145 521 läst · 420 svar
146k läst
420 svar
Masse gone me(n)tal??
Det kostar tyvärr lite mer än vanlig "plast". Men det är ganska häftigt, tror jag har en stump liggandes här ngnstans ska se om jag printa ut ngt exempel och visa.
Har haft lite dåligt samvete att tråden spårat ut lite, men jag har några problem jag våndas över så snart kommer jag be er om lite hjälp.
Har haft lite dåligt samvete att tråden spårat ut lite, men jag har några problem jag våndas över så snart kommer jag be er om lite hjälp.
Jag är precis i startgroparna för att bygga en bordssågsstation. Hade ju tänkt bygga den i trä men nu vete-tusan... Jävla masse
Man blir inte bara lite avundsjuk när man ser hur du får till det. Det är riktigt vackert. Job well done!
Jag är själv lite intresserad av att bygga ett eget paralellanslag till sågen. Inte orkar du göra ett så jag skamfullt kan sno ritningarna av dig?
Men som sagt, jag ger dig 10/10!
Man blir inte bara lite avundsjuk när man ser hur du får till det. Det är riktigt vackert. Job well done!
Jag är själv lite intresserad av att bygga ett eget paralellanslag till sågen. Inte orkar du göra ett så jag skamfullt kan sno ritningarna av dig?
Men som sagt, jag ger dig 10/10!
pfft trä är för kärringar... :wow:
Tack för det... Hur menar farbror med parallellanslag? Så som jag byggt det? Jag kan lägga upp beställningslistor och ritningar på det jag byggt om det finns intresse för det?! Nemas problemas...
Tack för det... Hur menar farbror med parallellanslag? Så som jag byggt det? Jag kan lägga upp beställningslistor och ritningar på det jag byggt om det finns intresse för det?! Nemas problemas...
Oj jag snubblade lite på orden. Jag menade ett anhåll eller som på engelska "fence".Masses skrev:
Är i behov av ett nytt anslag till sågen. Är lite sugen på att gå Alu vägen, vad tror ni blir det för svagt, svajjigt med linjär och vagn? Har tittat lite på vsct.com samt haft lite mailkontakt med upphovsmannen men... ja några ideér någon?
Måste vara mycket starkare tror jag. Infästningen får mkt stryk.Masses skrev:
Ett alternativ är väl att ordna någon form av klämma mellan bakre och främre (som jag antar finns) aluminiumprofil som de flesta kommersiella sågar verkar använda (iaf min såg). Klämmas kan ju utrustas med ställskruvar så att den klämmer fast anhållet helt vinkelrätt med de yttre profilerna.