A
L Lutte skrev:
Beställde i fredags 1liter dicotex för 39,64 euro och det har då skeppets iväg, så när genomförde dom dessa ändringar?
Jag gick in nu för att köpa, och när jag försökte lägga 1 l i kundvagnen fick jag upp detta: Skärmdump av en webbutikssida som visar en flaska Dr. Stähler Dicotex ogräsmedel med pris och kundvarningsmeddelande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Anomotic skrev:
De har infört nya begränsningar där, så nu går det inte att beställa mer än 0,5 liter åt gången, vilket gör att frakten blir en stor del av totalpriset. Dessutom kostar 0,5 l lika mycket som 1 l.
Jag fick hem 5 liter dicotex för en vecka sedan.

Men FAN, jag beställde åt farsgubben o inte åt mig själv. Skulle köpt åt mig också då jag endå la en order!

A
L Lutte skrev:
Men FAN, jag beställde åt farsgubben o inte åt mig själv. Skulle köpt åt mig också då jag endå la en order!
FAN här också. Jag skulle beställt i förra veckan, som du.

Någon som vet var man kan beställa nu?

Jag gick ut o beställde på ebay.de, o jag som bara kan vuxenfilmstyska fixade det!

Ordern är betald och allt så bara hoppas det kommer. Annars får man börja ta hem från staterna eller liknande

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Amazon.se säljer också, lite dyrare. Blev 700kr för 1l

A
Vilka ryggsprutor tycker ni är bäst?

Tar det sly och hallonbuskar också?
Har en slänt ner mot en damm som inte blivit röjd på minst 20år men nu är det nog dax...

nino nino skrev:
Tar det sly och hallonbuskar också?
Har en slänt ner mot en damm som inte blivit röjd på minst 20år men nu är det nog dax...
Absolut fel användningsområde. Läs på litet bättre.

• Gilla
CIW
  • Laddar…
lilytwig lilytwig skrev:
Absolut fel användningsområde. Läs på litet bättre.
Jag vet att det är mot ogräs i gräsmattan
Vill inte använda round up när det är i direkt närhet till vatten

nino nino skrev:
Jag vet att det är mot ogräs i gräsmattan
Vill inte använda round up när det är i direkt närhet till vatten
Sly och liknande tar man enklast med en röjsåg eller en kraftig trimmer. Om det är mindre ytor så fungerar även en busksax. Kör över 1-3 ggr per år. Viss växtlighet dör, annan överlever. Det är bara att köra på med röjsågen varje år. Vissa småväxter som t ex gran, går fint att rycka.
Asp och liknande kan man pensla roundup på bladen på årsskotten.

• Gilla
Kjol
  • Laddar…
Jo jag har börjat men det har som sagts inte blivit nåt gjort på 20år så det är en del...

Nyklippt område vid damm med ojämna grässtrå kvar, övergår till vildare terräng, med hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ja jag har ju kapat sly vart annat år men tänkte ta det till gräsmattenivå nu, men det är väl bara att kämpa på i värmen

• Gilla
lilytwig
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jo jag har börjat men det har som sagts inte blivit nåt gjort på 20år så det är en del...

[bild]
Ja jag har ju kapat sly vart annat år men tänkte ta det till gräsmattenivå nu, men det är väl bara att kämpa på i värmen
God potential där. Finns nog tyvärr inga kemiska genvägar, utan det är bara att hålla i. En traditionell gräsklippare kan nog göra susen

• Gilla
nino
  • Laddar…
När man nu har bombat på med dicotex och ogräset, dött, krullat ihop sig mm. Måste man då manuellt ta bort det döda ogräset (typ vertikalskära och kratta bort) eller kan man bara strö på gräsfrö och toppdress ovanpå det gamla ogräset och hoppas att det kommer gräs?

Jag har alltid haft så tät gräsmatta att jag bara haft enstaka ogräs.
Men nu i nya huset har vi haft det värre och då får man stödså, och rekommenderar dig att göra det också om du får större fläckar som saknar gräs

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.