213 202 läst · 344 svar
213k läst
344 svar
Neato Robotics - Stora Neato tråden - Robotdammsugare
Har du stor övervåning ?
Annars är det bara att starta den uppe så kör den till den är klar.
Och behöver du ändå bära upp dammsugaren är det lika lätt att ta med laddaren i alla fall, för den är lätt och smidig.
Annars är det bara att starta den uppe så kör den till den är klar.
Och behöver du ändå bära upp dammsugaren är det lika lätt att ta med laddaren i alla fall, för den är lätt och smidig.
95 + 95 kvadrat. Nää så går det ju faktiskt göra med.
De säljer den på Net on net fynd postorder nu för 3300kr. http://www.netonnet.se/art/fyndvaror/hem-och-hushll/dammsugare-och-std/neato-xxv25/X174910.5093/
De säljer den på Net on net fynd postorder nu för 3300kr. http://www.netonnet.se/art/fyndvaror/hem-och-hushll/dammsugare-och-std/neato-xxv25/X174910.5093/
Då har jag fått min maskin och testat lite. Tyvärr orkar den inte tillbaka till laddaren utan stannar innan den når dit. Antar att det bara är att lämna tillbaka den? Laddade den full innan jag började använda. Den skall få stå i laddaren i pause över natten för att se om den blir nått piggare imorgon.
Tips?
MVH
Kalle
Tips?
MVH
Kalle
Kalle LKPG: Hur många gånger har den kört? Tog ett par gånger för våran innan den fick upp kapaciteten. Tror den körde 8 minuter första gången och sedan ville bli buren till laddaren. Jag fick rekommendationen att välja "New Battery" i supportmenyn. Har gjort det två gånger. Vi får ca 45 minuter nu med husdjursborsten. Städar ca 100 kvm på två laddningar.
3 gånger och den har inte orkat tillbaka nån av dem. Nu har den stått över natten så jag testar nu igen.
/Kalle
/Kalle
Ett alternativ kan kanske vara att placera laddaren lite mer centralt.
Är det kanske så att den inte vet var laddaren är? Prova pausa den efter att den jobbat i 5min, välj sedan return ro base. Om alternativet inte finns i lista då vet den inte var laddaren är.
Är det kanske så att den inte vet var laddaren är? Prova pausa den efter att den jobbat i 5min, välj sedan return ro base. Om alternativet inte finns i lista då vet den inte var laddaren är.
Laddaren står fritt en manualen. Den har gått hela dagen nu när jag varit på jobbet och har hittat tillbaka så den kanske va lite vilsen första dagen
Hoppas det fungerar nu.
Idag så märktes det när jag kollade på den att den visste vart laddaren va när den ville ladda.
MVH
Kalle
Idag så märktes det när jag kollade på den att den visste vart laddaren va när den ville ladda.
MVH
Kalle
Nää det tror inte jag heller. Tror snarare det va så att batteriet har återfått kapacitet av ett par laddningar.
Ni som har höga trösklar, hur löser ni det?
Finns det något bra sätt att bygga någon "ramp" eller dylikt?
Finns det något bra sätt att bygga någon "ramp" eller dylikt?
Vi har nu haft våran XV-21 i ca 1år och den går automatiskt ca 3ggr i veckan.
Nu verkar batteriet vara mer eller mindre slut, då den går ur laddaren och börjar dammsuga och sedan efter typ 5min går tillbaka till laddaren för att ladda. (Den står alltid på laddning annars så klart)
Fler som haft det problemet? Håller batteriet bara ca 1 år?
Vart köper jag nytt billigast? Ebay? Kina?
//Niklas
Nu verkar batteriet vara mer eller mindre slut, då den går ur laddaren och börjar dammsuga och sedan efter typ 5min går tillbaka till laddaren för att ladda. (Den står alltid på laddning annars så klart)
Fler som haft det problemet? Håller batteriet bara ca 1 år?
Vart köper jag nytt billigast? Ebay? Kina?
//Niklas
Jag bytte mina batterier efter ca ett år. Observera att det är två batterier, ett på varje sida, innanför hjulen. Jag tror du hittar en länk längre upp. Dock så letade inte jag så länge utan köpte från första bästa.