137 007 läst · 433 svar
137k läst
433 svar
Mina grannar har startat en ELIT-grupp för att höja områdets värde
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hat du Elitfönster i sovrummet?Marjatta Lakso1 skrev:Jag trivs med min fastighet.
Villaägaren, en man, påstod att jag hade låtit en hund att kissa på hans brevlåda. Därför tvingade han mig att ställa mig på knäna framför hans brevlåda, genom att trycka ner mina axlar. Sedan räckte han fram hinken med vatten och en disktrasa och beordrade mig att tvätta hans brevlåda, som inte ens såg smutsig ut, inget hundkiss syntes. Jag protesterade.
Trots att jag sa att jag inte äger någon hund och inte har hållit i kopplet när hunden slog sin drill och inte är släkt eller i nära relation med personen, som höll i kopplet, tvingade han mig att tvätta lådan. Det var en god vän som gick på promenad och höll i hundens koppel, med sina föräldrar som var på besök. De mådde väldigt dåligt efter incidenten, men jag var mest arg.
Jag ringde mannen senare och frågade, om han var någon slags kvinnohatare, men han sa, att han ville straffa mig för att jag hade uppfostrat min man dåligt. "Men jag har ingen man", protesterade jag. "Jo, det har du visst det, vi vet att ni två k****ar med varandra", sa han. "Fast jag varken k****ar eller har någon man", protesterade jag. Jag bor på en annan gata än han, så jag undrar, vilken röntgen-syn han har som kan se in i sovrummet hos sina grannar. Och se händelser, som inte ens har hänt.
Jag började kalla gubben för "Herr Hinkis" efter händelsen. Han är säkerligen en ELIT-medlem, så arrogant som han var. Jag tror inte att han har hört sitt nya namn, som jag har gett honom efter incidenten, för länge sedan.
Jag undrar hur många brottsrubriceringar som han skulle kunna få: olaga tvång, beskyllning, kränkning, förtal?
Det var väl inte mannen - din, annans eller ingens- som inte var uppfostrad. Det var hunden.
Din granne skulle nog behöva k****a själv. Ja inte själv men tillsammans med någon. Inga inviter, han verkar inte vara något för dig.
Jag har SÅ mycket material till TV-såpan "Solsidan", det skulle vara kul att ge dem lite tips på "originella karaktärer". Jag kanske kunde få lite Royalties rentav? Jag har dessutom vistats mycket i Solsidan förut, pga att jag bodde och jobbade i närheten.
Jag tror att "Herr Hinkis" var först på området med en hög brevlåda, som dessutom var silver-färgad, säkert en "de luxe"-modell. Hunden var inte utbildad till att möta och känna igen höga brevlådor. Så hundstackarn visste nog inte bättre och han var stolt över sin "elevation" och "slängde" upp sitt bakben så högt, att nästan hela hunden kantrade. Hundägaren borde ställa ekonomiska krav på ägare till såna brevlådor, pga att hundstackaren kunde få en allvarlig sträckning i sitt bakben eller ett ryggskott.P Pin skrev:
Vilken förnedring för en hanhund i sina bästa år, att tvingas kissa som en tik, tills kroppen läker efter överbelastningen.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Det här var bland det sjukaste jag läst.Marjatta Lakso1 skrev:Jag tror att "Herr Hinkis" var först på området med en hög brevlåda, som dessutom var silver-färgad, säkert en "de luxe"-modell. Hunden var inte utbildad till att möta och känna igen höga brevlådor. Så hundstackarn visste nog inte bättre och han var stolt över sin "elevation" och "slängde" upp sitt bakben så högt, att nästan hela hunden kantrade. Hundägaren borde ställa ekonomiska krav på ägare till såna brevlådor, pga att hundstackaren kunde få en allvarlig sträckning i sitt bakben eller ett ryggskott.
Vilken förnedring för en hanhund i sina bästa år, att tvingas kissa som en tik, tills kroppen läker efter överbelastningen.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Men alltså, för att bryta ner ditt resonemang i punktform:Marjatta Lakso1 skrev:
1. Någon skaffade en hög brevlåda.
2. En hund bestämde sig för att kissa på brevlådan.
3. Hunden "kantrade" på grund av att hunden inte kunde bedöma höjden på brevlådan riktigt.
4. Hundägaren är berättigad till ersättning från brevlådeägaren på grund av hundens potentiella bakbensskada eller ryggskott.
Jag upprepar mig, bland det sjukaste jag läst.
Jag stämmer in i skaran som säger att gated community inte är lösningen.Bergendorff skrev:Men alltså, för att bryta ner ditt resonemang i punktform:
3. Hunden "kantrade" på grund av att hunden inte kunde bedöma höjden på brevlådan riktigt.
4. Hundägaren är berättigad till ersättning från brevlådeägaren på grund av hundens potentiella bakbensskada eller ryggskott.
Någon var FÖRST med en hög brevlåda. Sedan drabbades hela j***a området av "brevlåde-febern" och nästan alla köpte dessa höga brevlådor, även kallade "hund-pissoarer". De som har traditionella brevlådor, betraktas som fattiglappar på området.Bergendorff skrev:Men alltså, för att bryta ner ditt resonemang i punktform:
Efter ca tio år med en låsbar, halvhög brevlåda, hade jag glömt att ta med brevlådenyckeln ut. Då tänkte jag, att jag provar att stoppa in handen (dvs hela armen) och se om jag når ända ner - och det gjorde jag. Numera använder jag inte längre nyckeln när jag hämtar min post, bara handen & armen.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
Men det har ju absolut ingenting med en brevlådeägares eventuella skadeståndsskyldighet till en hundägare att göra. OMG, håll en tråd! Eller vänta, det klarar ju inte botar...Marjatta Lakso1 skrev:Någon var FÖRST med en hög brevlåda. Sedan drabbades hela j***a området av "brevlåde-febern" och nästan alla köpte dessa höga brevlådor, även kallade "hund-pissoarer". De som har traditionella brevlådor, betraktas som fattiglappar på området.
Efter ca tio år med en låsbar, halvhög brevlåda, hade jag glömt att ta med brevlådenyckeln ut. Då tänkte jag, att jag provar att stoppa in handen (dvs hela armen) och se om jag når ända ner - och det gjorde jag. Numera använder jag inte längre nyckeln när jag hämtar min post, bara handen & armen.
Det är kanske någonting för brukshundsklubben i närheten, att utbilda hundarna att "kalibrera" korrekt sina benlyft, när de närmar sig olika höga brevlådor? Vad sägs om det? En brevlåde-kurs till han-hundar? Eller en brev-kurs rentav?
Kanske ett plexiglas-skydd framför brevlådan, utrustad med spolarvätska och vindrutetorkare? Eller att metall-brevlådan görs elektriskt ledande och en svag ström leds in i hund-snorren, när drillen sluter strömkretsen mellan hunden och brevlådan? Det blir en "Pavlovs hund", som går en lång omväg runt varje hög metall-brevlåda.
Kanske ett plexiglas-skydd framför brevlådan, utrustad med spolarvätska och vindrutetorkare? Eller att metall-brevlådan görs elektriskt ledande och en svag ström leds in i hund-snorren, när drillen sluter strömkretsen mellan hunden och brevlådan? Det blir en "Pavlovs hund", som går en lång omväg runt varje hög metall-brevlåda.
Redigerat:
Kan man kalla Hall och liknande institutioner för Gated Communities?Zaps skrev: