Putin-priser...:mad:

• Arg
Alfredo
  • Laddar…
Precis. Jag har alltid kört Yara men eftersom det är beroende av Ryssland så frågade jag på Granngården vad de skulle ta hem i stället. Svaret var att man inte hade hittat något alternativ. Ska jag hamstra frågade jag. Absolut blev svaret.

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Jag har tidigare sett någon som gjort en riktigt bra beskrivning gällande hur man använder dicotex. Blandningsförhållande, när man ska använda det, vad man ska tänka på osv… vet inte om det var i denna tråden eller på facebook. Men orkar inte läsa igenom 130 sidor….

Någon som vet?

• Gilla
rampante
  • Laddar…
Kramla
Det var i denna tråd, just nu kommer inte jag ihåg vem det var som gjorde denna ypperligt välskrivna guiden.
Hoppas denne finner det ok att den läggs upp av mig /tack
//Kramla
Instruktionsblad med doserings- och användningsanvisningar för Dicotex på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Jockose och 2 till
  • Laddar…
Kramla Kramla skrev:
Det var i denna tråd, just nu kommer inte jag ihåg vem det var som gjorde denna ypperligt välskrivna guiden.
//Kramla
[bild]
Var så god @Leif i Skåne det var jag.
Är någon intresserad har jag 1 liter oöppnad till salu .

• Gilla
Kramla
  • Laddar…
A
L Leif i Skåne skrev:
Var så god @Leif i Skåne det var jag.
Är någon intresserad har jag 1 liter oöppnad till salu .
Jag är intresserad! Försökte skicka PM men hittade inte den funktionen :)

Kramla Kramla skrev:
//Kramla
[bild]
Tusen tack!

• Gilla
Kramla
  • Laddar…
Någon som vet bra alternativ till Dicotex? Dåligt med det på amazon nu.

• Gilla
EH21
  • Laddar…
Ebay har ju flera säljare. Verkar även gå att beställa 500 ml flaskor från agraking.de, men det har blivit förbaskat dyrt.

Fast det är värt pengarna för slippa ha ogräs, jag passade dock på att köpa innan det blev strängare regler.
Ska kanske köpa mer så att man har inför framtiden

• Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Fast det är värt pengarna för slippa ha ogräs...
Helt enig! Vet att jag skrivit detta tidigare i tråden, men det tål att upprepas. När vi köpte huset för snart nio år sedan gick jag ut varje förmiddag och plockade runt 15-20 maskrosor...varje dag under växtsäsong!

Nu, efter behandling (för flera år sedan) och en del annan kärlek till gräsmattan tar jag kanske lika många under en hel säsong på själva gräsytan. Där jag inte behandlat får jag alltid ta några fler, men vi pratar kanske några dussin totalt. Gräsytan är runt 330 m2.

Jag tror faktiskt att jag fortfarande är på min första flaska också...och sen har jag två oöppnade samt en skvätt i den flaska jag köpte till grannen i samband med min beställning...han kände inte att han behövde den när de sålde huset och flyttade till lägenhet. :)

P Paxman skrev:
Helt enig! Vet att jag skrivit detta tidigare i tråden, men det tål att upprepas. När vi köpte huset för snart nio år sedan gick jag ut varje förmiddag och plockade runt 15-20 maskrosor...varje dag under växtsäsong!

Nu, efter behandling (för flera år sedan) och en del annan kärlek till gräsmattan tar jag kanske lika många under en hel säsong på själva gräsytan. Där jag inte behandlat får jag alltid ta några fler, men vi pratar kanske några dussin totalt. Gräsytan är runt 330 m2.

Jag tror faktiskt att jag fortfarande är på min första flaska också...och sen har jag två oöppnade samt en skvätt i den flaska jag köpte till grannen i samband med min beställning...han kände inte att han behövde den när de sålde huset och flyttade till lägenhet. :)
Ganska onödigt att köra MCPA på maskrosor enligt mig. De är ju lätta att plocka bort manuellt. De sprider sig inte med rötter utan är den uppdragen så är den borta. Det kommer nya maskrosor, men det är främst genom fröspridning. Det är inte så verksamt att spruta bort. Däremot finns en hel del annat oönskat i gräsmattan som kan vara helt kört att rensa bort. Selektiv behandling med rätt dosering funkar fint.

lilytwig lilytwig skrev:
Det kommer nya maskrosor, men det är främst genom fröspridning. Det är inte så verksamt att spruta bort.
Som jag beskriver i mitt inlägg är det inte min erfarenhet.

• Gilla
mg765 och 1 till
  • Laddar…
Lite fascinerande att vissa är så måna att ha en extrem monokultur i trädgården.

• Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.