Hittade tillslut! 🤓
 
Niklas1981 Niklas1981 skrev:
Någon här i forumet som lyckats med att få bort sin klyvkniv? Eller är det stört omöjligt på denna såg?
Ja det är bara vrida på plastvredet där klyvkniven sitter. Inga verktyg behövs (mer än mejsel för att lossa insatsen runt bladet)
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
Blockade hem en precis från bauhaus... Men blir lite opepp när jag läser era kommentarer. Är det verkligen big deal att den inte har mjukstart ? och andra problemen är ju inte heller jätte roliga. Men är det värt 3000 kr extra och en Dewalt ?
Jag stör mig inte på att det saknas mjukstart. Inte haft några problem heller med sågen i övrigt, klinga satt helt vinkelrätt monterat från fabrik. Behövde finjustera anhållet bara så att 0 verkligen var 0.
 
E
C Chokladmonster skrev:
Jag tror inte en dewalt är så mycket bättre. Den har inte mjukstart iaf. Du måste upp mot proffsmaskiner och 20 000kr och då är skils såg för 3000kr bra då det i princip är en dewalt i en annan färg.
De har höjt priset 10%, sålde väl för bra eftersom de var slut hela tiden. 😠
Fast det är ju fortfarande rätt långt ifrån både 7 och 20k…
 
  • Gilla
kolmodin
  • Laddar…
E Emil.P skrev:
De har höjt priset 10%, sålde väl för bra eftersom de var slut hela tiden. 😠
Fast det är ju fortfarande rätt långt ifrån både 7 och 20k…
3300kr nu, har för mig den ”alltid” kostat det ??
 
Hur är planheten i era bord? Mitt glipar ca 0,5-1mm längst ur på vardera sida (lägre än mitten) men tycks vara plant mellan t-spåren.

Jag har sett värre på dyrare byggsågar, men vore intressant om det varierar.
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
3300kr nu, har för mig den ”alltid” kostat det ??
2995 var priset förr, dom hade dock 10 % rabatt för ett tag så plockade upp en för 2700
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
Blockade hem en precis från bauhaus... Men blir lite opepp när jag läser era kommentarer. Är det verkligen big deal att den inte har mjukstart ? och andra problemen är ju inte heller jätte roliga. Men är det värt 3000 kr extra och en Dewalt ?
Ang. alla kommentarer - Jag har haft min i nåt år, inga bekymmer, min funkade jäkligt bra direkt ur lådan, inga justeringar, ingen mjukstart, bara att köra
 
  • Gilla
Mackk och 1 till
  • Laddar…
Någon som har några trevliga uppgraderingar att tipsa om ? 😀
 
  • Gilla
Tomas Eklund
  • Laddar…
G g.kraft skrev:
Ja det är bara vrida på plastvredet där klyvkniven sitter. Inga verktyg behövs (mer än mejsel för att lossa insatsen runt bladet)
Tog det ett steg längre och plockade bort hela hållaren och gjorde en kontinuerlig ränna i klyvkniven så jag slipper bända med skruvmejsel :)
Sen var det bara att montera tillbaka hållaren och nu är det superlätt att sätta dit eller plocka bort klyvkniven vid behov.
 
Har en oanvänd mjukstart i förpackning liggande om du vill köpa en. Den funkar till sågen. Har tidigare blivit länkad i den här tråden.
 
Finns i lager nu i Bauhaus Västerås om nån råkar bo där. Det står att det är slut på deras hemsida, men dom finns. Köpte en igår.

Nån som vet om klinga 254x2.4 passar i maskinen? Den kommer med 254x2.6.
 
Fanns också 4-5st på Bauhaus i sickla igår även om det bara stod 1 på hemsidan
 
K
E ecceman skrev:
Finns i lager nu i Bauhaus Västerås om nån råkar bo där. Det står att det är slut på deras hemsida, men dom finns. Köpte en igår.

Nån som vet om klinga 254x2.4 passar i maskinen? Den kommer med 254x2.6.
Jo klart en tunnare klinga passar. Dock kommer klyvkniven kunna nypa fast då tyvärr om man kör tunnare klinga än tjockleken på klyvkniven
 
Fick äntligen tag i en såg och testat ett gäng snitt i både trä och skivor. Känns bra i allmänhet och förvånansvärt väljusterad när jag packade upp den.

Det här med notklinga. Var kan jag införskaffa en som lirar med sågen? Önskvärt är 6 mm bredd för att kunna bygga jigg och göra lite enkla (och smalare fingerskarv). I övrigt är det mer att kunna såga fals jag är intresserad av. Såg att cuttingtools.se har ett gäng från CMT orange tools, men fungerar dem med sågen? Blir lite förvirrad när jag läser på CMT orange tools hemsida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.