270 260 läst · 1 462 svar
270k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
Det är ju en bra början. Jag tar nog 150 i månaden när säsongen kommer igång ordentligt. Femton Giljotin runt huset i specialbyggda linoljemålade ockragula lådor för att hålla talgoxar och råttor borta och stanken av musurin inne. En halv hasselnöt på det så är det fest.K Krille_90_ skrev:
herre jävlar vad många! Tar du alla ute eller några inne med? Hmm spännande fälla där lust att dra upp en bild på en fälla?S segv skrev:
Alla ute. Numera. Men det tog nästan två år att täta ett stenhus så de asen inte tar sig in... Fällorna är alltså de vanliga finsktillverkade gråsvarta från tex Biltema. Sen har jag byggt in dom i trälådor av de skälen jag nämnde. Och min erfarenhet är att fällor utomhus är _mycket_ effektivare om de byggs in i en låda. Möss älskar att krypa in i mörka hål och dessutom stinker lådan av musurin efter ett tag och det drar också till sig dom.K Krille_90_ skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 17 922 inlägg
Har varit borta på jobb några dagar och fått 5 möss, nyafällan mot supercat 3-2
Protte
Protte
EvaMLin
Renoveringsnovis
· Gävleborg
· 158 inlägg
EvaMLin
Renoveringsnovis
- Gävleborg
- 158 inlägg
Vi använde gurka i fällorna i stugan (med lyckat resultat). De små gynnarna ratade ost, och jordnötssmör fanns inte då.L Lilla Yk skrev:
okej ska prova att bygga in några ute . Tack för tips !! Måste skruva ner delar av altanen för att komma åt och täta där dem kommer in idag. Men måste nog ta tag i det och resten av huset nuS segv skrev:Alla ute. Numera. Men det tog nästan två år att täta ett stenhus så de asen inte tar sig in... Fällorna är alltså de vanliga finsktillverkade gråsvarta från tex Biltema. Sen har jag byggt in dom i trälådor av de skälen jag nämnde. Och min erfarenhet är att fällor utomhus är _mycket_ effektivare om de byggs in i en låda. Möss älskar att krypa in i mörka hål och dessutom stinker lådan av musurin efter ett tag och det drar också till sig dom.