Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Düsseldorff
Marjatta Lakso1 skrev:
Det är kanske någonting för brukshundsklubben i närheten, att utbilda hundarna att "kalibrera" korrekt sina benlyft, när de närmar sig olika höga brevlådor? Vad sägs om det? En brevlåde-kurs till han-hundar? Eller en brev-kurs rentav?

Kanske ett plexiglas-skydd, utrustad med spolarvätska eller vindrutetorkare? Eller att metall-brevlådan görs elektriskt ledande och en svag ström leds in i hund-snorren, när drillen sluter strömkretsen mellan hunden och brevlådan?
Jag fokuserade mest på att du skrev "hund-snorren". Nu tror jag inte längre att du är en bot. Däremot tror jag att du borde ta en pizza och sju-åtta öl med väl valda vänner och tala ut om allt som stör dig i vardagen. Ventilera!
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Maret och 7 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Kan man kalla Hall och liknande institutioner för Gated Communities? :thinking::cool:
Bara en fråga om hur man vänder finsidan på staketet. :D
 
  • Haha
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Z
makhno_ makhno_ skrev:
Fegis!
Det nya spännande Sverige är lite för spännande för mig lol.
 
  • Gilla
videopac och 4 till
  • Laddar…
A
U Uffe A skrev:
Kan man kalla Hall och liknande institutioner för Gated Communities? :thinking::cool:
"Inverse Gated Communities"?
 
Marjatta Lakso1 skrev:
Någon på mitt område jämförde faktiskt ELIT-gruppen med amerikansk "Gated Community". Vi har inte haft problem med våld på mitt område, snarare inbrott och stöld av vinterdäck och båtmotorer. Det går folk omkring på nätterna och känner på dörrhandtag eller knackar på dörrar och går in i olåsta bodar på tomten, t ex vår trädgårds-redskapsbod full av krattor och spadar. Det är noga att man låser sin ytterdörr när man går och lägger sig. Det går en man in i husen även dagtid och plockar på sig plånböcker, bilnycklar och mobiltelefoner. Sedan kommer han mitt i natten och hämtar bilen och nöjeskör den, han har inget körkort, men går på droger. Lämna inga värdeföremål synliga i hallen!
Eftersom du har den informationen om honom så bör du ju veta vem det är och var han bor,
Varför inte kontakta polisen och delge dom den informationen. ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
1
  • Laddar…
Düsseldorff
P Pin skrev:
Bara en fråga om hur man vänder finsidan på staketet. :D
Hall är hell. Inte ens kul att skoja om. Jesus christ, må vi aldrig hamna där. Igen.
 
  • Gilla
Maret
  • Laddar…
A
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Jag fokuserade mest på att du skrev "hund-snorren". Nu tror jag inte längre att du är en bot. Däremot tror jag att du borde ta en pizza och sju-åtta öl med väl valda vänner och tala ut om allt som stör dig i vardagen. Ventilera!
Ensam hemma. På vägen till poolen.... Inte en inbjudan.
 
A
U Uffe A skrev:
Eftersom du har den informationebn om honom så bör du ju veta vem det är och var han bor,
Varför inte kontakta polisen och delge dom den informationen. ;)
Polisen har tagit honom på bar gärning, påtänd, bakom ratten och bilen sönderkörd i diket. Inget körkort. Inget straff, heller. 20 tusen kr lägre ersättning på försäkringen för bilägaren pga skrotning, jämfört med bilens verkliga värde.
 
A
P Pin skrev:
Tävlingen är inte vem som har finast brevlåda utan vems hund som kissar längst.:surprised::D
Högst är mer relevant än längst!
 
A
"Dog Pissing Contest?"
 
  • Gilla
danarl518
  • Laddar…
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Hall är hell. Inte ens kul att skoja om. Jesus christ, må vi aldrig hamna där. Igen.
Om du inte vill hamna där igen så håll dig på rätt sida om lagens råmärken :rofl:
 
  • Gilla
Timmerkramare och 1 till
  • Laddar…
A
Hep Hep skrev:
Det känns inte som ett elitormåde om man kan impa på grannarna med en låda för en tusenlapp.
Hr ni varit på Bauhaus och sett deras gigantiska sortering av höga brevlådor? Det skulle vara kul att släppa in en hund där i smyg och se vilken eller vilka höga brevlådor som hund-kräket väljer att "förnedra".
 
  • Haha
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Jag hade ett problem med pirater i trädgården för några år sen men det visade sig vara LSD. Löste sig inte förrän flera år senare och då hade jag ändå provat med allt. Tills jag slutade med LSD.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Arg
Mekplatsen och 10 till
  • Laddar…
Düsseldorff
U Uffe A skrev:
Om du inte vill hamna där igen så håll dig på rätt sida om lagens råmärken :rofl:
Åh fan! Är det så det funkar?
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
A
Jag är just nu "mellan två hundar", som vissa är "mellan två jobb". "Sträck ut en hand, och finn en tass i din..."
Men tvekar pga ELIT-gruppen på området.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.