270 271 läst · 1 462 svar
270k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 584 inlägg
Okej, jag får pudla, det kan finnas "skrämmor" som är så öronbedövande att inte mössen inte kan komma nära.
Men man får köpa dem från en polsk hemsida av tveksam karaktär, och de har ingen dokumenterad verkan vad jag kan se.
Står inget om att man inte får vara i närheten, men den verkar dra 50W. Så jag kan nästan tänka mig att den är så stark att mössen inte kan vara där, och då förvisso inget annat heller.
Känns inget som man sätter upp i ett villaområde, utan snarare i en lagård på gott avstånd från andra levande djur.
Tycker dock det är konstigt att de hänvisar till att det kan ta tre till fyra veckor av kontinuerligt användande för att mössen ska fly, spontant tycker jag de borde försvinna omedelbart om det är ett sånt oljud. (Samma påstående gör nämligen de enklare som är utan verkan).
Men man får köpa dem från en polsk hemsida av tveksam karaktär, och de har ingen dokumenterad verkan vad jag kan se.
Står inget om att man inte får vara i närheten, men den verkar dra 50W. Så jag kan nästan tänka mig att den är så stark att mössen inte kan vara där, och då förvisso inget annat heller.
Känns inget som man sätter upp i ett villaområde, utan snarare i en lagård på gott avstånd från andra levande djur.
Tycker dock det är konstigt att de hänvisar till att det kan ta tre till fyra veckor av kontinuerligt användande för att mössen ska fly, spontant tycker jag de borde försvinna omedelbart om det är ett sånt oljud. (Samma påstående gör nämligen de enklare som är utan verkan).
Har du nån källa till det där? Efter att ha haft tamråttor i många år har jag fått lära mig att det snarare handlar om att gnagare inte gärna äter nåt nytt. Det finns forskning som visar att råttor t.ex. helst äter det som deras mamma åt när de låg i magen.F Freddan#1 skrev:
Däremot har flocken ofta en eller några individer som inte har den spärren, utan gärna provat på nytt. Om den individen äter nåt nytt så kommer de andra efter ett tag bli nyfikna. "Vad äter du?" Men det är lite eftersläpning, framförallt på grund av att provsmakaren ofta smyger runt på egen hand och smakar nya grejer.
Det där låter också väldigt konstigt. Vad skulle hundbajs innehålla som är nyttigt för gnagare?
Någon som testat musfällan som Biltema säljer? Tänkte köpa in ett gäng imorgon, verkar påminna om Giljottifällan, men något billigare.
https://www.biltema.se/fritid/tradgard/skadedjur/musfallor-2-st-2000021263
https://www.biltema.se/fritid/tradgard/skadedjur/musfallor-2-st-2000021263
Medlem
· Västerbottens län
· 17 922 inlägg
Har köpt ”nya fällan” och den missar aldrig för den stackars musen måste äta upp ”säkringen” och när den är uppäten så smäller det.
Säkringen är en hasselnöt.
mina mjölner tar inte många, locket som ska lyftas, det gnager mössen sönder.
Supercat har tagit flest. Agnar just nu med kolasås men ska gå tillbaka till nougat.
Protte
Säkringen är en hasselnöt.
mina mjölner tar inte många, locket som ska lyftas, det gnager mössen sönder.
Supercat har tagit flest. Agnar just nu med kolasås men ska gå tillbaka till nougat.
Protte
Fick en direkt med en ny agnad SuperCat, den rackaren hade varit i mina malt påsar och ätit men nu är det slut med det.
Ställde ut 5st på vinden hemma då det varit race på innertaket några kvällar, ska kolla dom idag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ställde ut 5st på vinden hemma då det varit race på innertaket några kvällar, ska kolla dom idag
Hade en pappkartong med lite påsar så där var det ju inte så konstigt...C cpalm skrev:
Sen hade jag en säck i en 150l tunna och på nåt vis hade han kommit dit
Fick en uppe på vinden idag men tror det kan vara nån mer där
Medlem
· Västerbottens län
· 17 922 inlägg
Russinspäckad mus, mums.
Protte
Protte