268 878 läst · 1 462 svar
269k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
Den där har jag bara bra erfarenheter av.F fusion skrev:
Man får väl tänka sig för vad man betar med, den bygger ju på att musen drar i stången snarare än vikt på en platta. Jag brukar använda chokladkola.
Ffa smidig tömning.
Ibland har jag märkt att en fälla är spårlöst borta. Vet inte om. Det är något rovdjur som tagit gnagaren eller om den dragit iväg med fällan. Jag använder MjölnerSmuttgubben skrev:
Jag råkade också ut för det och det var en vässla som släpat iväg dem. Efter det skruvade jag fast fällorna på brädor och efter det har de fått stå kvar.L Lilla Yk skrev:
Hade tänkt använda en Snicker, men yngsta sonen tog den som frukost🤬Smuttgubben skrev:
Klämde dit en mandel som sitter bra och kladdade på lite Nutella. Blir spännande att följa.
Använde Miölner förr, men mössen började gnaga sönder betes locken, så Mjölner har jag slutat med.
Den där använder jag med bra resultat. Hygienisk att tömma. Jag gillrar med en bit mandel eller hasselnöt av lämplig storlek så att den sitter fast bra i beteshållaren.F fusion skrev:
Sätter fast fällan med en ståltråd som fästs på lämpligt ställe så inte fällan kan försvinna.
Det visade sig vara obefogad oro. Inatt rapporterade WiFi-fällan fångst, första på tre år. Jag har visserligen bytt batterier och bete. Så min rekommendation av den fällan kvarstår nog. Väldigt skönt att ha en fälla som man inte behöver gå och vittja hela tiden, speciellt om den är på något otillgängligt ställe.F fusion skrev:
G
Grannens Häck
Medlem
· Från storstan
· 605 inlägg
Grannens Häck
Medlem
- Från storstan
- 605 inlägg
Satt en mus i fällan utomhus idag.
Har 10st fällor utom av 4 olika sorter men den som oftast leverar är supercat. De andra kan också ge ibland men känns som de inte alls är lika pålitliga.
Har 10st fällor utom av 4 olika sorter men den som oftast leverar är supercat. De andra kan också ge ibland men känns som de inte alls är lika pålitliga.
Liknande trådar
-
Förhindra att vinden flyttar aluminiummöbler?
Altan & Uteplats -
Måste man "resetta" sin Husqvarna Automower 405X när man flyttar till ny villa?
Trädgårdsmaskiner -
Vilka åtgärder bör jag vidta när jag flyttar in? Grundläggningen och fuktrelaterade risker i källaren
Grund & Markarbeten -
Behövs samboavtal om jag bodelar till mig ett hus och flyttar ihop med min nya?
Juridik -
Ventilationslösning till nytt rum m fläkt/luftförflyttare?
Ventilation