1 225 läst · 40 svar
1k läst
40 svar
Motsvarande ankarmassa i gipsvägg
Om det var frågan om att fästa en TV på väggen hade jag absolut tyckt att det var en rimlig lösning i brist på expanderplugg.M martinradbo skrev:
Men det här är ett trappräcke som kommer ge vickande krafter gång på gång, som kommer få gipsskruvarna att arbeta upp stora hål tämligen kvickt.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 643 inlägg
Det var bara ett tips å vi har uppenbarligen olika åsikter här. Lycka till oavsett lösning.Dowser4711 skrev:
Ännu bättre så klart som någon redan skrivit att riva väggen och få dit en regel i fullängd, men enligt mig helt onödigt.
Jag har kommit fram till att andra sidan av väggen för detta hål är baksidan av kylskåpet.
Samt att de ev siktade på en regel när förra ägaren satte upp räcket. För hålet är seriöst 1 cm från en regel.
Så jag funderar på att dra ut kylskåpet och öppna väggen där.
Och isf använda den regeln.
Samt att de ev siktade på en regel när förra ägaren satte upp räcket. För hålet är seriöst 1 cm från en regel.
Så jag funderar på att dra ut kylskåpet och öppna väggen där.
Och isf använda den regeln.
För att jag måste ha hålet på exakt denna position.
Räcket sitter på tre punkter. Och de två andra punkterna är ju kvar (och sitter bra)
Räcket sitter på tre punkter. Och de två andra punkterna är ju kvar (och sitter bra)
Sitter det precis bredvid regeln behöver du inte sätta en hel kortling mellan två olika reglar utan du kan fästa en regel parallellt med den befintliga, så blir ditt hål bakom kylskåpet något mindre.
Men det låter ju som att allt löser sig på bästa vis till sist, va bra!
Men det låter ju som att allt löser sig på bästa vis till sist, va bra!
Sätt en ordentlig kortling att skruva i mellan bef väggreglar, jag skulle ta en bit 45*195Jacob Gumpert skrev:
Jag får se hur det ser ut när jag väl öppnar.
Det slutade med att vi in vanlig gips i hålet tillsammans med pluggen, lät det stelna och sen drog fast det.
Blev gott nog. Kommer nog att hålla i minst 10 år till
Blev gott nog. Kommer nog att hålla i minst 10 år till
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden