132 183 läst · 476 svar
132k läst
476 svar
Någon som har testat Skil 1340 AA bordssåg?
Jag stör mig inte på att det saknas mjukstart. Inte haft några problem heller med sågen i övrigt, klinga satt helt vinkelrätt monterat från fabrik. Behövde finjustera anhållet bara så att 0 verkligen var 0.Viktor.J skrev:
De har höjt priset 10%, sålde väl för bra eftersom de var slut hela tiden. 😠C Chokladmonster skrev:
Fast det är ju fortfarande rätt långt ifrån både 7 och 20k…
Ang. alla kommentarer - Jag har haft min i nåt år, inga bekymmer, min funkade jäkligt bra direkt ur lådan, inga justeringar, ingen mjukstart, bara att köraViktor.J skrev:
Tog det ett steg längre och plockade bort hela hållaren och gjorde en kontinuerlig ränna i klyvkniven så jag slipper bända med skruvmejselG g.kraft skrev:
Sen var det bara att montera tillbaka hållaren och nu är det superlätt att sätta dit eller plocka bort klyvkniven vid behov.
Har en oanvänd mjukstart i förpackning liggande om du vill köpa en. Den funkar till sågen. Har tidigare blivit länkad i den här tråden.
Jo klart en tunnare klinga passar. Dock kommer klyvkniven kunna nypa fast då tyvärr om man kör tunnare klinga än tjockleken på klyvknivenE ecceman skrev:
Fick äntligen tag i en såg och testat ett gäng snitt i både trä och skivor. Känns bra i allmänhet och förvånansvärt väljusterad när jag packade upp den.
Det här med notklinga. Var kan jag införskaffa en som lirar med sågen? Önskvärt är 6 mm bredd för att kunna bygga jigg och göra lite enkla (och smalare fingerskarv). I övrigt är det mer att kunna såga fals jag är intresserad av. Såg att cuttingtools.se har ett gäng från CMT orange tools, men fungerar dem med sågen? Blir lite förvirrad när jag läser på CMT orange tools hemsida.
Det här med notklinga. Var kan jag införskaffa en som lirar med sågen? Önskvärt är 6 mm bredd för att kunna bygga jigg och göra lite enkla (och smalare fingerskarv). I övrigt är det mer att kunna såga fals jag är intresserad av. Såg att cuttingtools.se har ett gäng från CMT orange tools, men fungerar dem med sågen? Blir lite förvirrad när jag läser på CMT orange tools hemsida.