132 441 läst · 476 svar
132k läst
476 svar
Någon som har testat Skil 1340 AA bordssåg?
Ni som fått mjukstarten att funka. Vad är vinsten med att installera mjukstart? Hur blir det med eventuell garanti om du varit inne och skruvat i elen?
Vad vill du ha för den?M magnlar skrev:Jag har en nästan noll beg 1340AA. Tillverkat 2023-04. Har sågat lite björkplyfa (tillverkning av garderob + lådor) i min lägenhet men då började grannarna klaga pga det höga ljudet.. Insåg att jag inte kan ha den i lägenheten utan att förstöra relationer till grannarna.
Är tvungen att sälja den. Orkar inte med blocket.
Är det nån här som är intresserad?
Som sagt använd Max 1 timme sammanlagt. Som ny. Kvitto finns.
Sågen finns i Stockholm
Jag som inte har mjukstart saknar det då sågen bokstavligt hoppar till när man startar den. Det gör att jag misslyckats med några snitt med kapanhållet. För att jag första "ställt in" var jag vill ha snittet. Sedan är det svårt att fixera det när sågen stutsar till och att det är lätt hänt att man råkar flytta virket några millimeter. Visst, ett bättre kapanhåll/släde med stoppkloss hade nog löst detta problemet också.
Nu har jag fått hem min, men stötte på problem redan vid justeringen av benet. Vid lite tyngd, så glider allt in i bottenläge igen. Verkar inte som det sitter limmat ordentligt i röret. Några tips?
Medlem
· Västernorrland
· 97 inlägg
FYI!
Finns 2 kvar i Sundsvall (efter att jag äntligen fått tag i en🥳).
Finns 2 kvar i Sundsvall (efter att jag äntligen fått tag i en🥳).
Någon här i forumet som lyckats med att få bort sin klyvkniv? Eller är det stört omöjligt på denna såg?
Blockade hem en precis från bauhaus... Men blir lite opepp när jag läser era kommentarer. Är det verkligen big deal att den inte har mjukstart ? och andra problemen är ju inte heller jätte roliga. Men är det värt 3000 kr extra och en Dewalt ?
Jag tror inte en dewalt är så mycket bättre. Den har inte mjukstart iaf. Du måste upp mot proffsmaskiner och 20 000kr och då är skils såg för 3000kr bra då det i princip är en dewalt i en annan färg.Viktor.J skrev:
Känns skönt att höra. Har mest bekantat mig med en festool innan och inte stört mig på starten. Vet inte om den hade mjukstart eller ej. De låter ju och väsnas hur som.C Chokladmonster skrev: