nino skrev:
Kan nån slänga upp en bild på hur ni har ordnat det med hålsågar i systainer.
Min ligger löst och skramlar i bilen eller är på vift på lagret...
Så här proffsigt ligger mina i en systainer 2

Observera att inget är justerat för bildens skull. Har alltid sån ordning på grejerna

ImageUploadedByByggahus.se1400405611.036779.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Fredrik.engdahl skrev:
Nino >

Mina ligger också och skramlar i en sys 1 men har sett profit hålsågar ligger i sys 4 och då känns det som att det tar mycket onödig plats
Har också sett den systainern. Mycket fint och överskådligt men fruktansvärt dyrt. Tror min skojare skulle ha 4+moms.

Sorry masse för OT

• Gilla
erikgöteborg
  • Laddar…
ImageUploadedByByggahus.se1400409243.238496.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej, tänkte dela med mig av ett fynd, Har letat efter Aluminiumprofiler i flera veckor och endast hittat dyra profiler i 6m längder, Jag fick ett tips i en annan tråd. Motedis.se Sjukt billigt och ingen minimum order... Tydligen Tyskar men de säljer till Sverige med. Nu åker snickeriet på en uppdatering av arbetsbänkar...

• Gilla
erikgöteborg
  • Laddar…
Det har du säkert läst i andra trådar också men du hittar i just denna tråd på ett flera ställen där jag skriver att jag handlat från just Motedis.

Ahh trodde att jag hittat nått unikt. Jag skulle precis handla från alucon när jag fick tipset på motedis, som vanligt så har ni på byggahus forumet koll :) Det är hit man ska om man letar grejer... Tack för hjälpen alla ni.

Aoouu (skånska för aj aj aj)... det är pinsamt dåligt att jag inte skrivit i denna tråden sedan i maj!!! Får be om ursäkt för detta :surprised:

Dagens tips:
Fick inspiration av en kille på ett av dom utrikiska forumen om att printa egna lock till Systainer T-Loc...
Kap13_1.png

Grymt bra idé!!
Kap13_2.png

Nu ser man på direkt vilken systainer som är till vilket verktyg!
Kap13_3.png

Till mini sytainern så är det inte så mkt plats att skriva men då passar det bra med en Ikon/bild
Kap13_4.png

• Gilla
spånhyvel och 5 till
  • Laddar…
Det verkar som om du fått lite ledig tid på sistone. I övrigt så vägrar jag bara i vanlig ordning att kommentera det som visas på bilderna. ;)

Däremot blir jag nyfiken på systainern överst i den lilla pelaren som ser ut att ha en hemgjord(?) special MDF topp. Jag får väl förutsätta att den varit uppe förr men om så är fallet så får du friska upp mitt minne. Är det något spännande och isåfall vad? Ett micro MFT?

Ja det är Festools SYS MFT som kom för något år sedan.
[video=youtube;Y9Vec8Jybj8]https://www.youtube.com/watch?v=Y9Vec8Jybj8[/video]

Ojojoj Masses!

Får du nånsin någon tid över att använda alla verktygen :)

KnockOnWood skrev:
Ojojoj Masses!

Elak fråga. Nu får du 100 varningspoäng.

;)

KnockOnWood skrev:
Hur menar du?

phl skrev:
Hur menar du?
Jag menade precis vad jag skrev.
Tycker du att det är något konstigt med frågan?

Den är inte alls menad som kritik om det nu är det du tror.
Men jag baxnar inför den mängd tillbehör, hjälpmedel, arbetsbänkar mm som Masses producerar.
Men du tycker att "det är väl inget"?

Daniel_N skrev:
Elak fråga. Nu får du 100 varningspoäng.

;)
Oj, ber om ursäkt!
Det var inte alls avsett som kritik :surprised:
Se mitt svar till phl

Att inte festool har så på sina original lådor till maskinerna är märkligt. Dom skulle kunna ta ut mera pengar för en låda som har märkning på låset än en utan. Dessutom så vid eventuellt begagnat försäljning av en maskin så ser konsumenten om maskinen ligger i orginal låda eller om kunden varit snål och köpt deras standard utan märkning.
Som bonus så lär sig alla fetooliter betäckningen på alla sina maskiner.

Pär

Ps Masses som vanligt :cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.