som den ska.
Ytterligare en anledning att börja titta på HC Lite
Varför vill man bara kunna dimra via app eller bara ha scenario?
Bra tilll fönsterlampor.
Tycker dock det faller mkt om man inte kan styra dessa lokalt.
Vill inte styra hela vägguttaget då andra brunnen används till mobilladdare.
Dra fram extra fas är ingen problem heller sätta separat.
Kommer bli galen också där o trigga automationer.
Vad ska frun säga, kommer ju gå loss med kofoten o bryta loss alla brytare.
Men enkelheten o smidigheten med produkten man köper faller rätt hårt.
Blev besviken på bridge nu
Bra tilll fönsterlampor.
TeroM skrev:Tända och släcka är inget problem, dimra är värre om du inte nöjer dig med 0 eller 100% via knappen. Knappen skicka ju bara att ngt hände så du behöver labba med fördröjningar i automationer. Typ att om den trycks ner igen inom 1 sekund så dimmas det till 50%. Problemet då är att inget händer direkt vid första trycket innan fördröjningen är över vilket gör att man tror att den inte reagerade och trycker en gång till vilket startar automationen istället. Ingefär som frun med gamla Nexa prylar, en av anledningarna till att jag tittar på z-wave ...
Någon som har samma problem som mig med Android appen?
Så fort jag startar appen så ser det ut som på bilden.
Funkar om jag lägger till bridgen med den lokala adressen tills jag har startat om appen. Då är jag tillbaka med samma problem. Har testat installera om appen radera alla data för appen utan lösning.
Har senaste versionen av Android 7.0 med senaste säkerhets/bugg uppdateringen.
Retsamt som in i att det inte fungerar :/
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så fort jag startar appen så ser det ut som på bilden.
Funkar om jag lägger till bridgen med den lokala adressen tills jag har startat om appen. Då är jag tillbaka med samma problem. Har testat installera om appen radera alla data för appen utan lösning.
Har senaste versionen av Android 7.0 med senaste säkerhets/bugg uppdateringen.
Retsamt som in i att det inte fungerar :/
Och hur dimmrar du från din z-wave knapp i HC Lite då? Det borde vara samma begränsning där i och med att du bara kan skicka på eller av från din knapp?Mick3 skrev:Jag nöjer mig inte med 0-100% utan vill använda pluggen som den ska.
Bra tilll fönsterlampor.
Du behöver inte dra fram en extra fas, den kopplingen kan göras i apparatdosan om du väljer uttag med separat brunnständning.
Vad jag fattat det som så lägger man till knappen i HC och sen lägger man in stt den ska styra pluggen. Men kan ha helt fel.
Okej. Tack.
Okej. Tack.
TeroM skrev: