K
P pennybridge skrev:
Jäklar! Var I landet bor du?
småland

L Lilla Yk skrev:
Testa jordnötssmör. Tycker jag funkar sjukt bra. Coop hade utförsäljning på det nyligen
Instämmer: "Snickers"/jordnötssmör.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
E Erik JL skrev:
Instämmer: "Snickers"/jordnötssmör.
Håller med. Jordnötssmör fungerar strålande

• Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
K
Någon som använt vip fälla och hink? Funkar det bra?

K Krille_90_ skrev:
Någon som använt vip fälla och hink? Funkar det bra?
Ja på vinden. Lade lite jordnötssmör på vippen och det fångade de 2 jag hade

• Gilla
Krux
  • Laddar…
M
Vad tycker ni om dessa fällor från Anticimex med betes (plupp) av eran erfarenhet, är dom effektiva? Har lagt ut 2 st men inget händer, är dom dåliga?

Anticimex musfälla med blå betesplupp i spänd position, står på en jämn yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

M Zolt skrev:
Vad tycker ni om dessa fällor från Anticimex med betes (plupp) av eran erfarenhet, är dom effektiva? Har lagt ut 2 st men inget händer, är dom dåliga?
Plastpluppen brukar funka fint till möss, byt ut den mot jordnötssmör om du vill testa nått annat.

• Gilla
muraren2
  • Laddar…
K
M Zolt skrev:

[bild]
funkade bra när jag bytte bete . la snickers under pluppen ist

• Gilla
muraren2
  • Laddar…
K Krille_90_ skrev:
52 st på en månad är riktigt mycket här i år.
Det är ju en bra början. ;) Jag tar nog 150 i månaden när säsongen kommer igång ordentligt. Femton Giljotin runt huset i specialbyggda linoljemålade ockragula lådor för att hålla talgoxar och råttor borta och stanken av musurin inne. En halv hasselnöt på det så är det fest.

K
S segv skrev:
Det är ju en bra början. ;) Jag tar nog 150 i månaden när säsongen kommer igång ordentligt. Femton Giljotin runt huset i specialbyggda linoljemålade ockragula lådor för att hålla talgoxar och råttor borta och stanken av musurin inne. En halv hasselnöt på det så är det fest.
herre jävlar vad många! Tar du alla ute eller några inne med? Hmm spännande fälla där lust att dra upp en bild på en fälla?

K Krille_90_ skrev:
herre jävlar vad många! Tar du alla ute eller några inne med? Hmm spännande fälla där lust att dra upp en bild på en fälla?
Alla ute. Numera. Men det tog nästan två år att täta ett stenhus så de asen inte tar sig in... Fällorna är alltså de vanliga finsktillverkade gråsvarta från tex Biltema. Sen har jag byggt in dom i trälådor av de skälen jag nämnde. Och min erfarenhet är att fällor utomhus är _mycket_ effektivare om de byggs in i en låda. Möss älskar att krypa in i mörka hål och dessutom stinker lådan av musurin efter ett tag och det drar också till sig dom.

• Gilla
Roger Simonsson
  • Laddar…
Har varit borta på jobb några dagar och fått 5 möss, nyafällan mot supercat 3-2

Protte

EvaMLin
L Lilla Yk skrev:
Har noterat att grannkatten istället för att jaga möss tömmer fällorna på beten. Jag brukar agna med jordnötter, jordnötssmör ovh choklad. Finns det något bete katter inte gillar, men som går hem hos möss?
Vi använde gurka i fällorna i stugan (med lyckat resultat). De små gynnarna ratade ost, och jordnötssmör fanns inte då.

K
S segv skrev:
Alla ute. Numera. Men det tog nästan två år att täta ett stenhus så de asen inte tar sig in... Fällorna är alltså de vanliga finsktillverkade gråsvarta från tex Biltema. Sen har jag byggt in dom i trälådor av de skälen jag nämnde. Och min erfarenhet är att fällor utomhus är _mycket_ effektivare om de byggs in i en låda. Möss älskar att krypa in i mörka hål och dessutom stinker lådan av musurin efter ett tag och det drar också till sig dom.
okej ska prova att bygga in några ute . Tack för tips !! Måste skruva ner delar av altanen för att komma åt och täta där dem kommer in idag. Men måste nog ta tag i det och resten av huset nu

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.