Jag orkar inte komma på något vettigt att säga så det blir bara ett OJ!

Men jag undrar om du aldrig får samma fråga som jag får här hemma: "När skall du börja använda verktygen till något annat än att bygga förvaring till verktygen?" ;)

• Gilla
Lostmoose och 3 till
  • Laddar…
Hehe jo det händer ofta! Så jag tog en genväg denna gången att köpa färvaring istället för att bygga själv...
Fast bygga jiggar och förvaring är skillbuilders där man lär sig göra misstag på billigt material! Det brukar jag skylla på iallafall :cool:

Masses skrev:
Hehe jag förstod! Försökt bara vara "roli´" :cool:
Näe, nu skall du inte komma här och vara "mig"...... Håll dig du till dina byggen så vi andra får något att "drägla" över (y)

• Gilla
Masses
  • Laddar…
I min quest för bättre systainer storage kom jag att tänka på när jag var hos Festool i Malmö för något år sedan och pratade med deras säljare i deras showroom.
-"Har man inte 2 meter systainers så är man ingen äkta Festooler"
Så jag var ju bara tvungen ;-)

(FYI 3.9meter)

Kap12_7.png

Usch, vågar inte ens tänka på hur hög min stack är... Bara VAC-SYS är väl metern...

Jag får inte ihop det om man har tex. 2st sänksågar, 3st fräsar, 4st slipmaskiner. 1st elhyvel, 3st skruvdragare, 2st domino. det är 15 lådor.och då tycker jag att jag tagit i (bara) lite Vad mer för maskin kan man behöva. Och om jag räknat rätt så är det 19 lådor :wow:
Vad har jag missat?

pär h skrev:
Jag får inte ihop det om man har tex. 2st sänksågar, 3st fräsar, 4st slipmaskiner. 1st elhyvel, 3st skruvdragare, 2st domino. det är 15 lådor.och då tycker jag att jag tagit i (bara) lite Vad mer för maskin kan man behöva. Och om jag räknat rätt så är det 19 lådor :wow:
Vad har jag missat?
det finns massor av lådor...dammsugartillbehör, centrotec, dominosortiment, frästillbehör till of2200, sticksåg, kantfräs, skentillbehör, sys för slippapper, sys för fräsar, sys för handverktyg, polermaskin bara sådär på rak arm. Känns som du inte anstränger dig alls på att fundera kring detta ;)

Finns ju sortainers också... Finns också en hel del andra företag som gör saker som de levererar i systainers. Plus, inte att förglömma; de systainers som man skaffat för att ha andra verktyg i. Har själv en för borr, en för hålsågar, en för slippapper osv. Så det bygger på ganska bra.

• Gilla
erikgöteborg
  • Laddar…
Precis som övriga säger jag har inte verktyg i alla... ;)

Fortsätter lite med spånandet... Lite rip-off av Herr Henn´s Festool build videos

Kap12_8.png

Kan nån slänga upp en bild på hur ni har ordnat det med hålsågar i systainer.
Min ligger löst och skramlar i bilen eller är på vift på lagret...

• Gilla
erikgöteborg och 1 till
  • Laddar…
Jag glömde sticksågen :)
Det var sent och jag var trött, kommer ihåg att jag satt och tänkte som sjutton på vad för maskiner som man behöver.
Jag tänkte överhuvudtaget inte på att man har centrotec, slip-papper, dammsugartillbehör, dominos, etc i sys.

Så det var nog inte så väldans många sys ändå :surprised:

Pär

Redigerat:
  • Gilla
Masses
  • Laddar…
Helt rätt Pär,,, får nog ta och beställa fler nu när du påpekar det :wow:
".Ja men Pär sa att jag behövde fler, älskling"
Var inte förundrad om min fru ringer till dig senare... ;)

Det skall du veta att jag ställer alltid upp på en vän.

Nino >

Mina ligger också och skramlar i en sys 1 men har sett profit hålsågar ligger i sys 4 och då känns det som att det tar mycket onödig plats

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.