Stickan56
P pumpi skrev:
Tycker det är konstigt om ena kostar 100kr för 1dl och andra 200kr för 1liter.. torde ju vara någon skillnad
Logiken säger ju så.
Det enda jag kan se är att "Profi-line" finns bara i 1L och 5L och verkar riktas till professionella användare.
Det är ju även väldiga skillnader i pris/liter pä 1DL, 3DL och 5DL.

Stickan

Stickan56 Stickan56 skrev:
Logiken säger ju så.
Det enda jag kan se är att "Profi-line" finns bara i 1L och 5L och verkar riktas till professionella användare.
Det är ju även väldiga skillnader i pris/liter pä 1DL, 3DL och 5DL.

Stickan
Så är det oftast på bekämpningsmedel när det är riktade mot konsument jämfört med mot tex. Bonde så är det minst flera hundra procent dyrare mot konsument. Ta tex roundup som 100-200 utspädd till konsumt med väldigt liten verksam substans medans bonden köper 15 L starkt koncentrat för kanske 1500.

Redigerat:
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
P pumpi skrev:
Tycker det är konstigt om ena kostar 100kr för 1dl och andra 200kr för 1liter.. torde ju vara någon skillnad
Dom tjänar mer pengar på små förpackningar...

B Bo Berglund skrev:
Dom tjänar mer pengar på små förpackningar...
Ja , men den summan tänkte jag mig inte.. beställde själv 1 liter från eBay för runt en månad sedan..mins inte exakt hur mycket jag betalade men typ 250kr+frakt(runt 150) Tänkte att det kanske var starkare saker i den dyrare

Ljusbrun fläck av döda växter omringad av friskt grönt gräs efter punktbehandling med Dicotex.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dicotex gör sitt arbete bra. Det som nu är lite jobbigt är att det jag trott varit ädelgräs kanske inte är det. När jag punktbehandlat till exempel klöver dör även delar av mitt "gräs". Kan det ha med blandningen att göra? Någon annan som upplevt samma sak?

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Stickan56
Det är viktigt att inte överdosera varken i blandning eller eller mängden som påförs.

Stickan

• Gilla
Litengubbe
  • Laddar…
Det är viktigt att inte överdosera varken i blandning eller eller mängden som påförs.

Stickan
Ja, misstänker det. Får väl blanda noggrannare än "på en höft"...

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Jag har spridit ut dicotex på hela min gräsmatta nu. Den var HEEELT FULL med blommande klöver innan. Varit borta en vecka nu och när jag kommer hem finns knappt en endaste blommande klöver!! (y)(y) Kanske 4-5st som jag missat dock....

Man ser på gräsmattan att blomman från klövern är brun och hängig, MEN man ser dock att bladen från klövern fortfarande är grön och fin.... Ska det vara så? Jag har blandat och sprutat väldigt försiktigt men tycker ändå jag har följt alla beskrivningar.

Men kanske tar det längre tid för självaste bladen att bli påverkade av giftet?

Jag tror att det absolut vanligaste svaret i den här tråden är: "Ha tålamod" :) Även jag fick det när jag skrev i tråden efter första behandlingen med Dicotex och tyckte vissa ogräs var oroväckande envisa. När man gått igenom första omgången slappnar man av, lutar sig tillbaka och låter processen ha sin gång.

Stickan56
Peter2400 Peter2400 skrev:
Står så ja, men det behöver man INTE.
Bara att köpa.
Var har du handlat då?

Stickan

Var har du handlat då?

Stickan
Agrarking.

Fick hem Loredo Quattro 400ml från Tyskland. Fattar inte riktigt hur man ska blanda med vatten?

Litengubbe Litengubbe skrev:
[bild]
Dicotex gör sitt arbete bra. Det som nu är lite jobbigt är att det jag trott varit ädelgräs kanske inte är det. När jag punktbehandlat till exempel klöver dör även delar av mitt "gräs". Kan det ha med blandningen att göra? Någon annan som upplevt samma sak?

Yes , samma här. Dock var jag väldigt tidigt ute med sprutan så kanske därför..

Med vänlig hälsning, fremax

C cergod skrev:
[länk]

Det är samma blandning för Loredo som Dicotex.
Tack

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.