Någon som hunnit känna/klämma på Skils nya kap/geringssågar än?

https://www.skil.se/elverktyg/elsagar/kap-och-geringssag

1310AA med 216 mm klinga verkar kompakt och behändig, men kapar tyvärr bara upp till 70x220 mm.
1320AA storebror med 254 mm når längre med upp till 90x300 mm.

Gillar särskilt snabbkopplingen på klampen som håller fast brädan. Frågan är om man klarar sig med den lilla (det går ju att vända om man ska kapa bredare objekt) elle rom man ska invänta 1320?

Hur är det med kvaliteten?

Skil har haft svårt att få ut dem på marknaden pga corona.
 
wildeside wildeside skrev:
Blev precis ägare till en skil 1340, kompisen är i Finland och tar med sej en till mej.
Länka gärna till vilken mjukstart du köpte
Nu är den monterad och fungerar finfint(y)
 
  • Gilla
Mackk och 2 till
  • Laddar…
wildeside
T Taren43 skrev:
Nu är den monterad och fungerar finfint(y)
Inte illa!
Blir att handla in en likadan och montera.
Tack för återkopplingen.(y)
 
wildeside wildeside skrev:
Inte illa!
Blir att handla in en likadan och montera.
Tack för återkopplingen.(y)
Det är alla gånger värt slanten, mycket behagligare när den inte försöker hoppa ur verkstan när man trycker igång :crysmile:
 
Jag vill också köpa den men den är slutsåld och skil bordet nån som vet vart man kan få tag på den?
 
Sågen finns i lager igen. Dock med en prishöjning på 300kr. Så med mjukstarta så hamnar sågen på ca 3300kr. Frågan om det fortfarande är bra köp?
 
  • Gilla
CarVal och 1 till
  • Laddar…
wildeside
Jag är nöjd med min.
 
  • Gilla
WarraWarra
  • Laddar…
Åtgärden
H Highbeam skrev:
Sågen finns i lager igen. Dock med en prishöjning på 300kr. Så med mjukstarta så hamnar sågen på ca 3300kr. Frågan om det fortfarande är bra köp?
Köpte denna såg tidigare i veckan. Mjukstart eller ej så är det löjligt hur bra den är jämfört med Ryobi, B&D etc. som lirar i samma prisklass. Vill påstå att den prestandamässigt konkurrerar med betydligt dyrare maskiner.
 
  • Gilla
WarraWarra och 5 till
  • Laddar…
Priset är sänkt till 2695 igen :ok:
 
  • Gilla
Gad
  • Laddar…
Jag är fortsatt nöjd med min.
Mvh Mackk
 
T Taren43 skrev:
Nu är den monterad och fungerar finfint(y)
tänkte också beställa mjukstart till min.. hur gjorde du med monteringen? Du har måhända inte några bilder?
 
Åtgärden
T Tomainen skrev:
tänkte också beställa mjukstart till min.. hur gjorde du med monteringen? Du har måhända inte några bilder?
Detta kit funkade bra för mig:
https://www.amazon.se/dp/B08N6B76PZ
Då ingår också crimp-kontakter så man slipper löda och enkelt kan demontera modulen.
Det blev tight som fasen att få plats med modulen när lådan skulle skruvas tillbaka, men gick tillslut in i botten.
Hade gärna öppnat och tagit lite bilder åt dig, men då är risken att jag aldrig får ihop det igen!
 
  • Gilla
Topen
  • Laddar…
Åtgärden Åtgärden skrev:
Detta kit funkade bra för mig:
[länk]
Då ingår också crimp-kontakter så man slipper löda och enkelt kan demontera modulen.
Det blev tight som fasen att få plats med modulen när lådan skulle skruvas tillbaka, men gick tillslut in i botten.
Hade gärna öppnat och tagit lite bilder åt dig, men då är risken att jag aldrig får ihop det igen!
Tänkte om det är logiskt hur man ska koppla in den? Vilken tråd som ska kopplas vart etc? Man vill ju inte koppla fel å kortslutna motorn
 
Åtgärden
Denna video visar tydligt vad som är vad
 
  • Gilla
Landbogården och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.