jonmo skrev:
Alltså för att förtydliga: Om du har råd och inte behöver en stor topplatta, gör flera smala stället för att göra en stor och klumpig.
Hehe jag förstod! Försökt bara vara "roli´" :cool:

Masses skrev:
Att ha dom under arbetbordet är ju bäst för då är dom nära tillhands när man behöver dom. Men jag borde ha lärt mig läxan från mitt förra MFT att iom att jag har en långsmal verkstad så står arbetbordet allit med ena långsidan upp mot något. Och enligt lagen om alltings jävlighet så är det ju alltid så att man behöver komma åt Systainer som är på andra sidan och då får man böka runt och flytta runt på bordet. Hade jag haft lite mer plats i bredd så är det bäst.
Vet inte om jag helt håller med dig om att maskinerna helst ska vara så nära tillgängliga som i arbetsbordet. Visst, är alternativet att alla Systainrarna är inlåsta i femtonspelet i verkstan så är det ju bättre att ha de tillgängliga. För egen hel har jag inga maskiner i arbetsbordet då de tar förhållandevis stor plats, plats som jag hellre använder till frekvent använda handvektyg och liknande. Den dag det är slut på förvaring på andra platser åker det nog in Systainrar i arbetsbordet oxo.

Nu börjar jag tänka i banor kring ett systainer-paternosterverk i verkstan. Någon som nappar på den idén?

• Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
mattiasp skrev:
Nu börjar jag tänka i banor kring ett systainer-paternosterverk i verkstan. Någon som nappar på den idén?
Bygg! Bygg! Bygg!
För bövelen, detta vill jag se en ordentlig bygglogg på!

Hrmm få nu inte in mig på fler projekt, dammit!!! :D

Jag undrar om inte jag har en motor lämplig för ändamålet som du kan få låna för att prototypa lite ;)

• Gilla
Masses
  • Laddar…
Jag tror att man kan handveva paternosterverket. Det roligaste är nog att få till mekaniken med enkla medel, typ 12 mm K-plyfa. Jag skall inte sabba Masses tråd med paternosterverk. Kul grej att klura på i alla fall.

Jag tycker ditt verk ska gå ner och fylla ut hela källarhålan Mattias ;-)

VARFÖR?? frågar ni er...
DÄRFÖR!! svarar jag er... :p

Kap12_6.png

• Gilla
Danne_85 och 2 till
  • Laddar…
Jag fattar faktiskt inte varför du beställt så lite Mentos.

• Gilla
woodchuck och 3 till
  • Laddar…
Ligger fullt med Mentos i varje låda :)

Masses skrev:
VARFÖR?? frågar ni er...
DÄRFÖR!! svarar jag er... :p

[bild]
WTF!

Har du skrivit ut dom eller tömt barnens sparkonto?

Smålådorna är faktiskt inte så dyra hos exemplevis Gerschwitz. Ganska praktiska till rätt saker.

Ah!
Nu såg jag att det var små lådor, dom kostar väl bara någon 100-lapp?

Har funderat på ett par sådana men vad ska man ha i?

Är man dum i huvet om man först köper lådor och sen kommer på vad man ska ha i? :)

• Gilla
gflygt och 1 till
  • Laddar…
hantverkare1 skrev:
Är man dum i huvet om man först köper lådor och sen kommer på vad man ska ha i? :)
Nej.

• Gilla
Thomas_snickare och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.