1 020 880 läst · 2 320 svar
1021k läst
2,3k svar
MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan
Du behöver väl inte veta vad för skit som dyker upp i din gräsmatta (spela dum), testa lite och se vad som händer. Du behöver ju inte heller behandla när grannen sitter på altanen och kollar
Björnbär i gräsmattan är inte bara att rensa, de är ofta rotskott som har krupit metervis under gräsmattan. Däremot lär ogräsgift på rotskott inte ha så särdeles stark effekt eftersom det 'späds ut' i moderplantan.lilytwig skrev:
Samma sak för mig, jag hade områden på ca 0,5-1 m2 där det enkom var ogräs, där fick jag plocka/räfsa/kratta bort det döda, För att sedan stödså med nytt gräs.E Emlan83 skrev:
Där det var enstaka ogräsväxter så förmultnar det, och gräset tar överhand.
Produkter som diskuteras: "krattor & räfsor"
Krattor & räfsor
När det gäller att hålla din trädgård snygg och ordnad, är krattor och räfsor ovärderliga verktyg. Vårt breda sortiment av krattor och räfsor inkluderar allt du behöver, oavsett om du rensar löv från din gräsmatta, jämnar ut jord i
Läs mer
Du kan inte jämföra Dicotex med Roundup. Det ena är för att ta bort det som inte är gräs från gräsmatta. Tar allt utom gräs och skonar gräset. Roundup tar allt. Men Dicotex påverkar miljön mer, så ta för sjutton inte Dicotex i stället för Roundup.
Återigen inte tillräcklig kunskap för att använda bekämpningsmedel....
Inget preparat som används har regnfasthet på 24h, hur gör man då med dagg? Dom flesta preparat inom lantbruket har 1-2h innan dom är helt regnfasta, ytterst få har upp till 4-6h.
Mcpa har 4h.
Inget preparat som används har regnfasthet på 24h, hur gör man då med dagg? Dom flesta preparat inom lantbruket har 1-2h innan dom är helt regnfasta, ytterst få har upp till 4-6h.
Mcpa har 4h.