berrabongo skrev:
Kan du förklara vad som är ett skämt!
När man gjort scheman så ser man inte nästa gång dom kommer att köras.
 
Tror jag måste skylla på allmän sinnesförvirring eller har Nexa tagit bort möjligheten att starta om Bridgen i Appen!? Annars får någon gärna berätta var jag hittar funktionen :x
 
Den har tagits bort
 
Såg Cdon har 20% på Nexa produkter nu. Till den 17/10. Ange följande kod i kassan: xYzJmPij
Men efter allt strul så kör jag på med min Zipabox som trots allt funkat helt ok för mig.
 
Igår hängde sig min Nexa igen. All Z-wave helt stendöd, startat om den flertal gånger och allt är fortfarande stendött. Mitt tålamod börjar tryta nu.
 
Mick3 skrev:
Den har tagits bort
Då är det alltså att dra ur sladden som gäller om jag vill starta om Bridgen :thumbdown:
 
Om man skulle önska mer av Bridgen, så som knappar för hemma, borta, natt och semester läge. Ska man då vända sig till Nexa supporten och önska detta? Eller kommer detta aldrig ske?
Känns som det man kan göra med bridgen idag är att tända och släcka lite lampor och inte så mycket mer.
 
Om Bridgen någon gång kommer att leva upp till förväntan lär väl vi som lever få se förr eller senare men allt det du skriver ska du ju redan praktiskt taget kunna göra med att "knåpa ihop" Automationer & scenarion samt som i ditt fall döpa dem till "Hemma, Borta, Natt och Semesterläge" (y) Men som sagt räckvidden och stabiliteteten lever INTE upp till vad de beskriver att den ska göra så idag är det inte så lätt :x
 
Finns det någon sida med guider för hur man kan få till scener och automationer?
 
Nobbe_1 skrev:
Om Bridgen någon gång kommer att leva upp till förväntan lär väl vi som lever få se förr eller senare men allt det du skriver ska du ju redan praktiskt taget kunna göra med att "knåpa ihop" Automationer & scenarion samt som i ditt fall döpa dem till "Hemma, Borta, Natt och Semesterläge" (y) Men som sagt räckvidden och stabiliteteten lever INTE upp till vad de beskriver att den ska göra så idag är det inte så lätt :x
Såg lite tidigare i tråden att en uppdatering/bugfix är på väg ut. Läser man på Nexa's hemsida så kommer denna bla att förbättra räckvidden. Själv upplever jag inga problem med Bridgens räckvidd och jag förväntar mig heller inte 20-30 meter genom ytterväggar med Z-Wave.
Tänk på att all data som anges i dessa sammanhang är uppmätta under optimala förhållanden som på inget sätt motsvarar en normal hemmiljö.
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
ControlFreak skrev:
Såg lite tidigare i tråden att en uppdatering/bugfix är på väg ut. Läser man på Nexa's hemsida så kommer denna bla att förbättra räckvidden. Själv upplever jag inga problem med Bridgens räckvidd och jag förväntar mig heller inte 20-30 meter genom ytterväggar med Z-Wave.
Tänk på att all data som anges i dessa sammanhang är uppmätta under optimala förhållanden som på inget sätt motsvarar en normal hemmiljö.
Jo jag har också läst det men jag tycker det är jättekonstigt att Nexas egna grejer till Bridgen som t ex magnetkontakterna har så dålig räckvidd idag :x Sedan har jag stora problem med Nexas egna plugg-in On/Off som tydligen lever ett eget liv efter dom är installerade i Bridgen!

Det kan ju inte vara meningen att man måste köpa alla grejer från Z-wave (för en årslön) för att få det att lira med Bridgen :thumbdown:
 
Nobbe_1 skrev:
Då är det alltså att dra ur sladden som gäller om jag vill starta om Bridgen :thumbdown:
Ja det är dessvärre så.
Har för mig jag läste tidigare i tråden att den knappen skulle komma tillbaka i en senare uppdatering.
Helst vill man ju aldrig starta om den
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.