125 419 läst · 458 svar
125k läst
458 svar
Någon som har testat Skil 1340 AA bordssåg?
Medlem
· Västernorrland
· 129 inlägg
Hur funkar det att montera bort ben/stativ på sågen? Tänkte bygga in den i en arbetsbänk men oklart på bilderna hur det blir om man skruvar bort det
Medlem
· Västernorrland
· 129 inlägg
Den står stabilt när man viker in benen. Då står den på några gummipluttar. Det är meningen att det ska gå ha den på en arbetsbänk eller liknande. Benen kan man ta bort om man vill. Sitter bara fast med en bultA afSchinken skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 129 inlägg
Tack Tomainen! Misstänkte det efter lite youtube’ande men skönt att få det bekräftat när jag inte kan kolla på sågen liveT Tomainen skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 129 inlägg
Är det någon vänlig själ till Skil 1340AA ägare som kan tänka sig ge mig hyffsat exakta mått på Bredd, Djup, Höjd i ”ihopfällt läge”? Jag har inte köpt sågen än men tänkte bygga ihop en snickarbänk för den enligt bild nedan
Såklart räknar jag med lite finjustering i efterhand och det är inga problem, skruvar bara ihop vissa delar provisoriskt
Såklart räknar jag med lite finjustering i efterhand och det är inga problem, skruvar bara ihop vissa delar provisoriskt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle kunna mäta mitt monteringshål senare idag, har den infälld på 3 sidor.A afSchinken skrev:Är det någon vänlig själ till Skil 1340AA ägare som kan tänka sig ge mig hyffsat exakta mått på Bredd, Djup, Höjd i ”ihopfällt läge”? Jag har inte köpt sågen än men tänkte bygga ihop en snickarbänk för den enligt bild nedan
[bild]
Medlem
· Västernorrland
· 129 inlägg
Ursäkta sent svar, monterades hallskåp igår (sågat med Skilen förstås).
Bilderna berättar det mesta:
Bilderna berättar det mesta:
Medlem
· Västernorrland
· 129 inlägg
För att klargöra: måtten är tagna från fackets storlek så sågen är någon cm mindre. Höjdmässigt står den på extra trätassar som är kanske 5mm höga. Men bygger du facket efter dessa mått så ryms den finfint.
Medlem
· Västernorrland
· 129 inlägg
Tack för det! Det var så jag tolkade bilderna också. Blir lite tveksam om jag ska sätta sågen åt det håll jag har ritat eller om jag ska ha den i samma riktning som du.. Eller om jag ska anpassa bordet så jag kan vrida den 90grader vid behov.T Taren43 skrev:
Oavsett så stort tack igen och det var en fin arbetsbänk du byggt
Medlem
· Västernorrland
· 129 inlägg
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 308 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 308 inlägg
Var inom och kollade på den här sågen nu i veckan och jag tror att jag kommer att köpa den om inget annat erbjudande dyker upp. Men undrar ett par saker som ni som har en kanske kan svara på.
På den sågen som stod uppställd i varuhuset kunde jag inte sänka klingan under bordets nivå. Klingan gick nästan - nästan ner men stack upp någon eller några tiondelar. Går det att justera?
Det finns inget fäste för utsug uppifrån, nån som har gjort eget eller behövs det inte?
På den sågen som stod uppställd i varuhuset kunde jag inte sänka klingan under bordets nivå. Klingan gick nästan - nästan ner men stack upp någon eller några tiondelar. Går det att justera?
Det finns inget fäste för utsug uppifrån, nån som har gjort eget eller behövs det inte?