145 687 läst · 420 svar
146k läst
420 svar
Masse gone me(n)tal??
Vet inte om jag helt håller med dig om att maskinerna helst ska vara så nära tillgängliga som i arbetsbordet. Visst, är alternativet att alla Systainrarna är inlåsta i femtonspelet i verkstan så är det ju bättre att ha de tillgängliga. För egen hel har jag inga maskiner i arbetsbordet då de tar förhållandevis stor plats, plats som jag hellre använder till frekvent använda handvektyg och liknande. Den dag det är slut på förvaring på andra platser åker det nog in Systainrar i arbetsbordet oxo.Masses skrev:Att ha dom under arbetbordet är ju bäst för då är dom nära tillhands när man behöver dom. Men jag borde ha lärt mig läxan från mitt förra MFT att iom att jag har en långsmal verkstad så står arbetbordet allit med ena långsidan upp mot något. Och enligt lagen om alltings jävlighet så är det ju alltid så att man behöver komma åt Systainer som är på andra sidan och då får man böka runt och flytta runt på bordet. Hade jag haft lite mer plats i bredd så är det bäst.
Jag tror att man kan handveva paternosterverket. Det roligaste är nog att få till mekaniken med enkla medel, typ 12 mm K-plyfa. Jag skall inte sabba Masses tråd med paternosterverk. Kul grej att klura på i alla fall.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Ah!
Nu såg jag att det var små lådor, dom kostar väl bara någon 100-lapp?
Har funderat på ett par sådana men vad ska man ha i?
Är man dum i huvet om man först köper lådor och sen kommer på vad man ska ha i?
Nu såg jag att det var små lådor, dom kostar väl bara någon 100-lapp?
Har funderat på ett par sådana men vad ska man ha i?
Är man dum i huvet om man först köper lådor och sen kommer på vad man ska ha i?
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg