Dum fråga kanske men vad är vinsten med att först borra upp ett mindre hål och sedan fräsa?
 
Kändes inte bra med fräsen , gick tungt och blev varmt . Kanske går bättre med bättre stål ?
 
Om fräs stålet inte har botten skärande skär så går det inte att föra stålet rakt ner. Utan man får då göra små cirklar medans man trycker rakt ner eller förborra.

pär
 
jo, men varför inte borra direkt i rätt dimension?
 
För svårt för mig . Enklare att borra lite slarvigt för att sedan köra hålen med fräsen , använde då styrskenan .
 
Aha. Ingen kopiermall då alltså


Sent from my GT-I9100 using Byggahus
 
vojma skrev:
Tveksam att priset avser 15-pack. Men jag tycker att det var billigt ändå. Undra vad frakten från Ungern kostar (och hur lång tid det rar).
Jag skickade mail och frågade om priset på deras MD/45 drawer slide. Detta fick jag som svar.

thank you for your inquiry of our products.
The price valid for one pair MD/45 drawer slide.
We are waiting for your reply and order.

Prisen på hemsidan är alltså per par.
 
HAr inte fått svar på min fråga ännu så det var ju bra!
 
vojma skrev:
Tveksam att priset avser 15-pack. Men jag tycker att det var billigt ändå. Undra vad frakten från Ungern kostar (och hur lång tid det rar).
Jag gjorde en beställning på 12 par MD/45 550 drawer sliders samt 20 st. handtag.

Beställningen gick till på följande sätt.
1. 20 september gjorde jag beställningen på deras hemsida mote.hu samtidigt gjordes en förfrågan om frakt (i samband med beställningen)
2. 21 september fick jag räkning på det jag beställt samt fraktkostnader. Frakten var ganska dyr, 40 €.
3. 24 september gjorde jag en förskottsbetalning.
4. 26 september fick jag e-post om att de mottagit min betalning och att paketet skickats med DPD (fick även trackingnummer)
5. 3 oktober levererades paketet. Det vägde 18 kg

IMG_0479.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Hur verkar kvaliteten vara på expansionsbeslagen? Är det "same shit" som här hemma?
 
Har inte monterat dem ännu bara klämt på dem lite. De verkar vara av god kvalité. Återkommer när jag monterat dem men det kan ta ett tag :).
 
Lite gammal tråd kanske men har du färdigställt din hurts ännu? Erfarenheter? Ritning...?
Är själv sugen på att bygga något liknande och gillar framför allt festools funktion för att fälla ner skenan...
 
badtastex skrev:
Lite gammal tråd kanske men har du färdigställt din hurts ännu? Erfarenheter? Ritning...?
Är själv sugen på att bygga något liknande och gillar framför allt festools funktion för att fälla ner skenan...
Har du sett den här tråden: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/114898-bygga-mft-bord.html ? :)
Funderar på nå liknande som Masses byggt själv.
Samt modda Festoolsskenhållare till Boschskenan. :)
 
Jo jag har nog kikat lite i den tråden också, det vore ju inte fel att ha de där aluprofilerna runt om men det kräver väl lite speciella tvingar antar jag?

Hur långt har du kommit i dina planer då? För egen del skulle jag först och främst behöva ett plant bord, när man lägger upp skivorna på mitt nuvarande sågbord ser man hur "banan" det är. ;)
 
Jag byggde för några veckor sedan ett stort MFT-bord. Sök på MFT Magnum så hittar du tråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.