1 021 009 läst · 2 320 svar
1021k läst
2,3k svar
MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan
Du hittar svaren i instruktionen som postats och återpostats för någon dag sedan: https://www.byggahus.se/forum/threa...aes-i-graesmattan.257238/page-60#post-3299643H Hikkoz skrev:
* For best results, apply the product at least 5 days after the last mowing and wait 7 days after application before mowing again.
* ... avoid treatment during dry periods and when rain is expected within 24 hours = Om gräsmattan behöver vattnas är det läge att avvakta med behandling.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Jag tror inte att det finns något orsakssamband utan är bara lite orolig för att jag ska ha sköljt ned gift i min jord istället för att få ut någonting av det.Narren666 skrev:
Även lite trist att (eventuellt) inte lyckas lära mig någonting om hur det fungerar. Vi får väl se närmsta veckorna.
Regn är objektivt. Mycket/liteF fiskbuggaren skrev:
Du behöver nog inte oroa dig. Det värsta som kan hända är väl att du får bespruta igen? Såvida det inte är 2000m2,:borde det inte vara jättejobbigt
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 1 416 inlägg
Ser ut som revfingerört. Den tar också stryk men det tar några dagar innan det syns på den...
Vad tror ni är bästa tillvägagångssätt för att få bort detta möget. Har gått över med dicotex för 4 veckor sedan och det verkar inte ha bitit på detta "gräset". Har några plättar och enstaka tuvor med sånt här. Allt annat ogräs har mer eller mindre försvunnit och det har dykt upp nytt som jag tänkte punktbehandla ikväll.
Är det bäst att gräva bort skiten eller det riktiga gräset kommer att ta över till slut?
Är det bäst att gräva bort skiten eller det riktiga gräset kommer att ta över till slut?
Det ser ut som ängs eller vitgröe.A ACID_KING skrev:Vad tror ni är bästa tillvägagångssätt för att få bort detta möget. Har gått över med dicotex för 4 veckor sedan och det verkar inte ha bitit på detta "gräset". Har några plättar och enstaka tuvor med sånt här. Allt annat ogräs har mer eller mindre försvunnit och det har dykt upp nytt som jag tänkte punktbehandla ikväll.
Det är enbladigt. Alltså biter inte dicotex.
Gräv bort det. Dit med ny jord, stödså. Borde göra susen