Undrar när v3.2 av firmware kommer ut för uppgradering? Verkar ju ingå i nya neatos i USA. Ska tydligen vara vassare på att hålla sig nära väggen.

Märkligt vad förväntansfull man kan bli över lite dammsugarmjukvara. Ska bli kul att testa :-D

För er som funderat och undrat - Neaton klarar ett dödsföraktat fall utför en normal trappa...

marcusnilsson skrev:
För er som funderat och undrat - Neaton klarar ett dödsföraktat fall utför en normal trappa...
Aj aj. Tur den klarade sig. Vad orsakade detta?

Det vete tusan. Jag hade skickat ut den för att röja övervåningen. När den var nästan klar så kommer den studsandes nedför trappen... Kul. Bär upp maskinen igen för att se om den fortfarande fungerade.

Neaton fortsätter som förut, skillnaden var att nu så kände den av trappen. Så den lärde sig i alla fall något...

Kommer dock att lägga ut magnetremsan i fortsättningen!!

marcusnilsson skrev:
skillnaden var att nu så kände den av trappen. Så den lärde sig i alla fall något...
Vissa erfarenheter finns det inga genvägar till!

Hej

Jag har haft planer på att köpa en XV-14 eller XV-15 men jag såg att det bara diffar 900 mellan XV-15 och XV-25 just nu, skulle ni rekommendera att jag köper 25an istället eller är det bortkastade pengar?

Hej
Har en xv-15 och den har börjat stanna för att "insert dirt bin" hoppar upp när den kör över en tröskel.. Någon som har liknande problem?

alex86 skrev:
Hej
Har en xv-15 och den har börjat stanna för att "insert dirt bin" hoppar upp när den kör över en tröskel.. Någon som har liknande problem?
Jag har fått min maskin utbytt på garanti. På den nya så bottnar inte dammlådan lika bra som på den första så man får ibland "trycka till den" så att hon fattar att den sitter i.

Hej!
Jag har köpt en XV 14, som jag uppgraderade till XV 15 med den mjuka borsten, vilket jag är jättenöjd med. Men så undrar jag om ni använder "Shut down" efter varje städning (och uppladdning) eller låter ni den stå på grönt hela tiden?

Zacko55 skrev:
Men så undrar jag om ni använder "Shut down" efter varje städning (och uppladdning) eller låter ni den stå på grönt hela tiden?
Jag är inte säker på att jag vet vad du menar, men vår lyser grönt hela tiden.

Jag menar nog det du skrev, Nyfniken... att om ni låter den stå i laddaren (och lysa grönt) hela tiden :)

Samma här.

alex86 skrev:
Samma här.
Ok, då gör jag samma som er... låter den stå i laddaren.
Tack, för svaren :)

Funderar på att köpe en XV 25. Verkar vara litet kvalitetsproblem med dem? Hur snabba är de att fixa ev fel på tex net on net?
Klarar den en nivåskillnad på 14-15mm? Vore smart om man kunde ha dubbla laddcentraler för att kunna ha den både uppe och nere (2-plansvilla) ideer på hur man möjligen kan lösa det?

MVH
Kalle

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.