F
J Jerka Backbeat skrev:
Tror ni man vågar gå på med lite punktbehandling till helgen om jag inte sett några tendenser till att det gett effekt vid det laget?
Har du en spruta och det är ogräs som du kan punktmarkera så hade jag inte tvekat att ge det en sista smörjelse till. Men avvakta tills vädret är stabilt så du inte vaskar ut mer i naturen än nödvändigt.

• Gilla
Bzr
  • Laddar…
Tjena. Har köpt Loredo Quattro nu på vårt svårt skadade gräsmatta. Har fullt tunna på tunna med maskrosor under våren (i snitt gått en timme per dag). Min fru är dock slentrian då vi har en knodd på ett år. Efter jag kört ut medlet, hur länge bör jag hålla han borta från mattan? Han har fortfarande en tendens att äta på fotbollarna som ligger där ute..

Vissa säger tills det har torkat. Andra säger 4-5 dagar. Jag skulle nog vänta åtminstone en vecka. La ut själv för drygt en vecka sedan och större delen av tomten luktar fortfarande mögel (vilket jag anser Loreno luktar). Trots rätt ihållande regn de senaste dagarna.

Hej, är det någon som i närtid tänkte beställa Dicotex?
Min (obefintliga) Tyska satte stop för en beställning!
Betalar självklart i förskott, bor i Stockholmsområdet!
Skicka gärna ett PM!

Hälsningar Klöverallergikern ;)

John

JohnBergq JohnBergq skrev:
Hej, är det någon som i närtid tänkte beställa Dicotex?
Min (obefintliga) Tyska satte stop för en beställning!
Betalar självklart i förskott, bor i Stockholmsområdet!
Skicka gärna ett PM!

Hälsningar Klöverallergikern ;)

John
Beställ från eBay

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Kan man bli av med rallarros, mjölkört med dicotex?

P pumpi skrev:
Beställ från eBay
Sagt & gjort, tack för tipset!

/John

Gissa vilken del av tomten jag har lagt ut dicotex på? :D
Välhållen gräsmatta vid hus med betongkant, tidigare problem med klöver.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har haft EXTREMT mycket klöver på hela gräsmattan i år. Har sett ut som ett blomsterfält mer än en gräsmatta!
Har nu lagt ut det på hela gräsmattan, min rygg höll på att gå av under vägens gång. Att gå framåtböjd med spruta var inte det bekvämaste. Men nu är det gjort iaf... sen får man väl gå och punktbespruta dom delar man ser att man missat senare.
Dödar dicotex tistlar också?

• Gilla
fremax
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Absolut.

• Gilla
crazytok
  • Laddar…
C crazytok skrev:
[bild]

Har haft EXTREMT mycket klöver på hela gräsmattan i år. Har sett ut som ett blomsterfält mer än en gräsmatta!
Har nu lagt ut det på hela gräsmattan, min rygg höll på att gå av under vägens gång. Att gå framåtböjd med spruta var inte det bekvämaste. Men nu är det gjort iaf... sen får man väl gå och punktbespruta dom delar man ser att man missat senare.
Hade jag den mattan hade jag varit sjukt nöjd kan jag tala om.

• Gilla
crazytok
  • Laddar…
C crazytok skrev:
[bild]

Köp en 5litets tryckspruta. Jag köpte den här
https://www.granngarden.se/tryckspruta-primer-5-l/p/1148958.med bred flat stråle. Jag är lång så jag tejpade dit en förlängning på handtaget och hade en liten spännrem som jag drog över tryckhandtaget så jag kunde gå upprätt. Värt varenda öre. Tänk på att dela in tomten i så stora delar som varje fyllning räcker till så man vet var man sprutat. Prova en gång med vanligt vatten så får man in känslan. Obs tänk på att ha nåt för mun och näsa då det luktar och hört de som mått dåligt annars.

• Gilla
crazytok och 1 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Har nu lagt ut det på hela gräsmattan, min rygg höll på att gå av under vägens gång. Att gå framåtböjd med spruta var inte det bekvämaste.
Vad sprutar du med?
Jag använder en JAPE 5l spruta med ett extra långt (1 meter) rör på munstycket (köpt separat på röravdelninegn på Bauhaus). Då får man inget ryggont..

• Gilla
crazytok och 1 till
  • Laddar…
B Bo Berglund skrev:
Vad sprutar du med?
Jag använder en JAPE 5l spruta med ett extra långt (1 meter) rör på munstycket (köpt separat på röravdelninegn på Bauhaus). Då får man inget ryggont..
Jag gjorde likadant, och det fungerade utmärkt.

• Gilla
crazytok
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.