145 525 läst · 420 svar
146k läst
420 svar
Masse gone me(n)tal??
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Jag är också intresserad
Hej Pär
Det blir väldigt hållbart. Man ställer in i 3D print programmet hur modellen ska printas, dvs hur tjocka väggarna ska vara och hur mkt hålrummen ska fyllas. Väldigt sällan fyller man tomrummen med plast utan man ställer in tex att 25% av volymen ska fyllas och då gör den det med ett hexagonalt mönster eller sk bikupemönster. Det blir väldigt hållbart.
Sen ställer man även in hur tjocka ytterväggarna resp botten och toppen ska vara. Mina standardvärden ligger på 20% fyll och 2 väggtjocklekar á 0.4mm. Du kan se här vad 3% fyll och 1 väggtjocklek tåler:
[video=youtube;8lzodjTOMhU]http://www.youtube.com/watch?v=8lzodjTOMhU[/video]
Sen blir ju en konstruktion aldrig starkare än dess svagaste punkt, I fallet med kabelhållaren så knäckte jag faktiskt av den där den var som smalast, dvs i böjen som ni kan se på bilden ovan, så jag gjorde om den till en mkt kraftigare konstruktion precis i den övergången.
Det blir väldigt hållbart. Man ställer in i 3D print programmet hur modellen ska printas, dvs hur tjocka väggarna ska vara och hur mkt hålrummen ska fyllas. Väldigt sällan fyller man tomrummen med plast utan man ställer in tex att 25% av volymen ska fyllas och då gör den det med ett hexagonalt mönster eller sk bikupemönster. Det blir väldigt hållbart.
Sen ställer man även in hur tjocka ytterväggarna resp botten och toppen ska vara. Mina standardvärden ligger på 20% fyll och 2 väggtjocklekar á 0.4mm. Du kan se här vad 3% fyll och 1 väggtjocklek tåler:
[video=youtube;8lzodjTOMhU]http://www.youtube.com/watch?v=8lzodjTOMhU[/video]
Sen blir ju en konstruktion aldrig starkare än dess svagaste punkt, I fallet med kabelhållaren så knäckte jag faktiskt av den där den var som smalast, dvs i böjen som ni kan se på bilden ovan, så jag gjorde om den till en mkt kraftigare konstruktion precis i den övergången.
Ngn som vet om de går att laga eller är det att kassera? Mina verktyg vara nära att hamna på blocket när detta hände! Fick en ordentlig flipp och svor o gormade öfver att jag har det så satans trångt och ingen plats att manövrera tunga rikt/planhyvlar
Well, lite mer 3D print / gadgets... Vill ha båda sugslangarna på Boomarmen och tog fram en variant på en hållare.
7.5h senare...Festoolgrönt ska det va´
Man ser tydligt stödmaterial som måste skrivas ut för hål och överhäng annars säckar det ihop
Rensade och med skruv och mutter på plats
Test! Funkade finemang, skall dock rira in kabelhållare på näste revision av fästena.
7.5h senare...Festoolgrönt ska det va´
Man ser tydligt stödmaterial som måste skrivas ut för hål och överhäng annars säckar det ihop
Rensade och med skruv och mutter på plats
Test! Funkade finemang, skall dock rira in kabelhållare på näste revision av fästena.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Kan du inte skriva ut mer utrymme?Masses skrev:
Laga inte detta, det är ett nödstopp och skall inte modifieras.Masses skrev:
Köp en lös stopp och montera dit och skriv ut ett skydd för stoppen på din skrivare.
Vilken håldiameter har du)
Nej det är kanske så, men jag råkade slå av den när jag skulle släpa fram plan o rikten och min tanke var närmast att den fanns något enkelt sätt att "tryck - vrid 56 grader - tryck ½mm - hosta - släpp" för att få dit den igen med bibehållen funktion... Men då är det förmodligen inte så
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Det ser ju inte ut som något har gått sönder?Masses skrev:
Kolla i databladet, men man skall inte laborera för mycket med säkerhetskomponenter.Masses skrev:
EAO eller APEM har säkert något som passar i hålet. Kostar ett par hundra.