127 324 läst · 612 svar
127k läst
612 svar
Några frågor angående separation med sambon (barn och lägenhet inblandat)
Ja nu har jag inte ensam uppfostrat våra barn utan vi är två så du kanske har rätt. Om du tycker att många har åsikt om din moral så kanske du ska ta en funderare. Ha det nu så gott så avslutar vi det härCancerman_777 skrev:Det kan bevisligen inte vara din förtjänst, eller så är det helt enkelt inte dina barn. As simple as that.
Och vet du. Det är oerhört obildat att döma någon på det sätt du försöker göra. Tyvärr har flera likt dig hittat till bh och förpestar forumet med era inbillade moralkakor, begränsade intellekt och otroligt kortsynta betraktelser. Att du/de inte har förmåga eller kapacitet att se en situation ur olika perspektiv är ditt/deras tillkortakommande, inte mitt.
Du har visat att du är värd att blockeras, så fortsätt du skriv om du vill det.
Så hon tjänar inget på sin egna bostad?Nissens skrev:Eller väldigt generös sambo kan man säga, moraliskt kan man tycka att de skulle delat åtminstone på värdeökningen av bostaden. De har ju haft gemensam ekonomi i många år och dessutom bildat familj tillsammans. Det var fantastiskt av henne att skänka honom så många miljoner utan att själv få något alls. En dag kommer kanske ts att inse att pengar inte är det viktigaste som finns.
Man kan ju se det från annat håll, om pengar inte är allt varför måste man då ta hälften bara för att man har rätt till det enligt lag?
På vilket sätt bryter dom mot lagen genom att inte bodela bostaden?K kortis skrev:
Kanske har hon använt pengar från uthyrning för att betala gemensamma kostnader men det behöver ju inte betyda att hon betalar bostaden.
Det känns som dom har koll på sitt upplägg och kostnader.
Jag bara vände på frågeställningen,A Andy78 skrev:
Men om man har ett gemensamt hushåll så spelar det väl ingen roll var man lägger pengarna, och tjänar man mer ex så ska man oxå lägga mer till hushåll o boende inte dela 50/50
Precis men där kan man ju ha valt att göra på lite olika sätt tex den som äger boendet betalar för lånet om man nu valt att köpa det själv och övriga kostnader kanske man delar på.K kortis skrev:
Inte helt ovanligt.
M
Markarbetaren
Medlem
· Halland
· 4 370 inlägg
Markarbetaren
Medlem
- Halland
- 4 370 inlägg
Finns inte på kartan att jag och min fru skulle sätta in bådas löner på ett konto, betala alla räkningar och sedan splitta det som blir över! Och detta har jag även avtalat bort genom äktenskapsförord, något jag råder ALLA att göra så fort ni blir sambos. Att jag sedan självmant väljer att köpa saker till henne som hon aldrig skulle ha råd med är en annan sak, tex. ny bil för 250K mm. Att man ska dela på allt enligt nån gammal förlegad lag från tiden när fruarna var hemmafruar, nä där går gränsen! Det är 2020 nu, samhället har aldrig varit mer jämnställt och kvinnorna har precis samma förutsättningar som männen.K kortis skrev:
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 873 inlägg
Oförmågan att se andra upplägg och lösningar (som är minst lika rättvisa som sambolagen) än det som den feministiska maffian propagerar in i allmänheten är slående låg. Källkritisk tänkande, insikt om att världen rör sig framåt och oförmåga att se att kvinnor görs till offer (inte ÄR offer) lyser med sin frånvaro. Skrämmande.
Fast nu skrev jag inte riktigt så, jag skrev att man ska lägga mer. Förr när den man var gift med var hemmafru fick hon be om pengar till mat och det är väl egentligen så ni vill ha detM Markarbetaren skrev:Finns inte på kartan att jag och min fru skulle sätta in bådas löner på ett konto, betala alla räkningar och sedan splitta det som blir över! Och detta har jag även avtalat bort genom äktenskapsförord, något jag råder ALLA att göra så fort ni blir sambos. Att jag sedan självmant väljer att köpa saker till henne som hon aldrig skulle ha råd med är en annan sak, tex. ny bil för 250K mm. Att man ska dela på allt enligt nån gammal förlegad lag från tiden när fruarna var hemmafruar, nä där går gränsen! Det är 2020 nu, samhället har aldrig varit mer jämnställt och kvinnorna har precis samma förutsättningar som männen.
källkritik? Din värld verkar nu inte röra sig framåt utan bakåt, ok för dig kanske men jag har varit där och vill inte tillbakaCancerman_777 skrev:Oförmågan att se andra upplägg och lösningar (som är minst lika rättvisa som sambolagen) än det som den feministiska maffian propagerar in i allmänheten är slående låg. Källkritisk tänkande, insikt om att världen rör sig framåt och oförmåga att se att kvinnor görs till offer (inte ÄR offer) lyser med sin frånvaro. Skrämmande.
Kom inte fredagswhiskyn fram lite väl tidigt idag?Cancerman_777 skrev:Oförmågan att se andra upplägg och lösningar (som är minst lika rättvisa som sambolagen) än det som den feministiska maffian propagerar in i allmänheten är slående låg. Källkritisk tänkande, insikt om att världen rör sig framåt och oförmåga att se att kvinnor görs till offer (inte ÄR offer) lyser med sin frånvaro. Skrämmande.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 873 inlägg