3.1 funkar fintä. Hörnen blir något bättre och ev. så kör den något närmare väggarna. (kan vara inbillning)...
 
Har en liten fråga!
Har precis fått hem min xv-21 från USA, men jag behöver mer magnetband.. Vilken typ ska man köpa?
 
Köpte mig en XV-25 på webhallen för 3990:- i fredags och har stresstestat den hela helgen. Är supernöjd än så länge.

Bara ett par småsaker: jag har en ganska öppen planlösning så den blir helt förvirrad över var gränsen mellan rummen går och verkar tro att allt är ett stort rum med lite prylar i vägen bara. Det gör att den kör igenom köket, vardagsrum och uppehållsrum ett flertal gånger. Inget större problem om man schemalägger den att köra varje dag förstås.

Den hade problem vid en mattkant en gång och kom helt av sig var den var nånstans. Stod och smög bakom en fåtölj och gnällde om "Clear my path" trots att det var flera meters fri sikt framåt. Sen när den skulle hem och ladda körde den helt åt fel håll och gav till sist upp. Detta har dock bara hänt 1 gång.

Skickade ut den när jag gick imorse, skall bli spännande att se om den har gjort klart allting tills jag kommer hem.
 
Köpte också mig en Neato XV21 från USA. Trodde det först var något fel på den. Den körde typ ett par minuter och sa sen att det var slut på batteriet. Testade flera gånger, sen slog det mig att den sa så varje gång den körde på den stora ryamattan med väldigt långa fransar, som min gamla Roomba inte ens klarade av att köra upp på. Precis somjag misstänkte så så tror Neaton att batteriet är urladdat för att den inte klarar att vispa runt sin borste tillräckligt bra.
Jag behöver skaffa mer magnetband för att den inte ska gå på den mattan, som jag inte ens hade fröväntat mig den skulle klara av.

Efter första testkörningen så är jag väldigt imponerad, väldigt stark sugförmåga och den beter sig smart när den kör omkring. Min förra Roomba irrade mest omkring, visst det blev oftast rent med den med, men med vår öoona planlösning så kunde den köra över samma ställen flera gånger och missa andra.
Äntligen en städhjälp i hustet igen.. :)
 
Hej,
ni som har köpt era Neatos från USA...

...har ni någon eller några bra återförsäljare att rekommendera?

/jbr
 
jbr skrev:
Hej,
ni som har köpt era Neatos från USA...

...har ni någon eller några bra återförsäljare att rekommendera?

/jbr
Köpte av currie1977 på ebay, funkade kanon.
 
Mattzon100 skrev:
Köpte av currie1977 på ebay, funkade kanon.
Jaha, tänk att man ska behöva vänta sex minuter på att få svar...

;)

Tackar.
 
Köpte min på aimtofind.com, de prismatchar mot andra siter, lite lägre frakt än de som jag hittat på E-bay.
Skicka en länk från en säljare på ebay (ska vara en powerseller som säljer mycket annars matchar de inte priset.) Sedan får man en rabattkod som motsvarar mellanskillnaden. Man har 24 timmar på sig att köpa efter det.
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Kört schemalagd städning nu några gånger gånger, medan jag inte varit hemma. Den har städat hela huset och är tillbaka i laddstationen när jag kommer hem. Mycket imponerad över sugförmågan som sagt, trots att den gått 2 dagar i rad så är behållaren överfull med damm och skit. Det är mycket mer som plockats upp av denna känns det som än min förra Roomba, den blev aldrig lika full med damm.
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Någon som har bra tips om hur man ska få neaton att fixa höga trösklar? Får idag flytta den mellan varje rum. Huset är från 39 med höga trösklar i två steg. Tänkte antingen försöka sätta en trekantig list för att nå upp till kanten eller sätta en fyrkantig list så den kommer en bit upp. Hjulen har ganska kantiga mönster som jag gissar får bra tag om den fyrkantiga listens kant medan den trekantiga kanske den bara slirar på.
 
Hyvla ner trösklarna?
 
Hehe ja det skulle vara ett sätt. Vore lite synd också för jag tycker trösklarna är lite fina. Har dock funderat på att byta ut dom till några lägre och spara originalen. Men jag vet inte hur lätt det skulle vara. Så här ser trösklarna ut:
ImageUploadedByByggahus.se1371190395.986735.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur står sig samsung mot Neato? Tänkte på sr8950 som netonnet säljer... Tänkte åka in i eftermiddag o shoppa lite....
 
Har kört min XV-25:a 6 mån nu, och det har funkat kanon fram tills nu.
Den stannar, och i displayen står det "Clear my path". Men det finns inget som hindrar den.
Startar man den, så verkar den helt tappat orienteringen. Den vill tillbaka till laddstationen, men försöker köra genom väggar etc.
 
Kolla så att ingen av brytarna i framme i bumpern fastnat inne. Tror det finns 4 stycken. Annars har kanske lasern kastat in handuken. Kör man igång den i ett mörkt litet rum kan man skönja ett lasersträck utmed golvlisterna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.