Tack !
 
Borrade hålen häromdan , 18 mm 150 st c/c 96 . Blev imponerad av borrmaskinen , t18, batteriet klarade 100 hål ! 18mm x38mm 100 st i björk minns inte om det var helt nyladdat . Körde sen 20 mm med fräsen på skena .
Erik
 
Glöm inte att det är mycket uppskattat med bilder när du är klar, för den delen under tiden också.
 
Har tillslut tagit några bilder . : 011.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
012.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
013.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
014.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nicke1 och 5 till
  • Laddar…
Najs!!
 
Masses skrev:
Najs!!
Är det inte nu man borde ha använt "gilla"-funktionen?
I övrigt håller jag med.
En sak som jag reflekterade över: Det finns ju en massa trevliga bänkspännare, bla. från Veritas, som använder hålen att spänna fast arbetsstycken mellan två hål. Jag tror att man skall vara försiktig med att använda den typen av spännare om man spänner tvärs fibrerna, nära kanten på en skiva. Man vill ju inte spräcka den där fina skivan!

Jag menar alltså här:
MFT  i bänkskiva.png
 
Redigerat:
Har " fått " ett problem , skåpen räcker inte till ! Antalet systainrar stiger . Tänkte därför bygga en hurts med utdrags hyllor att placera lådorna på . Behöver då utdragsskenor till detta , 45-50 cm, som kan dras ut lika långt som deras bygglängd . Har sett en modell på jula , är de bra ? Eller var ska man söka ?
Erik
 
Tackar , ser ut som de från jula .
 
Biltema har någon modell oxo, själv har jag beställt tjugo par från www.beschlaege-online.de. De har även en shop på Ebay.de om man föredrar det skydd det ger. Notera att det blir bättre priser vid köp at tiopack. De har även systemskruv om man använder 5/32mm hålradsystem.
 
  • Gilla
PLB
  • Laddar…
Får du verkligen igenom en Festool-tving genom ett 18mm hål i en tjock bänkskiva? Min arbetsbänk har 3x12mm spån som yta, iom tjocklek 36mm tänkte jag att det nog skulle behövas ordentlig större hål än vanligt för att få i en Festool-tving. Men jag måste nog gå och testa, kanske behöver jag mindre än jag tror. Tack för bilder, kul se!
 
Bilden ljuger ! Har fräst bort 19mm på undersidan där det inte är några skåp , fick en kant på köpet om jag vill klämma fast nåt i fram kant . Hålen är 20 mm . Erik
 
Behöver göra hyllorna riktigt tunna . Ska ha en skiva med hål på toppen , plats för tvingar under den, några systainers ,en skiva i botten med hjul . Höjden blir 90 cm . Låga lådor i plåt popnitade i skenorna borde va det som tar minst plats . ? Eller finns det bättre sätt ? ( Det är jag säker på att det finns )
Utdragsskenorna blir troligen de från jula som är självstängande .
Erik
 
Det blev bra ! Kanske inte riktigt klart , men det kanske blir det.... nån gång . Vände maskin lådorna med gaveln framåt för att få hurtsen lagom bred å djup . " MFT`n" på toppen ca. 110 x 60 , lådorna 50 x 30 blir då lite plts bakom lådorna för småsaker som hör till resp. maskin . Kan med en tving sätta ihop den med den fasta bänkskivan , gaveln mot långsidan . Stomme och "MFT" i mdf , lådor i aluplåt . Nästa sak blir lådfronter . 019.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
018.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PeterJeffrey och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.