Patrik440
F Freddan#1 skrev:
5. Ha ingen hund. Hundbajs är ett viktigt näringstillskott för gnagare.
Fast jag känner iaf inte någon som rastar sin hund inomhus utan de brukar gå på promenad istället.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Nattens fångst i motorrummet på bilen.
[bild]
Jisses!! Vad har du för bil? Ford Mustang?:thinking:

• Gilla
  • Haha
ceson och 3 till
  • Laddar…
Ford MUStang är ju en MUSkelbil så dom är nog tagna i en sånn

Någon som vart med om att de fyller fällorna med isolering, precis som de känner att detta är något farligt som andra individer ska varnas för, eller kan det vara en råtta som är farten och hur överlistar jag den i så fall.

S slug68 skrev:
Någon som vart med om att de fyller fällorna med isolering, precis som de känner att detta är något farligt som andra individer ska varnas för, eller kan det vara en råtta som är farten och hur överlistar jag den i så fall.
Jodå, sett det flera gånger i mina fällor. Trodde att de försökte boa in sig, men vet faktiskt inte riktigt vad de håller på med.

Igår hade jag den första inne...
200% risk för råttan, 50% chans för "fällorna"!

• Två katter stirrar på ett hörn i ett rum med korkgolv, potentiell råttjakt pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
fusion och 6 till
  • Laddar…
Begreppet att "måla" in sig i ett hörn fick precis en ny brutal förklaring! Vilken "fälla" vann?

Tror det var Maja Mord (till höger) som blev bödeln. Hon har gått i skola hos Sir Killalot (till vänster) så nu är hon precis lika vass som brorsan på jakt, om inte bättre:cool:
Det är inte deras riktiga namn, jag kallar dom det bara för att det återspeglar bara deras hobby rätt bra:rofl:

• Gilla
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
K
52 st på en månad är riktigt mycket här i år. Blir ny strategi i år. Om jag mot all förmodan får bort större delen av dem i och runt huset. Så kommer jag göra i ordning fällor för utomhus och flytta ut dem till skogsgränsen runt min tomt. Skiter i att dem inte stör mig om dem bara är där jag ska bara ha ihjäl alla jag kan

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
K Krille_90_ skrev:
52 st på en månad är riktigt mycket här i år. Blir ny strategi i år. Om jag mot all förmodan får bort större delen av dem i och runt huset. Så kommer jag göra i ordning fällor för utomhus och flytta ut dem till skogsgränsen runt min tomt. Skiter i att dem inte stör mig om dem bara är där jag ska bara ha ihjäl alla jag kan
Jäklar! Var I landet bor du?

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
prototypen prototypen skrev:
Giftet det äter de upp och sedan bygger bo i giftkartongen. Slagfällor ska det vara, men mjölner är för komplicerad för mössen, de fattar inte de ska lyfta på locket utan de gnager sig in.

har stått och sett på hur en näbbmus vittjade en Mjölner utan att lyfta på locket.

[länk]

Protte
Vad har ni för korkade möss i er del av landet? De västerbottniska gnagarna lyfter på locket och möter döden i Mjölner. Har i princip 100% i den, förutom ett fall när två möss varit på fällan samtidigt, den ene utlöste den och dog medans den andra fastnade med tassen och släpade runt på fällan och sin olycksbroder tills den dog av utmattning. Såg ut som en splatterfilm på köksgolvet...

possum77 possum77 skrev:
Vad har ni för korkade möss i er del av landet? De västerbottniska gnagarna lyfter på locket och möter döden i Mjölner.
Det kan nog debatteras vilka av mössen som är korkade. ;)

• Gilla
Lilla Yk och 2 till
  • Laddar…
Tycker man att de nya elektriska fällorna är för dyra så finns det hjälp att få.
På egen risk givetvis.

• Gilla
  • Haha
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Jag inhandlade en Victor Multikill, den som tar 10st möss i behållaren förra säsongen. Den har hitills kostat 1500kr/mus.
Den har dvs tagit en enda mus...

Så det finns en knappt använd här om någon har dummare möss än de jag har :rofl:

• Haha
muraren2
  • Laddar…
A
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Jag inhandlade en Victor Multikill, den som tar 10st möss i behållaren förra säsongen. Den har hitills kostat 1500kr/mus.
Den har dvs tagit en enda mus...

Så det finns en knappt använd här om någon har dummare möss än de jag har :rofl:
Närbild på en musfälla med ett gnagt hål i locket, där musen undvikit elektroderna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min är också till salu. Musen tyckte att det var mera säkert att ta maten genom locket och slippa elektroderna.

• Haha
  • Gilla
segv och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.