211 132 läst · 344 svar
211k läst
344 svar
Neato Robotics - Stora Neato tråden - Robotdammsugare
Är du nöjd med din? Hur mycket blev det totalt med frakt och tull/moms?jorgeli skrev:Jag köpte precis en xv-21 från ebay och var också sugen på en signature pro, men efter läst en del forum etc så skiljer bara pro varianten mot xv 21(25) att det är ett extra filter i den .
Det gick ju ut att den skulle ha 50% högre sugeffekt mot tidigare med en hårdvaru uppgradering , men verkar som det inte blev av .
Skillnaden mellan signature och pro är just filter och borste, samma som skiljer mellan xv-15 och xv 21(25).
Detta är i alla fall hur jag uppfattat det
Känner mig nöjd, den är verkligen effektiv Enda nackdelen jag känt ännu mot min Navibot s sr8950 är att filtret bör göras rent mellan varje dammsugning .
Det sätter igen sig direkt, där har samsung en smartare lösning .
Jag gav ca 2700kr inklusive frakt inklusive frakt , sedan hade jag tur med tullen och betalade bara +200kr.
Det blir ju billigare men vad jag förstått så lämnar inte Neato någon garanti om den inte är köpt i samma land som den skall användas .
Det sätter igen sig direkt, där har samsung en smartare lösning .
Jag gav ca 2700kr inklusive frakt inklusive frakt , sedan hade jag tur med tullen och betalade bara +200kr.
Det blir ju billigare men vad jag förstått så lämnar inte Neato någon garanti om den inte är köpt i samma land som den skall användas .
tycker nog själv att den tar kanter riktigt bra med den senaste mjukvaran , riktigt slickar kanten och backar tillbaka lite vid varje hörn för att få med smutsenNyfniken skrev:
Har även en samsung sr-8950 som är kanon, men får säga att neaton ändå är duktigare på att få det renare pga den högre sugeffekten
Efter att ha spanat in svågerns XV-25 i helgen så blev jag sugen på en. Gjorde lite research och landade på aimtofind.com och efter en pricematch blev det en beställning på en XV-21a för 2 550 inkl frakt. Beställde kl 18.03 och kl 19.05 är paketet skickat från USA. Snabba puckar. Får väl se hur mycket moms och tull som ska betalas vid leveransen senare i veckan.
Jag handlar ganska mycket på amazon- och ebay-siterna .com .de och .co.uk men det är ju lite extra kul att kunna handla 230V-prylar från staterna och därmed spara stora pengar. Tack för bra shoppingtips.
Jag handlar ganska mycket på amazon- och ebay-siterna .com .de och .co.uk men det är ju lite extra kul att kunna handla 230V-prylar från staterna och därmed spara stora pengar. Tack för bra shoppingtips.
Toppen Jag har själv sågat ner mina trösklar som var av den mycket höga sorten Ett ställe satte jag en vinklad mässing list, där nivå skillnaden blev för stor.
Fungerar perfekt nu, och får säga att Neaton klarar nog trösklar bättre än sina konkurenter .
Har själv provat Samsungs Navibot serie och på trösklar ligger dom i lä mot Neaton
Fungerar perfekt nu, och får säga att Neaton klarar nog trösklar bättre än sina konkurenter .
Har själv provat Samsungs Navibot serie och på trösklar ligger dom i lä mot Neaton
Oki, här kommer den detaljerade versionen:Roger l skrev:
Jag köpte från aimtofind.com
Gjorde en ansökan om prisgaranti (för att få ner priset från 429 usd) på deras Lowest-Price-Garantee-sida
Som jämförelse hänvisade jag till Amazon.coms sida det finns ett gäng andra som säljer för lägre pris än Aimtofind (bla Aimtofind själva)
Fick sedan ett e-brev från Aimtofind med en rabattkod som jag använde när jag beställde en Neato XV-21
Det var Fedex som levererade hem till dörren. Inget moms och tull-tillägg.
Lycka till.
/f
Som vi alla vet fattas en sidoborste på den annars utmärkta neato dammsugaren. Som ni kanske sett har den tyska kusinen en sidoborste. Nu undrar jag, hur svårt kan det egentligen vara för ett gäng kreativa byggahusare . Kom igen och gå å loss på era robotar. Vinnaren kommer bli googlad om och om igen. Inspirationsbild samt länk. Go for it!
Hej
Jag har köpt en Neato xv25 och haft den i ca 2-3 veckor. Hur upplever ni batteritiden?
Jag har hört flera stycken nämna att det kan ta ett tag innan batterierna är helt fulladdade?
Min dotter har köpt en exakt likadan och den går ca 90 min innan batterier är slut. Vår går max 35 minuter och måste sedan laddas, när den går ut 2:dra och 3:dje gången kanske den bara är ute 15 minuter i taget.
Det tar typ 1 dag innan hela huset är klart.
Jag har öppenplanlösning och nästan inga mattor och ställer upp köksstolarna på bordet så det borde inte bero på svåråtkomlighet.
Sedan kan jag också uppleva att den inte dammsuger jättebra längst kanter och i hörn, något mer som märkt av det?
Jag har köpt en Neato xv25 och haft den i ca 2-3 veckor. Hur upplever ni batteritiden?
Jag har hört flera stycken nämna att det kan ta ett tag innan batterierna är helt fulladdade?
Min dotter har köpt en exakt likadan och den går ca 90 min innan batterier är slut. Vår går max 35 minuter och måste sedan laddas, när den går ut 2:dra och 3:dje gången kanske den bara är ute 15 minuter i taget.
Det tar typ 1 dag innan hela huset är klart.
Jag har öppenplanlösning och nästan inga mattor och ställer upp köksstolarna på bordet så det borde inte bero på svåråtkomlighet.
Sedan kan jag också uppleva att den inte dammsuger jättebra längst kanter och i hörn, något mer som märkt av det?
90 minuter låter helt otroligt mycket för en Neato , Min XV25 ligger ungefär samma som din.
Tror inte man kan begära så mycket mer med nimh batterier och den kraftiga fläkten.
Har också märkt att den inte laddar mycket när den skall ut andra gången.
Konstigt att den inte laddar fullt innan den skall ut igen?
Tror inte man kan begära så mycket mer med nimh batterier och den kraftiga fläkten.
Har också märkt att den inte laddar mycket när den skall ut andra gången.
Konstigt att den inte laddar fullt innan den skall ut igen?
Vår XV-15 går dryga timmen på en laddning. Och då är batterierna inte slut.
Totalt städar den då runt 60 m2. Efter ett år hade kapaciteten sjunkit så lågt att den inte klarade hela våningen på en laddning.
Totalt städar den då runt 60 m2. Efter ett år hade kapaciteten sjunkit så lågt att den inte klarade hela våningen på en laddning.