F
Husrekondare Husrekondare skrev:
Jag såg Jape har släppt en ny bensaltensid som är färdigblandad 1%-ig lösning - bara att applicera och sedan vänta 1- 2 år.
Jag fattar ingenting.... varför ska jag lägga på ett medel som inte fungerar bums ?
Jag har nu testat en pelargonsåpa som ger effekt på några timmar och jag behöver inte använda PP2 mask eller handskar. Den innehåller ingenting som kan förgifta dricksvattnet i brunnen och ändå behöva vänta över ett år på att den fungerar.
Bifogar en bild på taket på grabbens hus som har eternit tak så det går ändå inte att tvätta med högtryck. [bild]
Ser bra ut, hur lång tid efter behandling är bilden tagen?

Husrekondare
F fsn skrev:
Ser bra ut, hur lång tid efter behandling är bilden tagen?
En vecka ungefär

F
En vecka ungefär
Mmmm, så exakt vad var det som försvann direkt då?

• Gilla
andthe och 2 till
  • Laddar…
Husrekondare
F fsn skrev:
Mmmm, så exakt vad var det som försvann direkt då?
Det regnar ner allt eftersom. Så här ser det ut när vi kan använda tvätten. Maskin på tegeltak rengör (eller slipar) yta, hus och parkering syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

F
Det regnar ner allt eftersom. Så här ser det ut när vi kan använda tvätten. [bild]
Högrtyckstvätta pannorna är väl i princip det dummaste man kan göra om man inte har för avsikt att måla om dom.

Eftersom tvätta tak verkar vara din "core business" så förstår jag att du inte alls är nåt vidare intresserad av att folk lägger 1-2h på att lägga på bensaltensid vartannat år och har rena , mossfria tak år efter år. Måste suga fett för businessen.

• Gilla
  • Älska
andthe och 3 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Vad är pelargonsåpa?
Ja upplys oss okunniga

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Husrekondare
F fsn skrev:
Högrtyckstvätta pannorna är väl i princip det dummaste man kan göra om man inte har för avsikt att måla om dom.

Eftersom tvätta tak verkar vara din "core business" så förstår jag att du inte alls är nåt vidare intresserad av att folk lägger 1-2h på att lägga på bensaltensid vartannat år och har rena , mossfria tak år efter år. Måste suga fett för businessen.
Inte alls ! Vår grundidé är att tillverka giftfria kemikalier för husvård. Det är därför jag tagit fram en förtvålad pelargonsyra. Vi har egentligen ett helt komplett program med rekonditioneringsprodukter för hus. Dom har till i år bara varit för den professionella sidan... då många skyddsombud frågat mig efter ersättning till bensaltensider eftersom ingen använder den där gasmasken när dom sprutar med den. Att vi hjälper folk i närheten med själva tvätten där dom vill se resultat NU är bara ett sidospår. Det roliga är att så fort en kvinna får höra talas om att det finns giftfria alternativ - så byts bensaltensiden ut väldigt fort.
Vad gäller att "måla" taket så är det som att sätta på en kostym på en gris (det är fortfarande en gris) en onödig idé . Att högtryckstvätta ett tak med betongpannor räcker det med att försegla dom med vattenglas (helst ett dubbelvattenglas):

Redigerat:
  • Gilla
bsba
  • Laddar…
Husrekondare
TorpAnders TorpAnders skrev:
Ja upplys oss okunniga
Det är en förtvålad pelargonsyra (nonansyra) .
Du kan fråga din fru hur man förtvålar en fettsyra, som man gör när man gör sås med syror och baser.

• Haha
fsn och 1 till
  • Laddar…
Inte alls ! Vår grundidé är att tillverka giftfria kemikalier för husvård. Det är därför jag tagit fram en förtvålad pelargonsyra. Vi har egentligen ett helt komplett program med rekonditioneringsprodukter för hus. Dom har till i år bara varit för den professionella sidan... då många skyddsombud frågat mig efter ersättning till bensaltensider eftersom ingen använder den där gasmasken när dom sprutar med den. Att vi hjälper folk i närheten med själva tvätten där dom vill se resultat NU är bara ett sidospår. Det roliga är att så fort en kvinna får höra talas om att det finns giftfria alternativ - så byts bensaltensiden ut väldigt fort.
Vad gäller att "måla" taket så är det som att sätta på en kostym på en gris (det är fortfarande en gris) en onödig idé . Att högtryckstvätta ett tak med betongpannor räcker det med att försegla dom med vattenglas (helst ett dubbelvattenglas):
Var kan man köpa?

F
Och forumets grundidé är att det skall hållas fritt från reklam från företag. Har du läst reglerna?

Pannorna är fö målade från fabrik och har man tvättat dom så dom blivit skrovliga och matta, det är en mycket bra lösning att måla för att få dom blanka igen och minska potentialen för att påväxt skall få fäste, nåt du inte åstadkommer med vattenglas. Det är ytterst elementärt och behöver knappast debatteras.

• Gilla
Markarbetaren och 3 till
  • Laddar…
Du kan fråga din fru hur man förtvålar en fettsyra, som man gör när man gör sås med syror och baser.
Ok, så du gör smygreklam, högtryckstvättar betongpannor och har en intressant syn på könsroller. Nu vet jag precis hur sugen jag är på att handla av dig. Tack för att du gör det så enkelt.

• Gilla
  • Älska
kashieda och 5 till
  • Laddar…
F
Man får osökt känslan av att du eventuellt är landets kanske minst upplysta människa, alternativt ett ögonvittne till regalskeppet Vasas förlisning.

• Haha
  • Gilla
Norrtull och 2 till
  • Laddar…
Jag kan ta gift på att jag inte är gift och skulle jag ha varit det så finns det inget som säger att matlagningen inte är mitt bidrag i förhållandet.:seenoevil:

• Gilla
Norrtull och 2 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Den är till Nilfisk högtryckstvätt.

Jag klarade nästan 1,5 plan med den klena högtryckstvätten jag har. Antar det går bättre med en kraftigare.
Jag tänker mig behandla mitt tak i år, och behöver lite hjälp hur ska man gå tillväga

Vet du om den passar till andra märkes högtryckstvätt? Jag har en från Parkside (Lidl)
När du använder medlet, vilken koncentration använder du?
Alltså, 1+31 och sedan in i högtryckstvätt där den blir ännu lösare, eller tar du den koncentrerade medel in i högtryckstvätten?

Tack för hjälpen

C CrazyAnt4 skrev:
Jag tänker mig behandla mitt tak i år, och behöver lite hjälp hur ska man gå tillväga

Vet du om den passar till andra märkes högtryckstvätt? Jag har en från Parkside (Lidl)
När du använder medlet, vilken koncentration använder du?
Alltså, 1+31 och sedan in i högtryckstvätt där den blir ännu lösare, eller tar du den koncentrerade medel in i högtryckstvätten?

Tack för hjälpen
Den suger direkt från dunk via slang och sedan ställer man in så det skummar lagom.

• Gilla
CrazyAnt4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.