Finns nog andra moment du kan tjäna in den sekunden / sekunderna du tappar där. För mig är det ett utmärkt tillfälle att en sista gång tänka till innan man börjar såga.

Sågen blir helt klart trevligare med mjukstart.
 
E
B Bomba skrev:
Finns nog andra moment du kan tjäna in den sekunden / sekunderna du tappar där. För mig är det ett utmärkt tillfälle att en sista gång tänka till innan man börjar såga.

Sågen blir helt klart trevligare med mjukstart.
Ja det gör det garanterat och ur ren tidsaspekt spelar det ingen som helst roll i mitt fall. Det är mer att jag är rädd för att reta mig på det vilket i värsta fall skulle kunna leda till att den får gå mellan moment när den inte alls borde.

Men som sagt, det får nog bli en sådan i alla fall på prov. Är det allt för hemskt är det ju ingen större förlust att plocka bort den igen.

Har du samma modell på mjukstart förresten eller någon annan? (Läste något om en som brunnit ganska fort, kanske för att den var i klenaste laget.)
 
namnbyte
E Emil.P skrev:
Haha, jag har faktiskt funderat på om det fanns något sådan men då kan jag släppa de tankarna pga priset.
(Lekt lite med tanken på om det skulle gå att knåpa ihop något själv med någon mikrokontroller/R.Pi men då blir det nog inte gjort i år…)
Då är det la lättare med typ en potentiometer som klarar strömmen, blir som ett vridreglage för att ställa hastigheten... Bara att skruva upp den i önskad takt
 
B breakman skrev:
Du har inte den tidigare modellen då där det inte verkar gå att ta bort klyvkniven så lätt? Det som diskuterats tidigare i tråden...
Kanske. Min kniv är inte öppen i änden så det tar stopp. Har haft sågen kanske ett halvår
 
namnbyte
K kallelorenz skrev:
Kanske. Min kniv är inte öppen i änden så det tar stopp. Har haft sågen kanske ett halvår
Med tanke på hur min kniv plötsligt lossnade för någon månad sedan (finns ett inlägg här i om det) vill jag tro att den stängda änden är varianten att föredra. En än mindre risk att kniven kommer flygande mot en iallafall
 
Nya sågar finns inne nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.