tensiden tensiden skrev:
Jag säger starkt ja!
Men då enbart för att det skulle vara otroligt kul att få läsa ett inlägg om ett större antal år som börjar med "vi köpte nytt hus och började riva köket och det rasade ut en jäkla massa lecakulor över golvet, vad fyller dom för funktion och måste vi stoppa tillbaks dom sedan igen?"
Haha ja det hade varit rätt roligt att läsa :rofl:
Alternativet är att täta i ovankant, med risken att de tar sig in det faktiska skafferiet istället..
Lutar mot Leca-lösningen :cool:

Tror de gräver sig igenom lecakulorna tyvärr.

N Nerre skrev:
Tror de gräver sig igenom lecakulorna tyvärr.
Tror du det ? Tänker att det lär ta en stund att gräva sig igenom en höjd på 2 meter leca-kulor som hela tiden faller ned mot dem

De bökar sig fram tror jag. Men fyller du så högt kanske de ger upp.

Eller så släpar de dit en massa skräp och "armerar" sina tunnlar med :)

Det finns ju också risk att de plockar med sig lecakulorna ut genom hålet de kommer ni genom. Men det är klart, är det 2 meter så tar det väl en stund att få bort alla.

Vi har som sagt var haft tamråttor som husdjur och de överraskade ofta med att göra saker som man inte trodde de klarade av:) Nu är möss kanske inte lika smarta, men de är nog envisa.

Har haft väldigt lite möss i år. Katten gör underverk.

Men denna herren har det desto tuffare! Stackare!

TV4 Play: Görans hus invaderas av skadedjur – tvingas elda hinkvis med möss http://www.tv4play.se/program/nyheterna/13297047

• Ledsen
  • Wow
  • Gilla
muraren2 och 2 till
  • Laddar…
Karlia
Och jag som tyckte att det var besvärligt med de två möss som levde bakom diskbänken några veckor. Och sanera skåpen de hade sprungit runt i.

Jag märker av att det är mycket möss nu, ena katten kommer in med presenter dagligen, lyckligtvis döda presenter.

Brukar man elda upp döda möss som han gjorde i filmen?

K
Jag slänger ut dem i skogen bredvid huset . Något djur som tar dem varje natt så

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
C
N Nerre skrev:
De bökar sig fram tror jag. Men fyller du så högt kanske de ger upp.
De är säkert inte omöjligt att någon individ kan böka sig fram en bit, men möss och liknande föredrar material som det går att bygga permanenta gångar i, så det är nog effektivt.

Någon som vet hur möss beter sig i sina bon? Är de ute och springer efter mat varje natt eller stannar de kvar i boet ett antal dygn när de fått ungar eller hur fungerar det?

Är en mus/mindre sork jag jagar under huset som jag inte sett på ett par nätter nu och funderar på om en katt tagit den.

• Gilla
Lilla Yk
  • Laddar…
Råtta fångad i en råttfälla med löv på marken vid en betongvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

är det här en mus eller råtta?

L Lilla Yk skrev:
Mus.

C
L Lilla Yk skrev:
Var ju inte världens bästa bild, men jag gissar på råtta.
Den vanliga skogsmusen är brun med ljusgrått bröst.

C cpalm skrev:
Var ju inte världens bästa bild, men jag gissar på råtta.
Den vanliga skogsmusen är brun med ljusgrått bröst.
den skilde sig rejält i färg mot de andra 8 jag infångat i höst, de har varit mer gråaktiga. Vi bor intill en skog så mycket spring nu. Verkar vara ett riktigt musår,

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.